کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پیش بازی دیدار برزیل- کرواسی؛ جشن شروع می شود

کروات ها حریف آسانی برای برزیل نیستند اما شاید در مقابل طرفدارانی که جز پیروزی سلسائو چیز دیگری نمی خواهند، تاب مقاومت نداشته باشند.

64 سال بعد از اینکه برزیلی ها نتوانستند اولین جام جهانی خانگی را با قهرمانی به پایان برسانند و حسرت آن در ذهن و قلب چند نسل از فوتبال دوستان این کشور باقی ماند، شاگردان لوئیس فیلیپه اسکولاری از امشب تنها با یک ماموریت، پای به رقابت های جام جهانی 2014 می گذارند؛  

؛ کسب جام ششم. در مقابل کرواسی جاه طلبی های به مراتب کمتری دارد. شاگردان نیکو کوواچ می دانند که برای صعود از مرحله گروهی، کار دشواری دارند و حتی در صورت عبور از این مرحله، احتمالا در اولین دور حذفی، با یکی از مدعیان قهرمانی روبرو خواهند شد. کروات ها حریف آسانی برای برزیل نیستند اما شاید در مقابل طرفدارانی که جز پیروزی سلسائو چیز دیگری نمی خواهند، تاب مقاومت نداشته باشند.

برزیل؛ آغاز رویا

" ما باید قهرمان شویم؛ این یک مسئولیت برای ماست" این بخش مشترک صحبت های لوئیس فیلیپه اسکولاری در چند ماه اخیر بود. به همین دلیل، اصلا عجیب نیست که ببینیم او تنها دو روز بعد از کشته شدن خواهرزاده اش در یک تصادف رانندگی، با همان شور و هیجان همیشگی، تیم ملی برزیل را از کنار زمین هدایت کند.

در 20 دوره قبلی جام های جهانی، تیم های میزبان هیچ وقت در دیدار ابتدایی شکست نخوردند و مطمئنا اسکولاری و مردانش هم تنها به بهبود این رکورد فکر می کنند.

http://up.rossoneri.ir/privete/uploads/c9f66d91761.jpg




خبر خوب چند روز اخیر برای برزیلی ها، بازگشت نیمار به شرایط مطلوب است. ستاره بارسا که از ناحیه قوزک پای چپ دچار مشکل بود، در تمرینات یکی دو روز اخیر بدون مشکل کار کرد و می تواند در ترکیب اصلی دیدار امشب هم حضور داشته باشد. به این ترتیب، احتمالا اسکولاری تیمش را با ترکیبی مشابه رقابت های جام کنفدراسیون ها راه میدان خواهد کرد؛ فِرِد در نوک حمله قرار خواهد گرفت و اسکار، نیمار و هالک پشت سر او، مثلث تهاجمی سلسائو را تشکیل می دهند.

کرواسی؛ به دنبال شگفتی سازی

کروات ها 8 سال قبل در آلمان هم جام را با دیدار مقابل برزیل آغاز کردند و در نهایت با یک گل شکست خوردند؛ نتیجه ای که اگر امشب رقم بخورد، نمی توان آن را یک شروع ضعیف برای مردان کوواچ دانست.

همین که خیلی ها تنها روی پیروزی برزیل در این دیدار شرط می بندند، کار شاگردان نیکو کوواچ را راحت می کند. آنها فشار چندانی احساس نمی کنند و اگر بتوانند در مقابل حملات اولیه برزیلی ها تاب بیاورند، می توانند به کسب امتیاز امیدوار باشند. بعد از مصدومیت دنیل پرانیچ در اخرین دیدار دوستانه کرواسی مقابل استرالیا، احتمالا کوواچ از سیمه ورسالیکو در سمت چپ خط دفاعی استفاده خواهد کرد. البته کوواچ برای این پست ودران کورلوکا را نیز در اختیار دارد.

http://img.bleacherreport.net/img/images/photos/002/893/229/hi-res-5d7c2d74b7fd1cce8d30382187510ee8_crop_north.jpg?w=630&h=420&q=75

نقطه قوت کرواسی در خط میانی این تیم است؛ جایی که ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ و ایوان پریشیچ می توانند برای هافبک های برزیلی حسابی دردسرساز شوند.


منبع خبر:ای اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد