کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آنالیز: دوئلِ کلیدیِ فابرگاس و توره

یکی از عواملی که می‌تواند سرنوشتِ بازیِ سیتی و چلسی را امروز تعیین، جدالِ سسک فابرگاس و یایا توره در میانه‌یِ زمین است
به گزارش کلوپ هواداران چلسی ، بعد از نمایشِ بسیار ضعیف مقابلِ سوانزی، این بهترین فرصت برایِ سسک فابرگاس است که دوباره خودش را به مورینیو ثابت کند. فابرگاس در این راه باید دوئلی سرنوشت‌ساز با یایا توره‌ای داشته باشد که به نظر می‌رسد در بهترین فرمِ ممکنش است.  
در کیفیاتِ بازیِ فابرگاس شک و تردیدی نیست، اما گاهی تحرکِ کمِ او بدونِ توپ و اشتباهاتش در جایگری، خطِ میانیِ چلسی را دچار مشکل می‌کند. برایِ مثال در همین بازیِ هفته‌یِ اول، اشتباهاتِ فابرگاس منجر به ایجادِ 4 فرصتِ گل برایِ سوانزی شد. بارزترینِ این فرصت‌ها پاسِ شلوی به گومیس بود که باعثِ به دست آمدن پنالتی و اخراجِ کورتوا شد. در این صحنه فابرگاس اینقدر به هافبکِ سوانزی وقتِ زیادی رویِ توپ داد، که او با خیالی آسوده و دقتِ تمام، بهترین گزینه‌یِ پاسش را پیدا کرد و جریانِ بازی را کلا تغییر داد. فابرگاس در این دیدار در مجموع تنها 2 تکل زد که هیچکدامشان هم موفق نبودند.
اما هافبکِ سابقِ آرسنال و بارسلونا امروز با آزمونی بزرگ مواجه است به نامِ یایا توره. توره در همین اولین بازیِ فصل خاطره‌یِ نمایشِ متوسطش در فصلِ پیش را پاک کرد. در بازیِ سیتی مقابلِ وست بروم، توره 91 بار به توپ ضربه زد، 83 پاسِ سالم داد (از مجموعِ 86 پاس) و دو گل زد. این نمایشی بود که توره را در بهترین فرمِ خودش نشان داد؛ ترکیبی از سرعت، قدرت، تکنیک و البته قدرتِ رهبری.
با توجه به اینکه نمانیا ماتیچ در بازیِ امروز درگیرِ مهارِ داوید سیلوا خواهد بود، وظیفه‌یِ فابرگاس است که با شجاعت و دقت مقابلِ توره بایستد و از اضافه شدنِ رحیم استرلینگ به میانه‌یِ زمین هم جلوگیری کند. مگر اینکه مورینیو طرحی دیگر برایِ این بازیِ حساس داشته باشد و فابرگاس را یک خط جلوتر بفرستد، اسکار را نیمکت نشین کند (اسکار مصدومیتی خفیف هم دارد) و یک هافبکِ دفاعیِ دیگر کنارِ مایتچ قرار دهد، یا حتی کرت زوما را یک بارِ دیگر در این پست قرار دهد. این تصمیم برمی‌گردد به اعتمادِ مورینیو به فابرگاس برایِ انجامِ وظایفِ دفاعی‌اش.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد