کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

چلسی با هدایت هیدینک، بیشتر پرسش تا پاسخ!

در دقیقه نود و هشت دیدار مقابل اورتون، جان تری توانست با گل زنی خود یک امتیاز چلسی را نجات دهد،‌ با این وجود به نظر می رسد همچنان مشکلات فراوانی در چلسی وجود دارد که حل نشده باقی مانده اند.
چلسی با هدایت هیدینک، بیشتر پرسش تا پاسخ!
گوس هیدینک سرمربی چلسی پیش از دیدار مقابل اورتون اعلام کرده بود که تیمش در شریط سخت نبرد برای عدم سقوط گرفتار شده است، صحبت هایی که برخی آن را غلو شده دانستند و برخی دیگر آنها را وسیله ای جهت هشدار هیدینک به بازیکنان خود ارزیابی نمودند.
  
 بی تردید اعتراف این سرمربی هلندی مبنی بر واقعی بودن سناریوی تلاش چلسی برای عدم سقوط، اوضاع آبی پوشان لندی را وخیم تر و پیچیده تر کرده و همانند تساوی 3:3 مقابل اورتون نشان می دهد که این تیم به سختی می تواند خود را از چنین شرایط ناخوشایندی رها سازد.

حقایقی تلخ

برخی کارشناسان معتقدند که با اخراج ژوزه مورینیو در اواخر سال گذشته میلادی از پست سرمربی گری تیم چلسی، شرایط این تیم بهبود یافته، اما چنین ادعاها و تصوراتی برخی حقایق تلخ را به فراموشی سپرده اند. با اینکه تیم چلسی هم اکنون در رده چهاردهم جدول رده بندی قرار گرفته و تحت هدایت هیدینک هنوز هیچ شکستی را تجربه نکرده، اما بی نظمی عجیبی در فاز دفاعی تیم همچنان مشهود است، در خط میانی تیم از برش و توان لازم برای برتری بر حریفان برخوردر نیست و خط حمله نیز نمی تواند در طول نود دقیقه بازی به طور متناوب حملات خطرناکی را بر روی دروازه حریف ایجاد نماید.

در بازی شنبه شب مقابل اورتون البته صحنه هایی وجود داشت که در آن بازیکنانی نظیر سسک فبرگاس و دیگو کاستا خوش درخشیدند، اما شاید بتوان گل های چلسی را در این دیدار بیشتر به دفاع متزلزل اورتون تا قدرت بالای تهاجمی آبی پوشان لندنی نسبت داد. در مجموع می توان مدعی شد که از زمان حضور هیدینک بر روی نیمکت مربی گری این تیم، نه تنها پاسخی برای همه مشکلات موجود یافت نشده، بلکه بر تعداد پرسش ها و مشکلات نیز افزوده شده است.

این سرمربی هلندی به سران باشگاه هشدار داده که همواره خریدهای زمستانی با شکست روبرو شده و به این ترتیب سران چلسی را از فعالیت در بازار نقل و انتقالات زمستانی بر حذر داشته است، اما بی تردید کادر چلسی برای شادابی و طراوت بیشتر نیازی مبرم به تزریق بازیکنان جوان دارد. برای نمونه جان اوبی میکل و نمایا ماتیچ به عنوان دو هافبک دفاعی تیم در بازی مقابل اورتون با از دست دادن توپ های فراوان، عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان دادند و هرگز کنترلی بر بازی نداشتند. سسک فابرگاس اما در بخش تهاجمی خط میانی تیم عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت، با این وجود ایده های تهاجمی وی نیز در بیشتر مواقع ثمری به همراه نداشته اند.

ضعف خط دفاعی مشکل بزرگ چلسی

ناتوانی خط میانی تیم چه در بخش تهاجمی و چه تدافعی مشکل بزرگ هیدینک محسوب نمی شوند، بلکه این خط دفاعی است که باعث نگرانی شدید هواداران و سرمربی این تیم شده است. کورت زوما که از زمان حضور هیدینک به زوج جان تری در عمق خط دفاعی تیم بدل شده، از قابلیت های فردی فراوانی در امر دفاعی برخوردار است، اما وی در بازی خوانی با مشکل روبرو بوده و هرگز نتوانسته خود را به نقطه اتکای تیم در فاز دفاعی تبدیل نماید.

و جان تری؟ مرد با تجربه و کاپیتان بلند مدت چلسی را می توان سمبلی مناسب برای اوضاع ناخوشایند تیم و افت محسوس آن دانست و به نظر وی در این روزها هرگز در موقعیتی برای تکرار عملکرد فوق العاده قرار ندارد. گل به خودی وی در دیدار روز شنبه سبب نیز پیش افتادن تیم اورتون گردید، کند بودن تری نیز مشکلات فراوانی را برای وی در این دیدار به وجود آوردند. با وجود اینکه این مدافع 35 ساله با گل دقایق پایانی خود تک امتیاز این دیدار را برای آبی پوشا لندنی نشان داد، اما این بازی نشان داد که وی نیز دیگر مهره مطمئنی برای افزیش ضریب اطمینان تیم در خط دفاعی محسوب نمی گردد.

بازی مقابل اروتون نمایان گر مشکلات چلسی

اگر اخراج ژوزه مورینیو و انتصاب هیدینک به عنوان سرمربی جدید چلسی را تصمیمی برای درمان مشکلات چلسی بدانیم، هنوز هواداران چلسی در انتظار اثر بخشی این پروسه درمانی هستند، چون مشکلاتی که آبی پوشان لندنی در زمان حضور آقای خاص با آن مواجه بودند، در بازی مقابل اورتون نیز بار دیگر به بهترین نحو ممکن خود را نشان دادند. در حقیقت چلسی هیدینک تنها از یک تفاوت عمده با چلسی مورینیو برخوردار است که آن هم نبرد و تسلیم نشدن تیم تا لحظات پایانی دیدار می باشد، چون آبی پوشان لندنی همچنان همانند سابق فاقد روحیه تیمی لازم هستند و کیفیت مورد انتظار نیز از آنها دیده نمی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد