کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

اسکای اسپرتس/ برای متوقف کردن چلسی چه باید کرد؟

روز یکشنبه در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل انگلیس منچستریونایتد در خانه به مصاف چلسی می‌رود. تنها 4 تیم در این فصل توانسته‌اند چلسی را شکست دهند که یکی از آن‌ها تاتنهام است که جدی‌ترین رقیب آبی‌ها برای قهرمانی هم به حساب می‎آید.   کارشناسان اسکای‌اسپرتس اما درباره روش‌های متوقف کردن چلسی کونته صحبت کرده‌اند که در زیر می‌خوانیم.

پل مرسون/ حمله، استفاده از فضاها ودر جریان بازی بودن

تنها تیمی که به همه نشان داد چطور می‌شود چلسی را شکست داد تاتنهام بود. روشی که چلسی با وینگرهای تدافعی‌اش بازی می‌کند این طور است که انجام دادنش بدون استراحت کار سختی است. اگر من بودم برای بازی مقابل این تیم از یک مهاجم نوک و دو وینگر که به خوبی پیشروی می‌کنند، آن هم در کناره‌های زمین و بدون تفکرات تدافعی کار می‌کردم. مقابل این تیم باید از مدافعان مرکزی خواست بیشتر به کناره‌ها بروند تا بازیکنان چلسی مجبور شوند دوباره به عقب بازگردند، با این کار حمایت و پوشش ادن آزارد و پدرو کم می‌شود. این کاری بود که سیتی هم کرد و فقط نتوانست نتیجه دلخواه را بگیرد. البته کار آسانی هم نیست، ولی فکر می‌کنم تنها راه شکست چلسی است.

فیل تامپسون/ دقیقا کپی کردن سیستم خود این تیم

تاتنهام در بازی با چلسی درست از سیستم و روش این تیم استفاده کرد. من معمولا معتقدم که همیشه باید تیم‌ها با سیستمی که برای خودشان بهترین است بازی کنند، اما فکر می‌کنم با کیل واکر و دنی روز به عنوان وینگرهای تدافعی و اریک دیر و یان فرتونگن و توبی آلدروایرلد تاتنهام ابزار مناسب برای کپی کردن سیستم چلسی را داشت. تیم‌های زیادی نیستند که بتوانند با سیستم چلسی بازی کنند، اما پوچتینو توانست. اگر مدافعان میانی یونایتد آماده باشند، لوک شاو و آنتونیو والنسیا در دسترس باشند، شانس استفاده از این سیستم را دارند. مدافعان میانی این تیم شاید به خوبی تاتنهام نباشد، اما سرعت دفاع‌های میانی به این تیم شانس استفاده از سیستم چلسی را می‌دهد. مورینیو رسما اعلام نکرده، اما به نظر دوباره از همان سیستم دفاع و ضدحمله خودش که بارها مقابل تیم‌های بزرگ استفاده کرده، استفاده خواهد کرد.

مت لوتیسیه/ پارک کردن اتوبوس

چطور چلسی متوقف می‌شود؟ اگر می‌دانستم که یک مربی میلیونر می‌شدم. این تیم نقاط ضعف زیادی ندارد. تاتنهام این کار را کرد، اما به ندرت چنین اتفاقی افتاده است. باید مقابل این تیم به خوبی دفاع کنی و از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببری، این تیم کمتر پیش می‌آید که باز بازی کند و این کار را مقابلشان سخت می‌کند. مطمئنم مورینیو سعی می‌کند اتوبوسش را پارک کند، چلسی انقدر قوی هست که منچستر مجبور شود در دیدار خانگی این کار را کند.

چارلی نیکولاس/ با نترسیدن از آن‌ها

صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم می‌توان چلسی را متوقف کرد. تضمینی نیست که آن‌ها بتوانند منچستریونایتد را شکست دهند. چون همیشه هم عالی بازی نمی‌کنند، اما با ادن هازارد کارشان عالی است. تاتنهام تقریبا به آسانی این تیم را شکست داد، روش بازی آن‌ها بهترین الگو برای تیم‌هایی است که می‌خواهند چلسی را شکست دهند. این تیم در کناره‌های زمین آسیب‌پذیر است. سیتی مقابل چلسی از این نقطه ضعف استفاده کرد و تیم برتر میدان هم بود. فقط نتیجه نگرفت. دوست دارم زودتر متوجه شوم کونته چند تغییر در تیمش ایجاد خواهد کرد، شاید به طور چرخشی با سسک فابرگاس، نمانیا ماتیچ و کورت زوما کار کند. به هر حال گزینه‌های زیادی ندارد.

 منبع:آی اسپورت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد