کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پیش بازی منچستریونایتد-چلسی؛ تقابل بزرگان بحران زده

تیم های فوتبال منچستریونایتد و چلسی در چارچوب هفته 19 ام لیگ برتر فوتبال انگلیس از ساعت 21 به وقت ایران، در ورزشگاه اولدترافورد مقابل هم صف خواهند کشید. 

شرایط دو تیم و ترکیب های احتمالی

بزرگان فوتبال جزیره در شرایطی روبروی هم قرار می گیرند که هر دو شرایطی اسف بار تجربه می کنند. چلسی پس از کنار گذاشتن سرمربی بزرگ خود، به کار ادامه می دهد و شایعات برکنار پیرمرد هلندی نیمکت یونایتد هر روز قوی تر و قوی تر شنیده می شود. قرمزپوشان پرافتخار اولدترافورد در شش بازی اخیرشان در لیگ، 3 باخت، 2 تساوی و تنها یک برد ثبت کرده اند. آنها با وجود افت محسوس شان، به دلیل نتایج خوب در ابتدای فصل، توانسته اند خود را در رده ششم جدول لیگ انگلیس حفظ کنند، ولی بدون شک باید خود را از بحران برهانند.

در طرف دیگر میدان، چلسی علی رغم حضور در رتبه نازل پانزدهم، در بازی های اخیر عملکرد بهتری نسبت به حریف داشته و دو برد، دو تساوی و دو شکست نصیبش شده است. چلسی هم همانند منچستریونایتد طی بازی های اخیر، مقابل بورنموث شکست خورده است. شیرهای لندن آماری خیره کننده در بازی های اخیر دو تیم ثبت کرده اند؛ آنها موفق شده اند در 6 رویارویی گذشته با شیاطین سرخ، 4 برد و دو تساوی کسب کنند که بهترین نتیجه شان به پیروزی 3 بر یک آنها در استمفوردبریج در 19 ژانویه 2014 برمی گردد. آخرین بازی این دو تیم هم در 18 آوریل 2015 با برد یک بر صفر آبی ها همراه بوده است. انتظار می رود دو تیم با ترکیب های احتمالی زیر و سیستم های مشابه 1-3-2-4، مقابل هم قرار بگیرند:

شرایط مصدومان، اخبار و مصاحبه مربیان دو تیم

منچستریونایتد

لوک شاو، آنتونیو والنسیا و مارکوس روخو، مصدومان بلند مدت لوئیس فن خال به شمار می روند و احتمال رسیدن متئو دارمیان و خسه لینگارد هم در هاله از ابهام قرار دارد. مورگان اشنایدرلین، که در 4 شکست اخیر یونایتد غایب بوده، احتمالا فردا بتواند در کنار شواین اشتایگر، که 3 بازی محرومیتش را پشت سر گذاشته، قرار بگیرد. کاپیتان وین رونی هم، که در شکست باکسینگ دی مقابل استوک نیمکت نشین شده بود، احتمالا در ترکیب ثابت قرار گیرد. انتظار می رود ممفیس بعد از عملکرد ضعیفش مقابل استوک سیتی، فردا به نیمکت بچسبد و در نتیجه آنتونی مارسیال وارد ترکیب شود. متئو دارمیان هم می تواند با پشت سرگذاشتن دوران مصدومیت، جای اشلی یانگ در سمت راست خط دفاعی را بگیرد.

لوئیس فن خال در خصوص این بازی گفته است:

خیلی راحت می توانید بگویید که ما می خواهیم انتقام شکست مقابل استوک را از چلسی بگیریم، امّا در واقعیت با این فاصله زمانی میان دو بازی فقط می توانیم ریکاوری کنیم و بازیکنان باید سعی کنند که بتوانند با شجاعت وجرأت فوتبال بازی کنند، فوتبالی که ما می خواهیم. خیلی سخت است که بتوانیم این کار را در دو روز انجام دهیم، امّا سعی خود را خواهیم کرد.

چلسی

دیگو کوستا با دو گلی که در تساوی باکسینگ دی مقابل واتفورد به ثمر رساند، تا حدودی به فرم خوبش برگشته بود که با دریافت کارت زرد پنجم اش در آن مسابقه، دیدار با یونایتد را از دست داد تا اکنون لوئیک رمی بتواند در نوک خط حمله گاس هیدینگ قرار گیرد. ادن هازارد هم که در نیمه دوم مسابقه با واتفورد وارد زمین شده بود، آن را لنگان لنگان ترک کرد تا امید چندانی برای ریکاوری دیدار فردا نداشته باشد. احتمال دارد جان تری نتواند در بازه زمانی 3 روز، دو 90 دقیقه کامل بازی کند و در نتیجه جای خود را به کورت زوما بدهد. علاوه بر این، انتظار می رود مرد هلندی جان اوبی میکل را در میانه میدان کنار نمانیا ماتیچ قرار داده و سسک فابرگاس را به پست شماره 10 بفرستد. حضور فالکائو هم در این بازی به دلیل عدم آمادگی مناسب بدنی، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

گاس هیدینگ در مورد رویارویی بزرگ یا قرمزهای تئاتر رویاها، این گونه گفته است:

غیبت کوستا یک لطمه بزرگ است، زیرا او عملکرد خود را ارتقا و بهبود بخشیده است. من می توانم گله و شکایت های زیادی کنم، اما این در ذات من نیست. ما باید رو به جلو حرکت کنیم و در اسرع وقت یک راه حل پیدا کنیم، اما این (عدم حضور کوستا) یک مانع بر سر راهمان است. ما به زمین آن ها خواهیم رفت و کار بسیار دشواری پیش رو خواهیم داشت، اما امید داریم. من امیدوارم که چلسی در هر بازی با همان جاه طلبی که روز شنبه (بازی مقابل واتفورد) برای کسب پیروزی نشان داد به میدان برود.

کریس اسمالینگ و ویلیان به ترتیب با 7/26 و 7/13، بهترین های دو تیم از حیث ریتینگ بوده اند. آنتونی مارسیال با 4 و دیگو کوستا با 5 گل، بهترین گلزنان دو تیم به شمار می روند. این دو تیم بحران زده همچنین خوان ماتا و ویلیان را با تنها 3 پاس گل، به عنوان بهترین پاسورهای فصل خود می بینند. آمار و ارقام ترکیب های احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

دانستنی ها و پیش بینی بازی

#چلسی در 8 بازی اخیرش مقابل یونایتد در تمامی رقابت ها، نباخته است. آنها توانسته اند در 3 بازی اخیرشان در لیگ برتر، میانگین بالای 2/5 گل را رد و بدل کنند.

#منچستریونایتد هر 3 بازی اخیرش در لیگ برتر را با شکست پشت سر گذاشته است. آنها در 6 بازی اخیرشان مقابل چلسی در تمامی رقابت ها، کمتر از 2/5 گل زده اند.

# منچستریونایتد در 3 بازی اخیرش در لیگ برتر، حداقل 2 گل خورده است.

#چلسی نتوانسته است در 6 بازی اخیر خارج از خانه اش در لیگ برتر، پیروز از زمین خارج شود.

 لوئیس فن خال به نوعی در وقت اضافه به سر می برد و هر نتیجه ای غیر از کسب 3 امتیاز می تواند حکم خروجش از منچستر را امضا کند. شکست صفر به 2 آنها مقابل استوک به معنای چهارمین شکست پیاپی شان در رقابت های مختلف و هفتمین بازی بدون بردشان از نوامبر سال 1992 تلقی می شود. اوضاع در چلسی چندان بهتر نیست، چون آنها در دور جدید حضور هیدینگ در استمفوردبریج، نتیجه ای بهتر از تساوی مقابل واتفورد نگرفتند. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر تنها چند امتیاز با فانوس به دستان فاصله داشته و بدون شک به اندازه یونایتد مشتاق کسب نتیجه در این مسابقه است. هواداران چلسی از اینکه هنگام سفر به اولدترافورد، ژوزه مورینیو را به عنوان سرمربی قرمزها ببینند، ابا داشتند، ولی اکنون می توانند با تماشای برد تیم شان، احتمالا شاهد کنار رفتن لوئیس فن خال از سکان هدایت تیم رقیب باشند. با این حال، پیش بینی ها حکایت از برد خفیف یونایتد در این بازی دارد:


منبع:طرفداری 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد