کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مصاحبه مفصل و جالب فرناندو تورس

مهاجم اسپانیایی آبی طی مصاحبه ای مفصل به صحبت درباره مسائل پیرامونش پرداخته است.

فرناندو تورس به تازگی مصاحبه مفصلی با ایندیپندنته انجام داده و در آن به مسائل جالب و حواشی مختلف پیرامون خودش و شرایطش در باشگاه و رابطه خوبش با خوزه مورینیو اشاره کرده است.

  

فرناندو تورس در ابتدا گفت: "هیچ گاه واقعا درک نکردم که زندگی ام چگونه تغییر کرد. وقتی 17، 18 یا 19 ساله بودم متوجه نشدم فوتبال و چیزهای اطراف آن چه قدر بزرگ است، که چه تعدادی از مردم برای فوتبال زندگی می کنند و عاشق آن هستند. فوتبالیستی حرفه ای بودم اما در عین حال طرفداری یک تیم را می کردم. وقتی 14 ساله بودم و کریستین ویری اتلتیکو را ترک کرد، نمی دانستم بازیکنان برای چه بازیکنان باشگاهشان را ترک می کنند! سپس بعد از چند سال شما چیزهای بیشتری می فهمید و زمانی که کاری انجام می دهید باید بیشتر حواستان جمع باشد."


شماره 9 آبی ها در فصل جاری باید با ساموئل اتوئو و دمبا با بر سر قرار گیری در ترکیب اصلی رقابت می کرده، رقابتی که در سال های گذشته نیز وجود داشته بود؛ تورس ادامه داد: "مورینیو مهاجمی را انتخاب می کند که فکر می کند بهتر است و سعی می کند وضعیت بازیکنان را مدیریت کند. او هیچ کار خاصی با من انجام نداده. فقط بیشتر به من فرصت می دهد. وقتی به زمین می روم که فکر کند بهترین گزینه ام و وقتی روی نیمکت می نشینم که فکر کند انتخاب خوبی نیستم."


"هدفم این است که کاری کنم او احساس کند همیشه بهترین انتخابم. شما باید برای انطباق با این وضعیت راه‌تان را طی کنید. سرزنش مربی؟ سرزنش هم تیمی های شما؟ سرزنش همه مردم؟ همه از شما چیز بیشتری می خواهند. فکر می کنم که می توانم بهتر کار کنم. می توانم کاری کنم که خوزه فکر کند بهترین انتخابم. این کاریست که باید هر روز در تمرینات انجام دهم، در همه بازی ها. فقط باید مسئولیت پذیر باشم."


"نمی توانید زمان‌تان را صرف چیز هایی که تغییر نمی کنند، کنید. نمی توانم طرز فکر مربی را عوض کنم بنابراین باید به خودم رجوع کنم و انتقاد پذیر باشم و سعی کنم بفهمم او چه چیزی می خواهد. باید در اینطور موارد بیشتر تلاش کنم. این کاریست که در تمام عمرم انجام داده ام...نمی توانم دیگران را تغییر دهم بنابراین باید روی خودم کار کنم."


"شما باید هر روز خودتان را ثابت کنید. باید برای موفقیت امروز زندگی کنید. سه سال پیش؟ پنج سال پیش؟ مهم نیست چون امروز، امروز است. اگر مربی فکر کند بازیکن دیگری بهتر از شماست او بازی می کند و نمی توان کاری کرد. شما باید سعی کنید که پیشرفت کنید و به جنگیدن ادامه دهید تا ذهنیت مربی را تغییر دهید. امیدوارم روزی خوزه بتواند این را بگویم: "تورس مهاجم من است، او مهاجم اصلی من خواهد بود." مانند بازیکنان دیگری که از سوی او تقدیر شده اند."


مهاجم 30 ساله چلسی در ادامه گفت که فکر نمی کند هواداران از او ذهنیت بدی داشته باشند: "مطمئنم که مردم از من قدر دانی می کنند...این چیزیست که درباره هواداران و مردم تصور می کنم. هر کاری که در طول زندگی حرفه ای ام انجام داده ام از ارزش هایم بوده و کاری که دوست داشتم را انجام داده ام. بنابراین برای مردم جهان درباره من بردن مهم نیست...ارزشمند است اگر احساس کنید برای پیروزی و موفقیت تلاش کرده اید، اگر چه موفق نبوده اید؛ اما آن تلاش ارزشمند است."


"راه پیروزی و موفقیت همینطور است، همیشه همه چیز خوب پیش نمی رود و نمی توانید بهترین بازیکن جهان باشید و در هر بازی پنج گل بزنید. زندگی این گونه نیست. بالا و پایین زیادی وجود دارد و باید برای قدر دانی در زمان موفقیت از میان آن ها عبور کنید، این موفقیت واقعا خوب است."


"احساس می کنم که بالا و پایین های زیادی داشته ام و لحظاتی بوده که دوست نداشتم به تمرینات بروم و برعکس برخی مواقع نیز دوست داشتم این کار را کنم چون مسابقه فینال و پایان کار نزدیک بوده. تور پیش فصل را ده ماه پیش در آمریکا آغاز کردیم و حالا اینجا هستیم و این راه احساسات مختلفی فراوانی داشته است."


بسیاری بر این باورند که مصدومیت تورس از ناحیه زانو و عمل جراحی او در ماه آوریل سال 2010 باعث افت او شده بود، پس از آن تورس در جهام جهانی نیز زیاد درخشان نبود؛ خودش دراین باره می گوید:"چه کسی می داند؟ هیچ وقت جواب را پیدا نمی کنید. زیاد مصدومیت بدی نبود. مشکلاتی برایم ایجاد کرد اما اصلا مانند مصدومیت کسی مثل مارکو فن خینکل جدی و مهیب نبود...یک ماه طول کشید، فوقش دو ماه، زیاد مصدومیت بدی نبود. اما جام جهانی نزدیک بود. در پایان در تیمی بودم که قهرمان جام جهانی شد. چیزی وجود نداشت که پس از آن بگویید...وضعیت مانند حالا نبود. اتفاقات خیلی، خیلی زیادی افتاد. مصدومیت ها همیشه در آینده برای شما مشکل ساز می شوند."


"مردم همیشه به فکر خوب شدن و بازگشت به میادین هستند. خوب شدن مهم است اما مهم ترین چیز این است که چگونه خود را با این شرایط وفق می دهید و از نظر فیزیکی چه احساسی دارید. باید با شرایط تیم منطبق شوید."


"شما باید با بازی تیم انطباق پیدا کنید. بازی کردن در چلسی بسیار بسیار سخت است چون بازیکنان بسیار خوب زیادی دارد و باید از کوچک ترین مسائل مطلع باشید. تیم هایی که برابر ما بازی می کنند بسیار پر تعداد به دفاع می پردازند و فضایی برای حرکت وجود ندارد. ویلیان و اسکار بسیار پر تحرک و سریع و مناسب تیم هستند."


"وقتی فضای بیشتری داشته باشیم، برای ما بهتر است اما برای تیم مقابل نیز همینطور است و به همین دلیل باید با تراکم بیشتری بازی کنیم، برابر تیم های بزرگی مانند منچستر سیتی، لیورپول و یا بازی برابر بایرن مونیخ در سوپر کاپ این آسان نبود. لیگ برتر فوتبال بسیار سختی دارد و با زمانی که در اروپا بازی می کنید به کلی متفاوت است اما بازیکنان باید تجربه کافی را داشته باشند و با این شرایط هماهنگ شوند."


"تغییر مربی همیشه خوب نیست چون باعث می شود تیم ثبات نداشته باشد اما با وجود این که در دو فصل گذشته مربی های زیادی عوض کرده ایم قهرمان لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و جام حذفی شده ایم. در فوتبال نمی توانید بگویید:"این اتفاقیست که قرار است رخ دهد." گاهی کاری انجام می دهید که احتمالش کم است و ما توانستیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شویم، مهم ترین عنوان قهرمانی در رده باشگاهی. نمی دانم. هر روز فکر می کنم کم تر می فهمم که چه می گذرد!"


به نظر می رسد که تورس با بالا تر رفتن سنش نیاز دارد که در سبک بازی اش نیز تغییراتی ایجاد دهد، برای مثال، مانند آلن شیرر؛ النینو دراین باره گفت: "شیرر یک مثال واضح است. بازی اش را آن گونه که برایش بهتر بود هماهنگ کرد و به خوبی این کار را انجام داد. برای فوتبالیست آسان نیست که این را درک کند. شما باید تغییر کنید چون هیچ چیز به خوبی پیش نمی رود و با خود فکر می کنید:"باید به پایه های اولیه و کارهایی که انجام می دادم برگردم." اما گاهی اوقات باید به دلیل مسیری که در آن قرار دارید، تغییر کنید."


"شما باید با سبک بازی تیم هماهنگ شوید. این کاریست که اکنون انجامش می دهم. اتلتیکو با یک روش بازی می کند. فوتبال اسپانیا به کلی متفاوت است. من به انگلستان آمدم، یک فوتبال کاملا متفاوت، خیلی زود با تیم منطبق شدم چون لیورپول با رافا بنیتز جمع و جور و سریع بازی می کرد و این برایم آسان تر بود. تیم ملی و چلسی نیز همینطور. کیفیت خوبی داریم، توپ را در اختیار می گیریم، پاسکاری های زیادی انجام می دهیم."


آینده تورس در چلسی چگونه خواهد بود؟ او با خنده درباره شایعات بسیار زیادی که پیرامون او وجود دارد گفت: "با توجه به شایعات اخیر،به اتلتیکو، والنسیا، اینتر و موناکو رفته ام! هنوز دو سال با چلسی قرارداد دارم و زمانی که قرارداد 5 ساله امضا کردم گفتم که می خواهم همه این پنج سال را در استمفورد بریج بازی کنم. باید برای کسب قهرمانی با این تیم تلاش می کردم و امیدوارم قهرمانی لیگ برتر عنوان بعدی باشد. اگر قهرمان لیگ برتر شویم شانس بازی در سوپر کاپ انگلیس را هم داریم، جام دیگری که هنوز کسب نکرده ایم."


"باید برای قهرمانی در اروپا بجنگیم و شانس بازی در سوپر کاپ و جام باشگاه های جهان را هم داریم. کارهای زیادی باقی مانده است و امیدوارم دو سال کافی باشد. چه کسی می داند، شاید بعد از این دو سال هنوز هم فرصت داشتم!"


فرناندو تورس در ادامه درباره شانس حضورش در جام جهانی آینده صحبت کرد: "جام جهانی برای من خواهد بود. قطعا می توانم در تیم ملی باشم. فوتبال به ماه ها و لحظات آخر بستگی دارد و این موضوع بسیار مهم است. دوست دارم آنجا باشم. عاشق بازی کردن برای کشورم هستم و به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که قهرمان دو جام ملت های اروپا و یک جام جهانی شوم. ما تاریخ ساز شده ایم. هیچ تیمی پیش از این چنین کاری نکرده بود، سه جام معتبر پیاپی، و می خواهیم که چهارمی را هم کسب کنیم. این موضوع برای نسل فعلی فوق العاده خواهد بود. بنابراین دوست دارم که در آنجا باشم، اما اگر می خواهم آنجا باشم باید برای چلسی خوب بازی کنم و گل بزنم و همراه با این تیم جام بگیرم."


تورس درباره دیگو کوستایی که زاده برزیل است ولی قرار است برای اسپانیا بازی کند گفت: "من مصاحبه ای از کاستا خواندم که در آن گفته بود اسپانیا به او همه چیز داده است. وقتی خیلی کوچک بود از برزیل به پرتغال سفر کرد و سپس اتلتیکو او را به خدمت گرفت و بارها به صورت قرضی به تیم های دیگر رفت. بنابراین متوجهم که می خواهد چه چیزی را توضیح دهد. او احساس می کند که اسپانیا در فوتبالش همه چیز به او داده."


"کاستا اهل برزیل است و این کشور را دوست دارد. اما احساس کرد که در فوتبال به اسپانیا بدهکار است و باید این بدهی را بپردازد. او فصل فوق العاده ای داشته و مطمئنم که برای اسپانیا در جام جهانی بازیکن مهمی خواهد بود. بازیکنان خوب برای ما بازی می کنند، نه برزیل."


منبع خبر: کانون رسمی هواداران چلسی در ایران 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد