کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پست ثابت:وولورهمپتون ۰-۲ چلسی؛ صعود به جمع هشتم تیم برتر جام حذفی

چلسی با گل های پدرو و کاستا به جمع هشت تیم برتر جام حذفی انگلیس راه یافت.

چلسی با برتری مقابل تیم چمپیونشیپی وولورهمپتون موفق شد راهی دور بعد اف ای کاپ شود و یاران کونته به زودی حریف خود را در مرحله یک چهارم نهایی (دور ششم) جام حذفی انگلیس خواهند شناخت. 

 

 در آخرین بازی روز شنبه از دور پنجم جام حذفی انگلیس، وولورهمپتون در خانه خود ورزشگاه مولینکس میزبان چلسی بود. قضاوت این بازی برعهده جاناتان موس بود. کونته اگرچه در این مسابقه هفت تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود ولی ترکیب اصلی آبی پوشان قوی و پر از ستاره بود:


وولوز


ایکمه، دوهرتی، هاوث، باث، کودی، ساویله، ویمان، پرایس، ادواردز، کاستا، بودوارسن


چلسی


بگوویچ، زوما، تری، آکه، موزس، چالوباه، فابرگاس، پدرو، ویلیان، کاستا، هازارد 


نیمکت: ادواردو، آزپلیکوئتا، کیهیل، کندی، کانته، لوفتوس چیک، باتشوایی


میزبان بازی را خیلی خوب آغاز کرد و در همان دقیقه پنجم مسابقه تیر دروازه صدرنشین لیگ برتر را به لرزه در آورد. پاس بلند به درون محوطه جریمه با واکنش خوبی از سوی زوما همراه نشد و ضربه ساویله به تیر دروازه برخورد کرد و راهی گل نشد تا چلسی از یک گل زودهنگام فرار کند.


اما بعد از فشار اولیه میزبان، چلسی توانست بازی را برای دقایقی به دست بگیرد ولی تیم کونته هم در رسیدن به گل ناکام ماند، ویلیان به موقعیت خوبی رسید که در امر گلزنی ناموفق بود. بعد از گذر از دقیقه ۱۵، بازی متعادل تر شد و بیشتر جنگ های میانه میدان را در نیمه نخست شاهد بودیم، جنگندگی دو تیم در خط میانی مانع از آن شد که در نیمه اول بازی شاهد موقعیت های زیادی روی دروازه ها باشیم.


در ادامه نیمه اول، میزبان به یکی دو فرصت نه چندان خطرناک دیگر هم رسید که بگوویچ واکنش های خوبی روی ضربات یاران لمبرت داشت. در آن سمت یک بار ویلیان و یک بار هم کاستا در موقعیت های خوبی قرار گرفتند ولی این دو هم در امر گلزنی ناموفق بودند.


اما با شروع نیمه دوم، چلسی بیشتر توپ و میدان را در دست گرفت تا بتواند به گل برتری برسد. یاران کونته در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم در خلق موقعیت خیلی موفق نبودند، اما بعد از آن به دو فرصت خوب رسیدند. موقعیت اول توسط کاستا دقیقه ۶۲ از دست رفت ولی دقیقه ۶۵ روی یک حرکت تیمی عالی، آبی پوشان لندنی به گل برتری رسیدند.


دقیقه ۶۵: پاس بلند فابرگاس در عمق دفاع حریف به کاستا رسید، او توپ را تا نزدیکی خط عرضی پیش برد، سپس با یک پاس به بیرون هازارد را صاحب توپ کرد، او هم به ویلیان پاس داد، سانتر عالی ویلیان در موقعیتی مناسب به پدرو رسید و این بازیکن اسپانیایی در دقیقه ۶۵ قفل دروازه حریف را گشود.


بعد از این گل، چلسی سعی کرد با کنترل بازی، فشار رقیب را بگیرد، یاران کونته به خوبی تملک توپ را در دست گرفتند و مانع از آن شدند که میزبان با مالکیت روی توپ، موقعیت سازی کند. حتی تیم کونته بعد از گل اول خود، فرصت برای گل های بعدی هم داشت که دروازه بان حریف مانع از گلزنی چلسی شد. اما کاستا بالاخره زهر خود را به میزبان ریخت.


دقیقه ۸۹: باز هم یک همکاری تیمی چلسی را درون محوطه به موقعیتی خوب رساند، اشتباه بازیکن حریف هم به کمک چلسی آمد و کاستا درون محوطه جریمه با یک ضربه تمام کننده، کار وولوز را تمام کرد. ۲-۰.


به این ترتیب چلسی توانست با این برد ارزشمند خارج از خانه، دور پنجم را هم به سلامت بگذراند و راهی دور ششم شود. تیم کونته روز دوشنبه حریف خود را در مرحله یک هشتم نهایی خواهد شناخت.


وبسایت نود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد