فصل جابجایی چلسی؛ جذب شده ها، جدا شده ها و نیازمندیها

چلسی چه بازیکنانی را جذب کرده است؟ چه بازیکنانی از آبی پوشان لندنی جدا شده اند؟ و در نهایت این تیم در فصل جابجایی تابستانی به چه بازیکنانی نیاز دارد؟ 
در این گزارش می خواهیم با توجه به شروع فصل آمادگی به این سوالات پاسخ دهیم چرا که تیم ها تقریبا بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کرده اند و تنها جزئیاتی در فصل جابجایی باقی مانده است.
  

 فصل جابجایی تابستانی روزهای حساسی را برای همه تیم ها پشت سرمی گذارد. بعضی از تیم ها کار بسیار سختی در فصل نقل و انتقالات دارند چرا که آنها به تغییرات اساسی نیاز دارند اما در این میان هم تیم های وجود دارند که نیاز به تغییرات اساسی ندارند و چلسی یک از آنها است.

چلسی نسبت به دیگر  تیم های لیگ جزیره شرایط راحتی تری در فصل جابجایی تابستانی دارد. این تیم قهرمان فصل قبل به شمار می آید و تقریبا توانسته است که همه ستاره های خود را حفظ بکند با این حال این احتمال زیاد است که این تیم هم دست به تغییر بزند. در این گزاراش می خواهیم از فعالیت چلسی در فصل جابجایی تابستانی سخن به میان آوریم و از بازیکنانی که این تیم جذب کرده و یا به تیم های دیگر رفته اند سخن به میان آوریم و در پایان هم به  نیازمندیهای این تیم اشاره بکنیم.

اما نخست بازیکنان جذب شده

رادامل فالکائو

سرشناس ترین بازیکنی است که چلسی در فصل جابجایی تابستانی جذب کرده است. پیوستن این مهاجم کلمبیایی به چلسی برای همه غیر منتظره بود چرا که او تجربه بدی در منچستر یونایتد داشت و نتوانست توانایی های خود را در این تیم اثبات بکند. فالکائو با رقم بالایی به شیاطین سرخ پیوست اما در یک فصل تنها چهار گل برای این تیم به ثمر رساند تا قرارداد او نهایی نشود. قرار بود که این مهاجم کلمبیایی به موناکو برگردد اما ژوزه مورینیو به او باور خاصی داشت و در نهایت هم او را جذب کرد.

پیوستن فالکائو به چلسی یک ریسک بزرگ است اما همه می دانند که ژوزه مورینیو کمتر پیش می آید که تصمیمات اشتباه بگیرد. او قبل از پیوستن فالکائو به چلسی اعلام کرده بود که می تواند این مهاجم را به روزهای اوجش برگرداند. با توجه به جدایی دیدیه دروگبا از چلسی فالکائو می تواند جای خالی این مهاجم سرشناس را پر بکند. از طرف دیگر هم کاستا در هفته های پایانی فصل قبل بسیار خسته به نظر می رسید و با توجه به فشردگی لیگ جزیره چلسی نیاز به مهاجمان دیگری داشت و به نظر می رسد که پیوستن فالکائو به این تیم تصمیم درستی بود.

آسمیر بگوویچ

پتر چک سنگربان باتجربه چلسی پس از سالها حضور در این تیم تصمیم به جدایی گرفت و آرسنال را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد. ژوزه مورینیو اصرار داشت که چک را حفظ بکند اما او دروازبان باتجربه و سرشناسی بود و نیمکت نشینی را در چلسی قبول نکرد و در نهایت هم از این تیم جدا شد. آبی پوشان به جذب جایگزین شایسته ای برای چک نیاز داشتند و در نهایت هم آسمیر بگوویچ سنگربان استوک سیتی را جذب کردند که او هم می تواند به عنوان دروازبان دوم گزینه خوبی برای چلسی باشد.

جدا شده ها

تقریبا چلسی توانسته است که همه بازیکنان اصلی و سرشناس خود را حفظ بکند. این تیم در این چند سال اخیر یک سیاست خوب و هدف را در دستور کار خود قرار داده است و آن اینکه ستاره های جوان و کم تجربه خود را به دیگر تیم های می دهد تا با رسیدن فرصت بازی به آنها باتجربه تر بشوند و بعدها در تیم نخست چلسی به میدان بروند. تیبو کورتوآ یکی از این بازیکنان بود. وقتی سران باشگاه چلسی فهمیدند که با حضور پتر چک جایی برای قرار گرفتن کورتوآ در ترکیب اصلی وجود ندارد او را به اتلتیکو مادرید به صورت قرضی فروختند تا با درخشش در این تیم به چلسی بازگردد و الان دروازبان نخست این تیم است.

چلسی در تابستان فصل جاری نیز با ستاره های جوان خود همین کار کرد تا جایکه ستاره های جوانی چون فان گیگل، ایسیاه براون و لویس پکر را به صورت قرضی به دیگر تیم ها داد تا در سالهای آینده شاهد بازگشت آنها به چلسی باشیمو

دیدیه دروگبا

بدون شک دروگبا یکی از اسطوره های باشگاه چلسی به شمار می آید. او سالهای درخشانی را با پیراهن این تیم پشت سرگذاشت و توانست افتخارات زیادی به دست آورد. دروگبا بعد از جدایی از چلسی تصمیم گرفت که با اصرار ژوزه مورینیو باردیگر به چلسی برگردد و بازگشت خوبی هم به این تیم داشت چرا که توانست قهرمانی در رقابت های لیگ برتر انگلیس را به دست آورد. او سرانجام تصمیم به خداحافظی از لیگ جزیره گرفت و فوتبال آمریکا را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد.

اما یکی دیگر از بازیکنانی که به احتمال خیلی زیاد از چلسی جدا خواهد شد فیلیپه لوئیس است که در فصل تابستانی سال قبل از اتلتیکو مادرید به چلسی پیوست اما نتوانست در این تیم انتظارات را برآورده بکند و در بیشتر بازیها نیمکت نشین شد. این احتمال بسیار زیاد است او به اتلتیکو مادرید برگردد.

نیازمندیها

بعضی از براین باور هستند که فصل جابجایی چلسی بسیار ضعیف بوده است چرا که این تیم بازیکنان سرشناسی را در فصل جابجایی تابستانی جذب نکرده است. چلسی در تابستان فصل قبل فعال تر از تیمی بود و خیلی سریع  به بازیکنانی که مورینیو به آنها نیاز داشت قرارداد امضا کرد و در نهایت هم این بازیکنان بجز فیلیپه لوئیس بسیار خوب ظاهر شدند و توانستند زمینه را برای قهرمانی این تیم فراهم بکنند.

اما چلسی در تابستان سال جاری زیاد فعالیت نکرده است. البته نباید این نکته مهم را فراموش کرد که چلسی قهرمان فصل قبل لیگ جزیره است. مورینیو اجازه نداده است که فنداسیون تیم قهرمان دستخوش تغییر بشود و بازیکنان سرشناس خود را حفظ کرده است که این بسیار مهم است و می تواند بهترین خبر برای هواداران چلسی باشد.

چلسی در تابستان سال جاری به جذب یک مدافع کلاس بالا نیاز دارد. جان تری کاپیتان چلسی سالهای پایانی فوتبال خود را پشت سر می گذارد. او ۳۴ سال سن دارد و این می تواند برای یک مدافع آن هم در لیگ جزیره بسیار خطرناک باشد. درست است که جان تری در فصلی که گذشت از بهترین های چلسی بود اما به هر حال او مشکلی به نام بالا رفتن سن دارد و مورینیو هم به خوبی این موضوع را می داند. از رافائل واران به عنوان بهترین گزینه برای جایگزینی ژوزه مورینیو سخن به میان می آید البته بسیار بعید است که رئال مادرید دست بردار این ستاره خود باشد.

یکی دیگر از بازیکنانی که شایعه های زیادی درباره پیوستن او به چلسی وجود دارد پدرو ستاره خط حمله بارسلونا است. در این چند روز اخیر رسانه های انگلیسی و اسپانیایی از نزدیک شدن این ستاره به آبی پوشان لندنی خبر داده اند. این احتمال بسیار زیاد است که پدرو هم مانند سسک فابرگاس به چلسی بپیوندد و در این تیم بتواند به روزهای اوج خود برگردد.

منبع:شفقنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد