کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

کاردیف سیتی 1-2 چلسی

چلسی با پیروزی مقابل کاردیف سیتی، 82 امتیازه شد و در پایان لیگ برتر 14-2013، موفق شد رده سوم را از آن خود کند.

مورینیو در این مسابقه بار دیگر به توماس کالاس جوان شانس داد و بازی خوبی را نیز از شاگرد 20 ساله اش شاهد بود. همچنین کول بازوبند کاپیتانی را در مصدومیت تری، لمپارد و چک به بازو بست، شاید این آخرین بازی کول برای چلسی بود.

 

 

ترکیب:


چلسی: شوارزر، آزپیلیکوئتا، ایوانویچ، کالاس، کول، میکل (شورله)، ماتیچ، صلاح (آکی)، اسکار، هازارد (جان سویفت)، تورس

نیمکت: هیلاریو، کیهیل، آکی، لوئیز، جان سویفت، شورله، دمبا با

گل: شورله (73)، تورس (76)

کارت زرد: میکل، ماتیچ


کاردیف: مارشال، فالیو، کالکر، ترنر، جان، گانارسون، ماتچ، ویتینگهام، داهلی (کاوی)، بلمی (هیلی)، کمپبل (جیمز)

نیمکت: لویس، اکرم، کاوی، مک ناوتن، برگت، جیمز، هیلی

گل: بلمی (15)

کارت زرد: ویتینگهام 


نیمه اول:


در نیمه اول این مسابقه در همان دقایق ابتدایی، تورس موقعیتی فوق العاده از دست داد، کالکر مدافع کاردیف سیتی موفق شد ضربه تورس را از روی خط دروازه در بیاورد.


در دقیقه 15 بازی، کاردیف سیتی روی ضربه کریگ بلمی که به سزار آزپیلیکوئتا برخورد کرد و تغییر جهت داد، توانست گلزنی کند تا بازی 1-0 به سود کاردیف دنبال شود.


بعد از خوردن گل چند دقیقه ای بازی در دست کاردیف بود ولی خیلی زود دوباره چلسی نبض بازی را بدست گرفت و موقعیت های فراوانی روی دروازه ولزی ها ایجاد کرد که جدی ترین آن ها تک به تکی بود که با تعلل اسکار از دست رفت. صلاح نیز موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت که از دست رفتند.


بازی در نیمه اول با نتیجه 1-0 به سود کاردیف به اتمام رسید.


نیمه دوم:


در نیمه دوم چلسی که به دنبال گرفتن سه امتیاز از بازی آخر خود بود، دست به حملات دامنه داری زد که در متن آن ها هازارد، صلاح و نمانیا ماتیچ قرار داشتند. با وجود حرکات ترکیبی فراوان و داشتن حدود 70 درصد از مالکیت توپ و میدان، با دفاع خوب مدافعان کاردیف از جمله کالکر، چلسی راهی به سمت دروازه پیدا نکرد.


مورینیو تصمیم گرفت که شورله را به جای میکل به بازی بیاورد، بازیکنی که همه چیز را عوض کرد. در دقیقه 73 آزپیلیکوئتا ابتدا روی یک سانتر از جناح چپ سرزنی کرد و مارشال واکنش نشان داد، توپ برگشتی را نیز آزپیلیکوئتا زد که به تیرک خورد، توپ برگشت و شورله با ضربه ای والی دروازه را به زیبایی باز کرد.


سه دقیقه بعد روی چند رفت و برگشت شورله با ضربه سر توپ را به تورس رساند و این مهاجم اسپانیایی به سادگی دروازه را برای بار دوم باز کرد تا چلسی در 3 دقیقه دو گل زده باشد.


در ادامه کار  مورینیو تصمیم گرفت به ناتان آکی و جان سویفت، دو بازیکن 18 ساله آکادمی چلسی میدان دهد. در پایان بازی با نتیجه 2-1 به سود آبی ها به اتمام رسید.


این نتیجه باعث شد که چلسی با 4 امتیاز اختلاف نسبت به منچستر سیتی، قهرمان این فصل، لیگ را در رده سوم جدول تمام کنند و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را بدست آورند.



مترجم خبر:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد