کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پرسش و پاسخ مورینیو و هواداران

خوزه مورینیو عنوان کرد که به بازیکنان جوان چلسی هنگامی که وقتش فرا رسید، شانس درخشش خواهد داد.

 زیر 18 ساله های چلسی برای سومین بار در 5 سال اخیر با شکست 7-6 فولام قهرمان اف ای کاپ جوانان شد. چهارشنبه هفته گذشته نیز تیم زیر 21 ساله های چلسی با پیروزی 2-1 در الدترافورد، قهرمان لیگ برتر زیر 21 ساله ها شد.
  

مورینیو در یک پرسش و پاسخ که در اکانت توئیتر یورو اسپورت راه انداخته شده بود شرکت کرد، هنگامی که از او پرسیده شد چه زمانی به جوانان چلسی بازی می دهد، جواب داد: "می خواهم در زمانی مناسب این کار را کنم. نمی خواهم به تیم بیایند و موفق نباشند."

در دیگر بخش های جالب این پرسش و پاسخ، هنگامی که از مورینیو پرسیده شد چه بازیکنی را چه مرده و چه زنده، دوست داشت برای تیمش به خدمت بگیرد، جواب داد: "برای چلسی، سراغ پیتر اسگود می رفتم. او یکی از بخش های مهم تاریخ چلسیست."

آسگود که در سال 2006 از دنیا رفت، بیش از 100 گل بین دهه های 60 و 70 برای چلسی به ثمر رسانده است.

هنگامی که از خوزه پرسیده شد 10 سال دیگر چه می کند، جواب داد: "همچنان مربیگری تیمی بزرگ را به عهده دارم، دوست دارم بگویم آن تیم چلسیست، ولی فوتبال مدرن را درک می کنم. 10 سال خیلی طولانیست."

پرسش و پاسخ های کامل مورینیو با خوانندگان یورو اسپورت بدین شرح است:

-10 سال دیگر خودتان را کجا می بینید؟
"همچنان مربیگری تیمی بزرگ را به عهده دارم، دوست دارم بگویم آن تیم چلسیست، ولی فوتبال مدرن را درک می کنم. 10 سال خیلی طولانیست."

- کار کردن با سیر بابی رابسون چه شکلی بود؟
"شخصیت فوق العاده ایست و من هم مربی خیلی جوانی بودم، او چه از نظر انسانی چه فنی فوق العاده بود. تاثیر مهمی روی من داشت."

-بهترین بازی جام جهانی که تا به حال دیده اید؟
"فینال بین ایتالیا و آلمان در مادرید."

-چه انتظاری می توانیم از چلسی در فصل آینده داشته باشیم؟
"قهرمانی."

- تا به حال برای عدم خرید یک بازیکن افسوس خورده اید؟
"بازیکنان زیادی، قطعا بازیکنان زیادی. طبیعی است."

-دروگبا، ایبرا یا رونالدو؟
"من با همه آن ها قهرمان بودم و به همه احترام می گذارم. نمی توانم بین آن ها کسی را انتخاب کنم."

-تفاوت بزرگ بین استراتیژی تیم های انگلیسی و ایتالیا چیست؟
"مهمترین مسئله این است که در انگلیس فوتبال فراتر از تاکتیک هاست، این بستگی به فلسفه حریف دارد...ایتالیا استراتیژیک است. این که می گویند فوتبال ایتالیا دفاعی است را قبول ندارم، بلکه باید گفت استراتیژیکی تر است."

-چقدر طول می کشد که برخی از جوانان موفق به تیم اصلی راه پیدا کنند؟
"می خواهم در زمانی مناسب این کار را کنم. نمی خواهم به تیم بیایند و موفق نباشند."

-جدای از پرتغال، دوست دارید کدام تیم قهرمان جام جهانی شود؟
"تیم بازیکنانم یا تیم هایی که توسط دوستان من مربیگری می شوند."

-توصیه شما برای مربیان جوان برای کار در فوتبال حرفه ای چیست؟
"10 سال پیش می گفتم خودت باش و به خودت باور داشته باش. الان می گویم چیزی باش که مردم از تو می خواهند."

-بامزه ترین بازیکن چلسی؟
"احتمالا داوید لوئیز."

اگر می توانستید مرده یا زنده، از حال یا گذشته، یک بازیکن را بخرید، او چه کسی بود؟
"برای چلسی، سراغ پیتر اسگود می رفتم. او یکی از بخش های مهم تاریخ چلسیست."

-تابستان استراحت می کنید یا کار می کنید؟
"تا آخر ژوئن استراحت می کنم، بعد کار می کنم، سپس دوباره از اواسط ژولای از تعطیلات لذت می برم ولی موبایل و آی پادم را با خود همراه دارم."

-اولین کیفیتی که وقتی می خواهید بازیکنی را بخرید به آن توجه می کنید، چیست؟
"اولین کیفیت همیشه استعداد است."


مترجم خبر:کانون رسمی هواداران چلسی در ایران

نظرات 1 + ارسال نظر
Saeed m.h شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 15:02

جالب بوووود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد