کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

چلسی-پاریسن ژرمن؛ اتفاقات بازی ناپولی تکرار خواهند شد؟

فردا شب در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف پاریسن ژرمن می رود. تیم پاریسی با توجه به پیروزی 3-1 در بازی رفت وضعیت مناسبی برای صعود به اولین نیمه نهایی تاریخ خود دارد اما چلسی در خانه یکی از قدرتمندترین تیم های اروپا است.

پاریسی ها بازی رفت را بسیار خوب شروع کردند و در دقایق ابتدایی به گل رسیدند اما گل ادن هازارد از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی رساند و چلسی به آن چه می خواست، یعنی گل زده در خانه حریف دست یافت اما در ادامه با وجود بازی خوب این تیم با اشتباه داوید لوییز وگل به خودی او، چلسی بار دیگر در بازی عقب افتاد. 

  

در ادامه، بازی متعادل دنبال شد اما در دقیقه پایانی بازی، پاستوره با یک حرکت انفرادی و اشتباهات عجیب خط دفاعی چلسی و اشتباه سنگربان مطمئن خود گل سوم را دریافت کرد. مورینیو این گل را مسخره خواند و این گل کار چلسی برای صعود به مرحله بعد بسیار سخت کرد.

 

نتیجه این بازی برای هواداران چلسی یادآورد بازی آن ها مقابل ناپولی در فصل 2011-12 بود به طوری که توییتر باشگاه چلسی نیز صبح بعد از شکست مقابل پاریسن ژرمن این عکس را منتشر کرد و به هواداران چلسی این گونه صبح به خیر گفت!

چلسی آن بازی را هم نیز با نتیجه 3-1 در ناپل واگذار کرد و نکته جالب اینکه 2 گل ناپولی در آن بازی را لاوتزی به ثمر رساند، بازیکنی که حالا در پی اس جی بازی می کند و در بازی هفته قبل نیز زننده  گل اول تیمش مقابل چلسی بود. چلسی قبل از آن بازی در استمفوردبریج در لیگ برتر به مصاف استوک سیتی رفت که آن بازی را با تک گل دروگبا پیروز شد. چلسی شنبه همین هفته هم قبل از بازی سه شنبه خود در لیگ قهرمانان اروپا به در خانه به مصاف استوک سیتی رفت که با نتیجه 3-0 پیروز شد.


 

بازی مقابل ناپولی یکی از بهترین خاطرات هواداران چلسی از رقابت های اروپایی محسوب می شود. آن ها با اینکه در مرحله رفت 3-1 شکست خوردند و کسی امیدی به آن ها نداشت اما با درخشش بازیکنان خود در شبی فراموش نشدنی ناپولی را با نتیجه 4-1 شکست داد و به مرحله بعد رفت. در پایان آن فصل آن ها با شکست دادن بایرن مونیخ در آلیانز آرنا برای اولین بار قهرمان اروپا شدند. توییت های جالب بازیکنان حال حاضر و سابق تیم های منچستریونایتد، آرسنال و لیورپول در آن شب فراموش ندشنی مقابل ناپولی!


ساموئل اتوئو در صورت رسیدن به این بازی می تواند تاثیرگذار ترین بازیکن چلسی در این بازی باشد. در نبود او در بازی رفت، مورینیو تیمش را بدون مهاجم به میدان فرستاد و در پایان بازی عملا دلیل این کار را نارضایتی خود از مهاجمان خود دانست. اتوئو با اینکه در این فصل گل های بسیار زیادی به ثمر نرسانده است اما در بازی های حساس، مهره اصلی چلسی بوده است. او 11 گل به ثمر رسانده است که تمام این گل ها در خانه بوده اند. در لیگ 8 گل به ثمر رسانده است و از این 8 گل، 6 گل او زمانی به ثمر رسانده شده است که بازی با نتیجه مساوی دنبال می شده است! او اولین بازیکن بعد دروگبا است که توانسته در یک فصل مقابل منچستریونایتد، آرسنال، تاتنهام و لیورپول گلزنی کند. مورینیو گفته است که اگر اتوئو به طور کامل هم مصدومیتش برطرف نشده باشد شاید به او بازی دهد و ریسک کند.

از آن سمت پی اس جی بهترین بازیکن خود را در اختیار نخواهد داشت. زلاتان در بازی رفت دچار مصدومیت شد و به بازی سه شنبه شب دو تیم نخواهد رسید و نبود او وزنه روحی بزرگی برای مورینیو و تیمش خواهد بود.

چلسی بیشتر از 12 ساعت است که در خانه گلی دریافت نکرده است و آن ها در خانه شکست ناپذیر نشان داده اند. این تیم در این فصل 2 عملکرد متفاوت در خانه و خارج خانه داشته است. این تیم لندنی، در بازی های خارج خانه خوب کار نکرده است. 5 شکست و تساوی مقابل تیم های مدعی آرسنال،تاتنهام و منچستریونایتد، اما در خانه داستان کاملا متفاوت است. آن ها بهترین عملکرد را در لیگ برتر داشته اند. 17 بازی، 15 برد و فقط 2 تساوی و بدون باخت! آن ها در 5 بازی مقابل تیم های منچسترسیتی، آرسنال، یونایتد،  تاتنهام و لیورپول 17 گل به ثمر رسانده اند و تنها 3 گل دریافت کرده اند!

مورینیو گفته است که تیمش در صورتی که کلین شیت کند یا حتی 1 گل دریافت کند، شانس خوبی برای صعود خواهند داشت. با توجه به دفاع مستحکم این تیم و داشتن دروازه بانی مطمئن مثل چک که این فصل با 15 کلین شیت بیشترین کلین شیت را در لیگ برتر دارد، این هدفی دست نیافتنی نخواهد بود و اگر اتوئو، هازارد ویلیان و اسکار در روز خوب خود باشند مطمئنا تیم پاریسی کار آسانی نخواهد داشت.

همه چیز فردا شب مشخص خواهد شد آیا چلسی می تواند تاریخ را تکرار کند و هفتمین نیمه نهایی خود در 11 سال اخیر را تجربه کند یا مورینیو برای اولین بار در کارنامه مربیگریش در مرحله یک چهارم نهایی حذف خواهد شد؟



منبع خبر:طرفداری


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد