کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آرژانتین 1 - 0 ایران

این دومین بازی ایران در چهارچوب مرحله گروهی جام جهانی برزیل است. ایران در بازی اول با تساوی بدون گل برابر نیجریه متوقف شد.
  ترکیب دو تیم:

گزارش بازی:

نیمه اول:

دقیقه 3: سانتر خوب اشکان دژاگه روی یک  ضربه ایستگاهی از مقابل تمام بازیکنان گذشت و به بیرون رفت.

دقیقه 5: همکاری مسی و دی ماریا  در محوطه جریمه، می توانست خطرساز شود که نهایتا توب با برخورد به پای ال آنخلینو به بیرون رفت.

دقیقه  9: حرکت لیونل مسی از راست و ضربه او به سمت چهارچوب با برخورد به مدافعین کشورمان به بیرون رفت.

دقیقه 13: خطرناک ترین موقعیت آرژانتین، روی پاس عمقی فرناندز به وجود آمد و موقیعت تک به تک هیگواین با رشادت و خروج به موقع حقیقی از بین رفت.

دقیقه 18: ضربه کرنر بد بژاگه و تعلل مسعود شجایی موقعیت ضد حمله را نصیب آرژانتین کرد و این توپ خطرناک را پژمان منتظری برگشت داد.

دقیقه 20: شوت محکم دی ماریا با اختلاف از بالا دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 23: همکاری فوق العاده آگرو و دی ماریا با ضربه آگرو همراه شد، اما این توپ با شیرجه فوق العاده و به موقع حقیقی دفع شد.

دقیقه 24: ضربه کرنر آرژانتین روی سر روخو فرود آمد و ضربه سر او با فاصله اندک از کنار دروازه، به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 26: آگرو پس از جا ماندن منتظری از سمت راست خط دفاع ایران در موقعیت تک به تک قرار گرفت و حسینی با حضور به موقع در برابر وی، توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 30: حرکت مسی و ضربه  او باز هم به مدافعین ایران برخورد کرد و  بلوکه شد.

دقیقه 32: با خطای تیموریان، ضربه ایستگاهی در موقیتی بسیار مناسب نصیب آرژانتین شد و لیونل مسی با ضربه ای نه چندان خوب توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد.

دقیقه 34: حرکت خوب ایران از سمت چپ نصیب حاجی صفی شد، و می توانست خطرساز شود، اما پاس ضعیف او نصیب مدافعین آرژانتین شد و موقعیت از دست رفت.

دقیقه 35: اینبار قوچان نژاد، در گوشه راست محوطه جریمه ایران مرتکب خطا شد، اینبار سانتر لیونل مسی روی سر گارای پیش تاخته نشست، اما ضربه او نیز راهی به دروازه ایران نداشت و به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه  41: ضربه کرنر دژاگه و ضربه سر فوق العاده سیدجلال حسینی به شکلی فوق العاده خطرناک از بالای دروازه آرژانتین به بیرون رفت.

دقیقه 42: موقعیت خطرناک آرژانتین روی دو سانتر پیاپی دی ماریا و زابالتا نهایتا توسط جواد نکونام دفع شد.

دقیقه 44: ضربه نه چندان خوب هیگواین که بیشتر شبیه سانتر بود تا شوت را علیرضا حقیقی، به خوبی در آغوش کشید.

دقیقه 45: ضربه کرنر دی ماریا در دقیقه پایانی نیمه اول ثمری نداشت و توپ با ضربه سر فرناندز به بیرون رفت.

دقیقه 47: حرکت عالی مسعود شجاعی از راست با خطای مدافع آرژانتین همراه شد. سانتر اشکان دژاگه به دهانه دروازه را مدافعین آرژانتین دور کردند.

نیمه دوم:

دقیقه 50: حرکت انفجاری مسی و پاس وی به زابالتا، با ضربه فنی وی همراه شد تا موقعیتی بسیار خطرناک روی دروازه ما خلق شود و خوشبختانه با فاصله از کنار دروازه به بیرون برود.

دقیقه 52: سانتر خطرناک روخو از مقابل آگرو عبور کرد و مهاجم آرژانتین به توپ نرسید.

دقیقه 53: حرک فوق العاده مسعود شجاعی و سانتر بی نقص منتظری برای گوچی، با ضربه سر استثنایی وی همراه شد، اما توپ زاویه مناسبی نداشت تا شگفتی برای ایرانیان تکمیل شود و گل اول به ثمر برسد. این ضربه سر را رومرو برگشت داد.

دقیقه 54: برخورد مشکوک زابالتا و دژاگه می توانست منجر به پنالتی شود، اما داور از این صحنه گذشت و به اعتراض بازیکنان ایران توجه ای نکرد.

دقیقه 60: پس از جا ماندن جواد نکونام،حرکت انفجاری لیونل مسی آغاز شد. ضربه بسیار خطرناک لیونل مسی با اختلاف بسیار اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 64: ضربه راه دور حاجی صفی پس از برخورد با بازیکنان آرژانتین راهی کرنر شد.

 

دقیقه 64: ضربه کرنر ایران به شکل خطرناکی در محوطه 6 قدم سرگردان بود که روخو توپ را دور کرد.

 

دقیقه 67: سانتر تند و تیز حاجی صفی را گارای راهی کرنر کرد.

دقیقه 67: ضربه کرنر بازیکنان ایران روی ی رفت برگشت می رفت که به ضد حمله تبدیل شود اما منتظری هوشیارانه برطرف شد.

دقیقه 68: پژمانه منتظری از میانه میدان توپ را روی دروازه آرژانتین فرستاد و ضربه سر شیرجه ای و فوق العاده اشکان دژاگه را رومرو با واکنشی استثنایی راهی کرنر کرد. آه و حسرت هواداران ایران بعداز این توپ به نمایش گذاشته شد.

دقیقه 73: تکل مسعود شجاعی یک ضربه آزاد را نصیب آرژانتین کرد. شوت خطرناک لیونل مسی به تور کنار دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 76: دو تعویض برای آرژانتین و یک تعویض برای ایران انجام شد. لاوتزی و پالاسیو به جایآگرو و هیگواین وارد میدان شدند. خسرو حیدری نیز به جای شجاعی وارد میدان شد.

دقیقه 81: همکاری مسی و زابالتا می توانست خطرناک باشد، اما خروج به موقع حقیقی مانع از خلق موقعیت برای آرژانتین شد.

دقیقه 82: کرنر آرژانتین روی یک رفت و برگشت خطرناک به روخو رسید و شوت سرکش وی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 83: خطا روی قوچان نژاد یک موقعیت ایستگاهی را نصیب تیم ملی کرد که نتوانستیم از این توپ بهره لازم را ببریم.

دقیقه 84: دومین تعویض ایران ورود جهانبخش به جای دژاگه بود.

دقیقه 84 :ضرب سر مهاجم آرژانتین حقیقی را وادار به واکنش کردوتوپ راهی کرنر شد. که کرنر کوتاه آرژانتینی ها به راحتی نصیب علیرضا حقیقی شد.

دقیقه 85: پاس فوق العاده جهانبخش، قوچان نژاد را در موقعیت تک به تک قرار داد. اما ضربه او را رومرو دفع کرد تا یک موقعیت استثنایی برای ایران از دست برود.

دقیقه 87: علیرضا حقیقی به جای حاج صفی به میدان آمد.

دقیقه 91 : آب سرد مسی روی پیکر ایران؛ ضربه پشت محوطه و استادانه مسی در قعر دروازه ایران قرار گرفت و ایران که اصلا سزاوار این شکست نبود بازی را با نتیجه 1 بر صفر به هنر لیونل مسی واگذار کرده باشد نه آرژانتین.

حواشی بازی:

*بازی مثال زدنی و نترس بازیکنان ایران همه آرژانتینی ها را تا پایان بازی سرپا نگاه داشته بود.

*اعتراض نیمکت تیم ملی ایران هنگامی که روی دژاگه خطا صورت گرفت و در محوطه جریمه آرژانتین سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت. تماشاگران ایرانی به داور مسابقه پس از این صحنه اعتراض کردند.

* کی‌روش به بازیکنان فریاد می‌زند که جلوتر بیایند.

* فریاد کی‌روش هنگام ضربه زدن مسی و آخرین دستورات تاکتیکی را کی‌روش به خسرو داد.

* شجاعی وقتی تعویض شد تماشاگران او را تشویق کردند و او به سمت کی‌روش رفت و بعد روی نیمکت نشست.

* علیرضا حقیقی هنگام بازی فیرپلی مسی او را مورد تشویق قرار داد.

*57698 هزار نفر با حضور در ورزشگاه از این بازی دیدن کردند.

وضعیت جدول:

آرژانتین با این برد 6 امتیازی شد و صعودش را به دور بعدی رقابت ها مسجل کرد. حالا تیم ملی فوتبال کشورمان چشم به بازی نیجریه و بوسنی خواهد دوخت. ما در بازی پایانی محکوم به برد خواهیم بود.

آمار این بازی:


مترجم خبر:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد