آیا فالکائو، شوچنکو و تورس بعدى در چلسى است؟

انتقال قرضى فالکائو به چلسى قطعى شده و این مهاجم کلمبیایى وارد چالش جدید گردیده است، اما آقاى خاص فوتبال مى تواند وى را به روزهاى اوج خود بازگرداند؟


http://www.tarafdari.ir/sites/default/files/styles/large/public/contents/user8748/news/falcao_0.jpg?itok=-egiLQQW

استمفورد بریج در فصل هاى اخیر به قبرستان مهاجمین بزرگ تبدیل شده است، چون در این استادیوم مهاجمین بزرگ همواره ناکام بوده و رویاى رومان آبراموویچ در این زمینه با شکست مواجه بوده است، در ابتدا آندرى شوچنکو، بعد فرناندو تورس و حالا رادمل فالکائو؟ آیا فالکائو خرید جدید آبى پوشان لندنى مى تواند این هت تریک در جذب ناموفق مهاجمان را تکمیل نماید؟

 

 

البته جذب فالکائو در دو مورد از اختلاف اساسى با شوچنکو و تورس برخوردار است، این مهاجم بازیکن مورد علاقه ژوزه مورینیو سرمربى تیم محسوب مى شود و همانند دو مهاجم قبلى جذب وى به دلیل پرستیژ باشگاه صورت نگرفته و از طرف دیگر دوران غروب فالکائو قبل از پیوستن به چلسى شروع شده است.


فالکائو در امر گل زنى در تیم هاى پورتو، اتلتیکو ماردید و حتى موناکو فوق العاده بوده، به طورى که وى در 200 بازى موفق به ثمر رساندن 155 گل براى این تیم ها شده است، اما در منچستر یونایتد وى در 29 بازى فصل گذشته تنها چهار مرتبه در باز کردن دروازه حریفان توفیق داشته است. این مهاجم کلمبیایى بعد از مصدومیتى طولانى هرگز نتوانست به روزهاى خوب خود برگردد و همواره عملکردى مایوس کننده از خود به نمایش گذاشته، به طورى که قرار گرفتن وى در ترکیب تیم حتى با مخالفت تماشاگران منچسترى نیز روبرو بوده است.


اگر ژوزه مورینیو فاتح دو عنوان قهرمانى در لیگ قهرمانان و هشت عنوان قهرمانى در لیگ هاى مختلف بتواند فالکائو را به روزهاى خوب خود بازگرداند، مى توان از چنین موفقیتى به عنوانى احساسى در دوران مربى گرى آقاى خاص فوتبال نام برد.


مورینیو که بى تردید فالکائو را به دلیل جانشینى دیدیه دروگبا جذب نموده از توانایى خاصى براى پرورش مهاجمین زهردار برخوردار است، دیدیه دروگبا، دیگو میلیتو، ساموئل اتوئو و زلاتان ابراهیموویچ مى توانند نمونه هاى خوبى براى اثبات چنین ادعایى باشند. البته دیگو کاستا را نیز شاید بتوان در سال هاى آتى به این جمع اضافه نمود.


بى تردید فالکائو به عنوان ذخیره دیگو کاستا توسط مورینیو جذب شده، نقشى که در فصل گذشته بر عهده دروگبا یوده است، دروگبا در فصل گذشته در چهارده بازى موفق به ثمر رساندن هفت گل شده بود، حال اگر فالکائو بتواند چنین آمارى را بهبود بخشد، از جذب وى مى توان به عنوان تصمیمى موفق نام برد.


البته باید نگاهى به هزینه هاى فالکائو براى چلسى نیز انداخه شود، این مهاجم کلمبیایى در لندن 370 هزار یورو دستمزد هفتگى خواهد داشت که با احتساب دستمزدى مشابه براى او در منچستریونایتد هر گل به ثمر رسیده توسط فالکائو در حدود هفت میلیون یورو براى شیاطین سرخ هزینه در برداشته است.


موناکو تا سال 2018 با فالکائو قرارداد دارد و مشکل اصلى این باشگاه فرانسوى این است که هیچ باشگاهى حاضر به خرید این مهاجم نیست و در صورت تکرار عملکردى مایوس کننده از سوى فالکائو، بى تردید چلسى نیز تمایلى به خرید و دائمى کردن قرارداد وى نخواهد داشت. جذب تورس و شوچنکو با مبلغى در حدود 109 میلیون یورو، با توجه به عملکرد ضعیف آنها با زدن تنها 29 گل زده در 158 دیدار، شکستى بزرگ محسوب مى شود، اما اگر فالکائو بتواند به روزهاى اوج خود برگردد و ژوزه مورینیو نیز به وى اعتماد نماید، بى تردید شانس چلسى براى موفقیت بیشتر افزایش چشمگیرى خواهد یافت.






طرفداری

نظرات 1 + ارسال نظر
Ebi یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 14:15

چند بار راجع به این موضوع مطلب چاپ میکنید؟! بذارین ببینیم چی میشه دیگه یه سال قرضی گرفتیمش واسه اینکه هندونه سربستست وگرنه دائمی میخرید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد