کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

دکو از اتهام دوپینگ تبرئه شد

دیوان داوری ورزش روز سه شنبه دکو هافبک اسبق تیم های چلسی، بارسلونا و پورتو را از اتهام دوپینگ تبرئه و محرومیت یک ساله وی را لغو کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوزان، دکو سپتامبر سال گذشته پس از آنکه آزمایشگاهی در ریو دو ژانیرو برزیل وی را به استفاده از مواد ممنوعه متهم کرد، کناره گیری خود را از دنیای بازیگری اعلام کرد. 

  

این آزمایشگاه روز 30 مارس 2013 پس از یکی از بازی های فلومیننزه در لیگ برزیل از دکو که در آن زمان برای این تیم بازی می کرد آزمایش گرفته بود.
با این حال دیوان داوری ورزش که به فرجام خواهی دکو رسیدگی می کرد اعلام کرد درستی آزمایشی که در برزیل انجام شد قابل تایید نیست. این دیوان اعلام کرد مجوز این آزمایشگاه برزیلی برای نمونه گیری برای آژانس جهانی ضد دوپینگ نیز لغو شده است. 
پس از این ماجرا نمونه گرفته شده از دکو در آزمایشگاه رسمی فیفا در لوزان آزمایش شد و هیچ نشانه ای از مواد ممنوعه در آن دیده نشد. 
دکو سال 2004 با پورتو و سپس دو سال بعد به همراه بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا شد. این بازیکن سال 2010 با چلسی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد و دو بار با این تیم عنوان قهرمانی جام حذفی انگلیس را به دست آورد. 

دکو 75 بار نیز برای تیم ملی پرتغال به میدان رفت.


مترجم خبر:واحد مرکز خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد