کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

حضور آقای خاص در پروژه مبارزه با قحطی سازمان ملل متحد

خبرگزاری تسنیم: در حالی که توجه تمامی اهالی فوتبال به جام جهانی است، سرمربی پرتغالی چلسی به بزرگترین رویداد فوتبالی جهان پشت کرده است تا به رفع بزرگترین مشکل جهان کمک کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه سان، در حالی که تنها چند روز به آغاز ماموریت شاگردانش در جام جهانی 2014 برزیل باقی مانده است، ژوزه مورینیو بار سفر به آفریقای جنوبی را بسته تا در پروژه سازمان ملل متحد برای ریشه‌کنی قطحی در قاره سیاه سهیم باشد.
  
مورینیو با بیان اینکه کمک به برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، سخت‌ترین مأموریت پیش روی اوست، اظهار داشت: قطحی یک مشکل جهانی وحشتناک است و زمانی که درگیر معضلی اینچنینی شوید، تصاویر شوک‌آوری را خواهید دید. من از فقر و قطحی تنها آن تصاویری را که در مراسم اهدای جوایز به بهترین عکاسان سال منتشر شد در ذهن دارم که تصاویری باورنکردنی از قطحی بود. حتی سرسخت‌ترین آدم‌ها هم نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.
آقای خاص افزود: من هرگز حتی در سنین کودکی مشکل خاصی نداشته‌ام و هیچ وقت قطحی و گرسنگی را تجربه نکردم. خدا را شکر من هرگز از چنین مشکلاتی رنج نبرده‌ام اما منطقه‌ای که در آن رشد کردم منطقه اعیان‌نشینی نبود. سال‌ها پیش من در آن منطقه برای کودکان تدریس می‌کردم اما نه کودکان قطحی‌زده بلکه کودکانی از طبقه اجتماعی نه چندان مرفه. بنابراین تا حدودی با این معضل آشنایی دارم.
مورینیو تصریح کرد: همسرم نیز هرگز چنین مشکلاتی را تجربه نکرده است اما او متولد آفریقاست و بنابراین با معضل قطحی آشناست. فرزندانم هم همانطور که می‌دانید از این مشکلات فاصله زیادی داشته‌اند. با این حال هیچکدام از اینها سبب نمی‌شود که ما نسبت به این مشکل بی‌تفاوت باشیم. ما فرزندان خود را طوری پرورش ندادیم که نسبت به چنین مشکلاتی بی‌تفاوت باشند.
مورینیو در حالی در مدت زمان برگزاری جام جهانی راهی قاره سیاه می‌شود که تیم او با فرستادن 18 بازیکن به این رقابت‌‌ها، بیشترین تعداد نماینده را در میان تمام باشگاه‌های جهان در برزیل دارد.

مترجم خبر:تسنیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد