کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مصاحبه مفصل دروگبا در باره چلسی، مورینیو و مایکل جکسون در رو نمایی از برند جدید خود

بازیکن ساحل عاجی چلسی که برای کمک به خیریه خود برند لباس زیر جدیدی راه انداخته است در مصاحبه ای مفصل با مجله GQ درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده است.

GQ : بعد از جداییت از چلسی کسی نتوانسته جای خالی تو را پر کند. چه کسی را به عنوان کسی که مشکل خط حمله آن ها را برطرف کند پیشنهاد می کنی؟

  

دروگبا: فکر می کنم بازیکنانی که در حال حاضر آن جا هستند گزینه مناسبی هستند. چرا؟ برای اینکه وقتی من در آن جا بودم تیم کاملا متفاوت بود. شاید مهاجم های آن ها بازیکنانی نباشند که 35 گل در یک فصل به ثمر برسانند اما آن ها گل های بسیار بسیار مهمی زده اند. دمبابا مقابل پی اس جی از روی نیمکت به بازی آمد و مدت زیادی بود که بازی نکرده بود اما گلزنی کرد. وقتی چلسی به استانبول آمد کسی فکر نمی کرد فرناندو در ترکیب اصلی باشد. اما او بازی کرد و گل مهمی زد. آن ها بازیکنان بزرگی هستند و مهاجمان بزرگ در بازی های بزرگ خودشان را نشان می دهند و آن ها بار های زیادی این موضوع را نشان داده اند. ساموئل اتوئو هم برای چلسی گل های بسیار مهمی به ثمر رسانده است. به نظرم زمان تغییر کرده است و این چلسی تیمی متفاوت و در عین حال موفق خواهد بود.


GQ : ترجیح می دهی کدام اتفاق امسال رخ دهد: گالاتاسرای قهرمان سوپر لیگ شود یا چلسی قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان شود؟


دروگبا: من بردن لیگ با گالاتاسرای را انتخاب می کنم. من با چلسی 3 بار قهرمان لیگ شدم اما با گالاتاسرای تنها یک بار این کار را کرده ام!]با خنده[


GQ: بهترین نصیحتی که مورینیو به تو کرده، چه چیزی بوده؟

او یک بار یک داستان درباره پرتقال بد و پرتقال خوب برایم تعریف کرده بود. ما یک بازی داشتیم بعد از چند روز استراحت و من مصدوم بودم اما نمی خواستم به او بگویم برای این که وقتی شما مصدوم باشید اجازه پرواز کردن را ندارید. پس من به ساحل عاج رفتم و 2 روز بعد برگشتم و صبح به او گفتم:" مربی، من نمی توانم تمرین کنم. من احساس درد می کنم و به کمی استراحت نیاز دارم." بعد او به من گفت]با تقلید صدای مورینیو[:" می دونی دیدر؟ می خواهم یک چیزی رو بهت بگم.  اون پرتقال ها رو می بینی؟ وقتی یکی از اون ها رو داخل یک سبد بندازی و اون پرتقال خراب باشه چه اتفاقی میفته؟ اون ها هم خراب می شوند. درسته؟ پس سعی کن که اون خرابه نباشی!"]با خنده[ تمام چیزی که می خواستم بگم این بود که من آن خرابه نیستم! 


GQ : بهترین مدافعی که مقابلش بازی کردی چه کسی بوده ؟

دروگبا: سوال سختی است. دوست دارم کسانی رو بگویم که بارهای زیادی مقابلشان بازی کرده باشم برای اینکه شاید در مقابل یک بازیکن بازی کرده باشم که روز خوب یا روز بد او بوده باشد. پس این گونه قضاوت کردن سخت است. مدافعانی که مقابل من عالی بودند و خوب می جنگیدند کاراگر، ویدیچ و فردیناند بودند اما من هم به خوبی بازی می کردم. همیشه یک هفته قبل از بازی فکر می کردم که چگونه باید گلزنی کنیم و در این رابطه خیلی تفکر می کردم.


GQ : آخرین باری که از دیدن یک ستاره هیجان زده شدی چه زمانی بود؟

دروگبا: تنها فردی که واقعا مرا تحت تاثیر قرار داد مایکل جکسون بود. من طرفدار او هستم. در سال 2007 یا 2008 در لوس آنجلس بودم و او را ملاقات کردم. البته با او صحبت نکردم برای این که اگر صحبت کرده بودند در حال حاضر این جا نبودم و در حال انجام دادن مون واک(یکی از رقص های معروف مایکل جکسون) بودم!]با خنده[


GQ : کدام بازیکن بیشترین وسواس را در لباس پوشیدن داشت؟

دروگبا: فکر می کنم کلودیو پیزارو خیلی با سلیقه و شیک بود اما از بازیکنان حال حاضر چلسی احتمالا اشلی کول.


GQ : به عنوان یک مرد جوان که زمان زیادی در پاریس گذراندی، آیا از نحوه لباس پوشیدن آن ها تاثیر پذیرفتی؟

البته. فکر می کنم که تاثیر زیادی بر لباس پوشیدن من داشته است برای این که فرانسوی ها خوش لباس هستند و امیدوارم که من هم این گونه باشم.


GQ : خوش لباس ترین مرد در ساحل عاج این روز ها چه لباسی می پوشد؟

دروگبا: آفریقایی ها دوست دارند که خوب لباس بپوشند و ظاهر خوبی داشته باشند. پس هر چیزی که برای شما خوب به نظر برسد، برای آن ها هم خوب به نظر می رسد. ]با خنده[ من لباس های ‘ازوالد و بواتنگ’ را بسیار دوست دارم برای اینکه با آن ظاهر خوبی پیدا می کنم و هم چنین این لباس با فرهنگ آفریقا مرتبط است.


GQ: چه جزئیاتی می خواستی که طراحان برای تولید این لباس زیر ها رعایت کنند؟

دروگبا: جزئیات طرح برایم بسیار مهم بود برای این که این یک محصول آفریقایی است پس رنگ ها باید پرطراوت و زنده باشند.


GQ : آیا تا به حال احساس کرده ای که بازیکنان آفریقایی باید مسئولیت بیشتری در کشور زندگیشان داشته باشند- از طرفی به سرمایه گذاران و تبلیغات وابسته هستند و ازطرف دیگری در بالاترین سطح بازی کنند؟


دروگبا: نمی خواهم بگویم که این یک فشار بر روی ما است، اما برای بازیکنان لازم است که فراموش نکنند از کجا آمده اند. فکر این را بکنند که دیگران شانس این را نداشته اند که بیایند و به این سطح برسند و با وجود این که تلاش زیادی می کنند نمی توانند به این موفقیت برسند. نیاز ما این است که ذهنیات را در این قاره تغییر دهیم. ما باید قادر باشیم که این شانس را فقط به افراد پولدار ندهیم. تفاوت زیادی بین افراد پولدار و فقیر وجود دارد. وقتی از یک خانواده فقیر مانند من و خیلی دیگر از بازیکن های آفریقایی، می دانید که از کجا آمده اید و می دانید که چقدر سخت است.


GQ : آیا این باعث می شد که در زمین با تعصب تر بازی کنید؟

دروگبا: فکر می کنم ارتباط داشته باشد. با خودم فکر می کنم:" باشه، می روم و با تعصب بازی می کنم."، اما این به خاطر این است که من کاری را که می کنم دوست دارم. اضافه بر این در آفریقا روحیه جنگندگی و عدم تسلیم وجود دارد. در آفریقا همه تلاش می کنند و می جنگند برای این که همواره شانسی برای شما وجود دارد،  تقریبا مثل چمپیونز لیگ 2012 ...


منبع خبر:طرفداری

نظرات 1 + ارسال نظر
Saeed m.h جمعه 29 فروردین 1393 ساعت 21:06

باحال بود لایک .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد