کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پیش بازی دیدار اسپانیا- هلند؛ اولین فینال

هرچند نتیجه این دیدار به اندازه رویارویی چهار سال قبل سرنوشت ساز نیست اما می تواند تیم برنده را از روبرو شدن با برزیل میزبان در مرحله بعد نجات بدهد.

آی اسپورت- جام جهانی 2014 برای اسپانیا و هلند از همان جایی شروع می شود که چهار سال قبل به پایان رسیده بود. دو فینالیست جام جهانی 2010، در اولین دیدارشان در برزیل مقابل هم قرار خواهند گرفت تا یکی از جذاب ترین دیدارهای مرحله گروهی را رقم بزنند.   هرچند نتیجه این دیدار به اندازه رویارویی چهار سال قبل سرنوشت ساز نیست اما می تواند تیم برنده را از روبرو شدن با برزیل میزبان در مرحله بعد نجات بدهد.

اسپانیا؛ سوال شماره 9!

جام جهانی 2014 احتمالا آخرین فرصت برای نسلی از ستاره های اسپانیایی است که با سه قهرمانی پیاپی در تورنمنت های بزرگ، یک دستاورد خیره کننده را رقم زدند و اگر بتوانند این رکورد را در برزیل به چهار برسانند، برای همیشه در تاریخ فوتبال جاودانه خواهند شد.

اما مهمترین سوال در مورد تیم اسپانیا در آغاز رقابت ها این است که دل بوسکه تیمش را مانند قبل بدون مهاجم نوک و با شماره 9 کاذب به میدان خواهد فرستاد یا لا روخا در این جام با شماره 9 کلاسیک بازی خواهد کرد؛ سوالی که با توجه به حضور دیه گو کاستا در فهرست اسپانیا به وجود آمده است.

مهاجم تنومند اتلتیکو مادرید بعد از حرف و حدیث های فراوان تیم ملی اسپانیا را انتخاب کرد و علی رغم مصدومیت های اخیر، دل بوسکه هم او را در فهرست نهایی اش قرار داد. حضور او در ترکیب اصلی می تواند نمایش های متفاوتی از اسپانیا، متفاوت از آنچه در چند سال اخیر دیدیم، را رقم بزند.

دیگر ابهام ترکیب اصلی اسپانیا، سمت راست خط دفاعی است؛ جایی که دل بوسکه باید از بین خوان فران و سزار آسپلیکوئتا، یکی را انتخاب کند. فران فصل درخشانی را با اتلتیکو سپری کرد و آسپلیکوئتا هم اگرچه در بیشتر بازی های فصل چلسی در سمت چپ بازی کرد اما مشکلی برای بازی در سمت راست ندارد.

هلند؛ فصل تغییرات

مصدومیت کوین استروتمن و نرسیدن او به جام جهانی، برنامه های لوئی فن خال برای این رقابت ها را کاملا تغییر داد. پیش از این انتظار می رفت که هلند با سیستم 4-3-3 همیشگی برای جام جهانی آماده شود اما بعد از مصدومیت استروتمن، فن خال آرایش تیمش را به 5-2-1-2 تغییر داد و در دیدارهای دوستانه اخیر مقابل غنا و ولز هم از همین آرایش استفاده کرد.

ستاره های اصلی هلند، روبن، اشنایدر و فن پرسی، بار اصلی حملات تیم را به دوش می کشند اما با توجه به تغییر سیستم تیم، آنها نقش مهمی در کارهای دفاعی نیز دارند. به ویژه اینکه خط دفاعی هلند از استحکام چندان بالایی برخوردار نیست و اگر فضای لازم در اختیار اسپانیایی ها قرار بگیرد، ممکن است نتیجه ای مانند دیدار چهار سال پیش رقم بخورد.

مترجم خبر:آی اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد