کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آنچه می‌خواستید در‌باره فینال چلسی-تاتنهام در جام اتحادیه بدانید

فینال 55 جام اتحادیه بین دو همشهری برگزار می‌شود، بین چلسی و تاتنهام.

بقیه ادامه مطلب ... 
مسیر طی شده
مرحله یک شانزدهم نهایی: چلسی ۲-۱ بولتون را پشت سر گذاشت و تاتنهام ۳-۱ ناتینگهام فارست را شکست داد.

مرحله یک هشتم نهایی: چلسی 2-1 شرزبوری را شکست داد و تاتنهام ۲-۰ برایتون را مغلوب کرد.

مرحله یک چهارم نهایی: چلسی 3-1 داربی کانتی را پشت سرگذاشت و تاتنهام ۴-۰ نیوکاسل را له کرد.

نیمه نهایی: چلسی برابر لیورپول در آنفیلد به تساوی 1-1 دست یافت و در استمفورد بریج در وقت اضافی با یک گل پیروز شد و تاتنهام، شفیلد یوناتید را در خانه با یک گل مغلوب کرد و در زمین شفیلد به تساوی 2-2 دست یافت.
 

دو سنگربان: کورتوا و لوریس
کورتوا سنگربان 22 ساله بلژیکی چلسی که از اتلتیکو مادرید آمده با نیمکت‌نشین کردن پتر چک فصل رویایی را سپری می‌کند. هوگو لوریس فرانسوی 28 ساله که در 2012 از لیون راهی لندن شد در سوی دیگر میدان از دروازه تاتنهام دفاع می‌کند و در دیدارهای اخیر تاتنهام بازوبند کاپیتانی را بسته. در حالی که کاپیتان چلسی، جان تری 34 ساله کهنه کار است که در ویترینش 3 قهرمانی لیگ برتر، 5 جام حذفی، 2 جام اتحادیه، یک جام اروپا و یک لیگ قهرمانان جلب نظر می‌کنند.
 

دو مهاجم
دیگو کاستا طی 29 بازی برای چلسی 17 گل زده و هری کین در 38 بازی برای تاتنهام 23 گل.
 

بهترین پاسورها: فابرگاس و لاملا
سسک فابرگاس تاکنون در این فصل 19 پاس گل داده، در حالی که اریک لاملا در تاتنهام 6 پاس گل ارسال کرده.

 
دو مربی: مورینیو و پوچتینو
پوچتینو نخستین فصلش را در تاتنهام سپری می‌کند. او پیشترها روی نیمکت ساوتهمپتون و اسپانیول نشسته بود و تاکنون جامی را فتح نکرده. در حالی که مورینیو 21 جام را به چنگ آورده. او تاکنون دو بار جام اتحادیه را بالا برده که اولین آن در سال 2005 نخستین افتخاری بود که با چلسی کسب کرد.
 

هزینه‌ها و بازیکنان
مورینیو در چلسی برای تیم کنونی‌اش ۲۲۴/۲ میلیون پوند خرج کرده، در حالی که پوچتینو برای تیم کنونی‌اش در تاتنهام فقط 28 میلیون پرداخته. مورینیو 20 بازیکن را طی دو فصل به خدمت گرفته . پوچتینو 7 بازیکن را طی یک فصل.

 
در جام اتحادیه
هر دو باشگاه چهار بار جام اتحادیه را فتح کرده‌اند:

تاتنهام در 71-1970، 73-1972، 99-1998 و 2008-2007

چلسی در 65-1964، 98-1997، 2005، 2004 و 2007-2006

 
آخرین دیدار دو تیم در جام اتحادیه
چلسی و تاتنهام در سال 2008 فینال جام اتحادیه را برگزار کردند که تاتنهام پس از دریافت یک گل در ویمبلی ۲-۱ پیروز شد. مربی چلسی، آورام گرانت بود و خوانده راموس روی نیمکت رهبری تاتنهام نشسته بود. آن روز دیدیه دروگبا با ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه دروازه پل رابینسون را گشود. سپس وین بریج با لمس توپ با دست ضربه پنالتی اهدا کرد که دیمیتار برباتف آن را به گل تساوی بخش بدل ساخت. گل پیروزی بخش را جاناتان وودگیت پس از آن که پتر چک به صورت مضحکی توپ سانتر شده را مشت کرد درون دروازه چلسی جای داد. آن قهرمانی چهارمین جام را برای تاتنهام در جام اتحادیه به ارمغان آورد.

بازیکنان چلسی در آن روز عبارت بودند از: چک، بلتی، کاروالیو، تری، بریج، رایت فیلیپس (کالو 72)، اسین (بالاک 88)، لمپارد، اوبی میکل (جو کول 98)، آنلکا و دروگبا

 
نتایج اخیر
تاتنهام طی 4 دیدار اخیرش در لیگ برتر و لیگ اروپا پیروز نشده. سپیدپوش‌ها در لیگ 3-2 برابر لیورپول شکست خوردند و به تساوی 2-2 مقابل وستهام تن دادند و در لیگ اروپا پس از تساوی 1-1 برابر فیورنتینا در خانه در فلورانس 2-۰ سقوط کرده و حذف شدند.

چلسی دو دیدار اخیرش را با تساوی 1-1 سپری کرده. در پاریس طی مسابقات لیگ قهرمانان یک گل زد و سپس یک گل خورد و در لیگ برتر برابر برنلی متوقف شد. آن‌ها در 11 دیدار اخیرشان فقط در جام اتحادیه برابر برادفورد با نتیجه 4-2 شکست خورده‌اند.

ولی سنگین‌ترین شکست فصل چلسی برابر همین حریف بسیار خاص رقم خورده. پیروزی ۵-۳ تاتنهام برابر چلسی در اولین روز ژانویه 2015 برای هر دو جبهه تاریخی شد. روزی که دروگبا، هازارد و تری برای چلسی گل زدند و هری کین دو گل زد و رز، تاونزند و چادلی هر کدام یک گل تا پیروزی ناباورانه مردان وایت هارت لین ثبت شود.

 
داور: آنتونی تیلور
تیلور 36 ساله در این فصل دیدار پر تب و تاب چلسی و لیورپول را قضاوت کرد و مورد انتقادات پرشمار قرار گرفت. چرا که چلسی ۲-۱ جلو بود که توپ با ضربه استیون جرارد به دست گری کاهیل مدافع چلسی اصابت کرد ولی او نقطه پنالتی را نشان نداد. او در فینال جام حذفی 2013 داور چهارم بشمار می‌رفت. او از سال 2010 در لیگ برتر به عنوان قاضی اول راهی میدان شد و همان فصل طی 32 بازی 118 کارت زرد و 12 کارت قرمز نشان بازیکنان داد.

منبع: ایندیپندنت / ترجمه: گروه مترجمان 1Varzesh
نظرات 1 + ارسال نظر
aria شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 20:47 http://www.iraniweb.blogsky.com

سلام
من یکی از هواداران دو آتیشه استقلال هستم می خواهم نویسنده بشوم.
نام کاربری:aria80
رمز:43211234

دوست عزیز پاسخ شما به ایمل شما پیام را فرستاده یه بار ایمیل خود را برسی کننید.
شما ابتدا باید عضو بلاگ اسکای باشید بعد از اون ما به شما یه درخواست نامه برای نویسندگی به حساب کاربری شما در بلاگ اسکای میفرستیم شما با تائید آن در سایت ما نویسنده میشوید
و ت وقسمت وبلاگ های من در حساب کاربری بلاگ اسکای خود سایت ما در درسترس شما خواهد بود و شما می توانید به ارسال مطالب بپردارید.
قوانیین ارسال مطلب پس از طی مراحل عضویت به ایمیل شما فرستاده خواهد شد.
اگر هم عضو بلاگ اسکای هستید کافی هست که همان ایمیل که با آن تو بلاگ اسکای ثبت نام کردید اید را به ما ارسال کننید و ما تو اون به شما دعوتنامه را میفرستیم.
پیام های خود را دیگه از این طریق به ما ارسال کن
http://chelsea.blogsky.com/profile/7102020000/contact

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد