کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آمار: چه باشگاه هایی بیشترین دستمزدها را می دهند؟

نوزده باشگاه آمریکایی و شش باشگاه انگلیسی در جمع باشگاه های ورزشی ای هستند که بیشترین دستمزدها را به بازیکنان خود می دهند.
به گزارش کلوپ هواداران چلسی،سازمان جهانی بررسی حقوق های ورزشی که زیر مجموعه وبسایت SportingIntelligence  است،   جدید ترین آمار خود را منتشر کرد که در آن باشگاه پاریسن ژرمن به عنوان دست و دل باز ترین باشگاه و NBA به عنوان گران ترین لیگ جهان معرفی شد.

بر این اساس و با وجود بررسی 333 باشگاه از 17 لیگ در 13 کشور و هفت رشته مختلف؛ باشگاه پاریسن ژرمن و مالکان عرب این باشگاه در شرایطی در صدر جدول حضور دارند که به هر بازیکن به طور متوسط 5.3 میلیون پوند دستمزد می دهند. زلاتان ابراهیموویچ گلزن سوئدی این باشگاه بیشترین دستمزد را در پاریس دریافت می کند اما وی بیشترین دستمزد دنیای فوتبال را دریافت نمی کند. گفتنی است پنج باشگاه انگلیسی در جمع سی باشگاه نخست جای دارند و در این بین منچستر سیتی با دستمزدی معادل 5.02 میلیون پوند به طور متوسط بیش از بقیه دست به جیب می شود. 

گفتنی است از سال 2010 که این لیست منتشر می شود تا کنون باشگاه های نیویورک  یانکیز (2010)، بارسلونا (2011 و 12) و منچسترسیتی (2013 و 14) در صدر این لیست قرار گرفته اند. بخش جالبی از این لیست مربوط به ملیت های بازیکنانی می شد که در فوتبال بیشترین دستمزدها را دریافت می کنند و در کمال تعجب بلژیکی ها با نسل طلایی خود در صدر این لیست هستند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد