کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پائولو دیبالای پرطرفدار کیست؟

پائولو دیبالا این روزها یکی از بازیکنان پرطرفدار بازار نقل و انتقالات محسوب می شود و چندین باشگاه مطرح اروپایی به دنبال به خدمت گرفتن او هستند. 
به گزارش کلوپ هواداران چلسی، سایت اسکای اسپورتس نگاهی انداخته است به کارنامه این بازیکن و عملکرد او در چند فصل اخیر.
  
به گزارش سرویس ترجمه شفقناورزشی و به نقل از اسکای اسپورت، منچستر یونایتد، چلسی و آرسنال از باشگاه های سرشناسی هستند که در حال مذاکره با پائولو دیبالا بازیکن پالرمو هستند، تا بتوانند او را در خدمت بگیرند، که البته به سادگی نمیتوان گفت که کدام تیم موفق خواهد شد و در این متن نیز به دنبال گمانه زنی در مورد این قضیه نیستیم زیرا تا زمان انتقال قطعی این بازیکن به تیمی دیگر نمی توان اظهار نظر کرد.

ما در اینجا قصد داریم نگاهی کوتاه به این بازیکن بیندازیم، بازیکنی که در برخی مواقع حتی با سرخیو آگوئرو و لیونل مسی نیز مقایسه شده است.

اسم: پائولو دیبالا

سن: 21

پست: مهاجم

باشگاه: پالرمو

کشور محل تولد: آرژانتین (بدون بازی ملی برای هیچ کشوری)

دیبالا بازی حرفه ای خود را با [I]باشگاه اینستیتوتو در رده جوانان[/I][I] در دسته دو آرژانتین[/I][I] آغاز کرد سپس در سن 17 سالگی موفق شد به تیم اصلی این باشگاه راه یابد، وی در این باشگاه رکورد جوانترین گلزن را کسب کرد و موفق به شکستن رکورد ماریو کمپس قهرمان جام جهانی شد.[/I]

تیزهوشی او، گام های بلند و البته تمام کنندگی و گلزنی ذاتی او باعث شد تا خیلی زود در این تیم به یکی از مهره های اصلی بدل شود و در هر 38 بازی این تیم در لیگ به میدان برود، وی در این بازی ها موفق به زدن 17 گل شد که با دو هتریک و یک رکورد که شامل گلزنی در شش بازی پیاپی بود موفقیت های خود را تکمیل کرد.


بعد از این قضایا باشگاه های اروپایی برای جذب او پیشقدم شدند که از آن جمله میتوان به پاری سنت ژرمن و اینتر میلان اشاره کرد اما در نهایت پالرمو با یک قرار داد 9.2 میلیون پوندی موفق شد جوانترین خرید خود را در سال 2012 انجام دهد، جالب است بدانید این انتقال برای این باشگاه یک رکورد محسوب میشود و دیبالا گرانترین خرید این باشگاه محسوب می شود.

در ابتدا زامپارینی مدیرعامل پالرمو در مورد او گفته بود: "دیبالا سرخیو اگوئرویی دیگر است"، اما عملکرد او در فصل اول حضورش در سری آ بسیار دور از انتظارات بود، دیبالا در این مورد درگفتگو با "اسپرت ویک" گفته بود: "من هنوز با اینجا وفق پیدا نکرده ام، فوتبال در اینجا بسیار سریع تر، تاکتیکی تر و فیزیکی تر است" و در نهایت دیبالا با 30 بار حضور در زمین تنها موفق به زدن 5 گل شد اما عملکرد او در این فصل که شامل 12 گل و 7 پاس گل در 27 بار حضور در سری آ است، باعث شد که دوباره نگاه ها را به طرف خود جذب کند، جالب است بدانیدکه در این فصل فقط کارلوس توز بازیکن یوونتوس از او بیشتر گل زده است.

بعد از همه اینها مربی پالرمو یعنی لاچینی در مورد او چنین اظهار نظر کرد: "او خوب است، اویک جوان فروتن است که دوست دارد در حین بازی کردن یادبگیرد و پیشرفت کند".

زامپارینی در گفتگو با رادیو دوئه در ژانویه گفته بود: "دیبالا حدود 40 میلیون یورو ارزش دارد، اما من او را تا ژوئن نخواهم فروخت، او بهترین مهاجم در سری آ است، در طول دوسال آینده، او بهتر از کریستیانو رونالدو، زلاتان ابراهیمویچ و مسی خواهد شد" .

اما در رده باشگاهی، همانطوری که زامپارینی هم تقریبا موافقت کرده، تیم هایی که خواهان دیبالا هستند برای خرید او هجوم آورده اند که بزرگترین های آنها منچستر یوناید، چلسی، آرسنال، منچسترسیتی ولیورپول هستند و البته یوونتوس و پاری سنت ژرمن که نسبت به بقیه تمایل شدیدتری به خرید این بازیکن دارند.

البته خود دیبالا قبلا گفته بود که دوست دارد به بارسلونا برود و در کنار مسی بازی کند، و از طرفی نیز زامپارینی گفته بود که: "نیمی از باشگاه های اروپا برای خرید این بازیکن پیشنهاد داده اند".

نبرد برای خرید این بازیکن ممکن است تا تابستان به طول بینجامد که مطمئناً تا زمان انتقال قطعی این بازیکن به یکی از تیم هاگمانه زنی ها در مورد این بازیکن بیشتر نیز خواهد شد.

در عرصه ملی

سرنوشت دیبالا در سطح ملی نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد و هنوز مشخص نیست او در تیم چه کشوری توپ خواهد شد. این بازیکن تابعیت ایتالیا و لهستان دارد، اما او همیشه تمایل خود را برای بازی کردن برای زادگاهش آرژانتین بیان کرده است.

او اوایل این فصل در این مورد گفته بود:"من آنجا متولد شدم، و همیشه حتی زمانی که بچه بودم رویای بازی در تیم آرژانتین را در سر داشتم"

این درحالی است که مارتینو سرمربی آرژانتین، در حال حاضر مهاجمان خبره ای در اختیار دارد که همه آنها نسبت به دیبالا ارجعیت دارند، مسی، اگوئرو، گونزالو ایگواین، توز و ازکوئیل لاوتزی از آن جمله اند، و البته لازم به ذکر است آرژانتین دو بازیکن جوان دیگر نیز دارد که هردو برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفته اند، مائورو ایکاردی مهاجم اینترمیلان و لوسیانو ویتو مهاجم ویارئال هستند که آنها نیز منتظر بازی در خط حمله آرژانتین هستند و با توجه به اینکه همسن دیبالا نیز هستند شبهات زیادی را در مورد حضور دیبالا در تیم ملی به وجود آورده اند.

این دلایل باعث شده است که آنتونیو کونته سرمربی تیم ملی ایتالیا نیز امید داشته باشد تا بتواند دیبالا را ترغیب کند تا برای تیم این کشور به میدان برود، با اینهمه باید منتظر ماند و دید که دیبالا برای کدام کشور توپ خواهد زد.

آینده این بازیکن


دیبالا مدتی قبل با گفتن این جمله که در صورتی که بارسلونا او را بخواهد " حاضر است تا بارسلونا شنا کند" به سوژه ای جالب برای رسانه های ورزشی بدل شده بود. البته رویای او برای پیوستن به بارسلونا مسئله خیلی غیرمعقولی هم نیست و اگرچه این باشگاه بزرگ اسپانیایی درخواستی برای خرید این بازیکن نداشته است اما چندین باشگاه بزرگ دیگر در اروپا خواهان جذب او هستند و حتی شاید این بازیکن در آینده روزی مجبور شود برای پیوستن به آبی اناری ها تا بندر بارسلون شنا کند.

همانطور که رئیس باشگاه پالرمو تاکنون چندین بار گفته است چندین باشگاه سطح اول اروپایی به دنبال خرید دیبالا هستند و احتمالا این بازیکن یک تابستان داغ و پر از گمانه زنی را در پنجره نقل وانتقالاتی پیش رو رقم خواهد زد. فارغ از اینکه دیبالا نهایتا به کدام باشگاه منتقل خواهد شد، می توان مطمئن بود که باشگاه ایتالیایی پالرمو به سود هنگفتی از فروش این بازیکن دست خواهد یافت.

منبع:شفقنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد