کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

نگاهی به عملکرد چلسی در فصلی که گذشت

چلسی در بازگشت مجدد ژوزه مورینیو به این تیم هر چند نتوانست جامی بدست بیاورد اما هواداران این تیم را به آینده‌ای موفقیت‌آمیز امیدوار کرد.

 فصل2014-2013 برای هواداران چلسی فصل خاصی بود. بازگشت ژوزه مورینیو، مرد محبوب هواداران چلسی به استمفورد بریج.

 

 

مورینیو در نخستین کنفرانس خبریش خود را "آقای خوشحال" نامید و اعلام کرد دوست دارد تا پایان دوران مربیگریش در استمفورد بریج بماند و همین موضوع محبوبیت او را دوچندان کرد.

چلسی فصل را پیروزی 2 بر صفر در ورزشگاه استمفوردبریج مقابل هال‌سیتی آغاز کرد و با پیروزی 2-1 در خانه‌ی کاردیف به پایان رساند.

مورینیو مثل همیشه این فصل هم مرد بازی‌های بزرگ بود وهمه‌ی تیم های بالای جدول را حداقل یک بار برد و سیتی و لیورپول تیم‌های اول و دوم جدول را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست داد، اما شکست‌های دور از انتظار مقابل کریستال پالاس، آستون ویلا و ساندرلند و تساوی با وست‌هام، وست برومویچ و نورویچ در استمفورد بریج او را از رسیدن به سومین قهرمانی در لیگ برتر خود با چلسی محروم کرد،هر چند که مورینیو در طول فصل بارها تاکید کرده بود که تیمش مدعی اصلی قهرمانی نیست.

در لیگ قهرمانان اما چلسی فراتر از انتظار عمل کرد و به جمع 4 تیم برتر راه یافتم. شکست دادن پاری سن ژرمن متمول و پرقدرت قطعا یکی از نقاط عطف عملکرد چلسی در این فصل بود و به لطف همین حضور در جمع چهار تیم، چلسی حدود سی میلیون پوند بیشتر از فصل گذشته درآمد داشته است.

در فصلی که گذشت چلسی سوپرکاپ اروپا را با شکست مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی، جام اتحادیه را با شکست مقابل ساندرلند در استادیوم لایت و جام حذفی را با شکست مقابل منچسترسیتی در اتحاد از دست داد.

جدای از این شکست‌ها اما شاید تاریک ترین نقطه‌ی این فصل چلسی نخستین شکست خانگی ژوزه مورینیو با چلسی در استمفورد بریج در لیگ برتر مقابل ساندرلند بود؛ جایی که شاگردان گوستاوو پویت در هفتاد و هشتمین بازی مورینیو در استمفورد بریج در لیگ برتر اولین شکست را به او تحمیل کردند، رکوردی که دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

چلسی این فصل با 27 گل خورده آمار بهترین خط دفاعی لیگ برتر را داشت و شاید اگر یک مهاجم تمام کننده در خط حمله داشت حالا به جای منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر شده بود.

با نگاهی به نتایج چند فصل اخیر چلسی در لیگ برتر و مقایسه‌ی آن با این فصل می‌توان به این نکته پی برد که ژوزه مورینیو بار دیگر ثبات را به چلسی بازگرداند تا جایی که چلسی در این فصل هیچ سه مسابقه‌ی پیاپی در لیگ برتر را بدون برد تجربه نکرد، حال آنکه در سالیان اخیر رکورد هفت بازی پیاپی بدون برد را نیز داشته است. این ثبات باعث شده است با وجود نبردن جام، هم مورینیو وهم هواداران چلسی از این فصل راضی به نظر برسند و امیدوارند تیم ساخته شده در این فصل، در فصل‌های آینده به یکی از قدرت‌های ثابت بالای جدول جزیره تبدیل شود که در این راه محبوبیت بالای ژوزه مورینیو و اعتماد هواداران به او کمک شایانی به این موضوع می کند.


مترجم خبر:خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد