کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

ایران 1-3 بوسنی

ایران به سرنوشت ایتالیا، اسپانیا و انگلیس دچار شد!

بازی سرنوشت. یکی از مهم ترین بازی های تاریخ ایران پیش روی ماست. آیا می توانیم؟ آیا می شود؟  

دقیقه صفر- بازی همزمان بوسنی با دو مهاجم می تواند اتفاق جالب توجهی برای ایران باشد. ایران نگرانی دفاعی خاصی ندارد و این موضوع می تواند دز فاز تهاجمی به ما کمک کند. 

دقیقه 2 - هافبک شایسته ایران خالق یک صحنه مشکوک دورن محوطه جریمه حریف می شود اما خبری از اعلام ضربه پنالتی نیست. این بار تصمیم داور درست به نظر می رسد. 

دقیقه یک - سکوهای خالی بخشی از فونته نواا بدجوری توی ذوق می زنند. این همان ورزشگاهی است که در آن هلند اسپانیا را له کردن و آلمان، پرتغال را. 

دقیقه 3- ژکو بی تابل گلزنی در این جام است. شوت خطرناک او با برخورد به دست حقیقی به بیرون فرستاده می شود.

دقیقه 6- گل روحیه بخش لئو مسی، بلافاصله توسط بازیکنان نیجریه پاسخ داده شد تا همین حالا نگرانی درباره بازی همزمان را استارت بزنیم. 

دقیقه 7- دوباره ادین ژکو و این بار ضربه سری که به سادگی در دستان علیرضا قرار می گیرد. 

دقیقه 9- برخورد محکم توپ به سینه مسعود شجاعی، این نگرانی را ایجاد می کند که برای اولین بار در جام بیستم یک بازیکن ایرانی مصدوم شود اما او مدتی بعد به بازی بازمی گردد. 

دقیقه 13- حرکت تیمی خوب بازیکنان ایران اولین موقعیت نصفه و نیمه تیم کی روش را رقم می زند اما توپ برگشتی مدافعان بوسنی در برخورد با خود مسعود شجاعی به بیرون می رود. 

دقیقه 20 - و بالاخره ادین ژکو. او با یک ضربه دقیق و تماشایی به منتهی الیه دروازه، ضدحمله از دست رفته بازیکنان ایران را به یک تنبیه سخت ختم کرد. چه گلر بدشانی ست این علیرضا حقیقی! 

دقیقه 22- چیزی نمانده بود ایرانی ها هم شبیه نیجریه در بازی همزمان، بلافاصله پاسخ گل حریف را بدهند اما ضربه زیبای مسعود به تیر دروازه برخورد کرد. در ادامه گوچی توپ را از دو قدمی هدر داد اما این اتفاق در شرایط آفساید رخ داده بود.

دقیقه 30- این که همه گلرها در مقابل ایران بهترین نمایش ممکن را به اجزا می گذارند هم در نوع خود جالب است! این بار بگوویچ با یک ری اکسن جسورانه و استثنایی توپ ارسالی رسیده به ساق گوچی را را دور می کند. این موقعیت هم البته همانند موقعیت قبلی رضا در منطقه آفساید اتفاق می افتد. 

دقیقه 37- پاس تماشایی ژکو در عمق دفاع ایران، مهرداد پولادی را کاملا محو می کند اما ضربه ورشایوویچ بد نواخته می شود و راهی به دروازه حقیقی ندارد. 

دقیقه 41- این بار زننده اولین گل تاریخ بوسنی در جام جهانی قدرت شوتزنی اش را به سمت دروازه ایرام امتحان می کند اما ضربه او خارج از چارچوب است. 

دقیقه 43- به نظر می رسد جدی ترین برنامه ایران برای گلزنی، استفاده از ضربات آزاد ارسالی از فواصل کنار دروازه است. این بار اشکان توپ را ارسال می کند و علیرغم رها شدن توپ از دست بگوویچ، این گلر توپ را در اختیار می گیرد. 

پایان نیمه اول- برای اولین بار در این جام، ایران نیمه اول را با شکست به رختکن رفت. نمایش ایران، همه انتظارات بالای این دقایق را برآورده نکرد. 

دقیقه 46- خسرو به جای مسعود. این تعویض قابل پیش بینی کی روش بین دو نیمه بود. شاید حضور علیرضا جهانبخش می توانست شور و حال بیشتری به ترکیب تیم ملی بدهد. حالا ما شاید سانترهای بهتری انجام بدهیم. 

دقیقه 53- اولین سانتر خطرناک خسرو حیدری، روی حرکت تماشایی دزاگه به دست امد. شاید اگر اشکان توپ را سریع تر به حرکت درمی اورد اتفاق بهتری برای ایران رخ می داد. سانتر خسرو با ضربه مدافع حریف به کرنر رفت. 

دقیقه 56- ایرانی ها که تا به این حال در جام آفساید نداده اند، مدام در تله آفساید بوسنیایی ها گرفتار می شوند. این بار نوبت به اشکان است که در آفساید گیر کند و البته ضربه خوبی هم به سمت دروازه نفرستد.

دقیقه 60- یک اشتباه هم کافی بود تا بوسنی اختلاف را دو برابر کند. مدفع کم اشتباه ایران سید جلال حسینی ناباورانه توپ را از دست داد و بلافاصله گل دوم وارد دروازه ایران شد. پیانیچ در لحظه به ثمر رساندن گل در شرایط مشکوک به آفساید قرار داشت. 

دقیقه 66- جهانبخش و کریم انصاری فرد، نسخه های کی روش برای تغییر وضعیت هستند. اشکان که همانند بازی اول درخشان نبوده، از زمین بیرون می رود و احسان حاج صفی نیز تعویض می شود. 

دقیقه 70- بازیکنان آبی پوش با خیال راحت در زمین پاسکاری می کنند. بدون استرس بودن ان ها کمک زیادی به بازی شان کرده است. 

دقیقه 75- کارلوس کی روش عصبانی تر از همیشه است. او مدام به داور و بازیکنان حریف اعتراض می کند. حالا بارش باران شروع شده است. از آسمان برزیل، از چشم های ما. 

دقیقخ 82- و سرانجام گل اول ایران. یک پاس خوب برای جواد نکونام، کار عالی کمک داور، پاس عالی تر جواد و ضربه تمام کننده گوچی. به همین سادگی. آیا این سرآغاز یک کام بک رویایی ست؟

دقیقه 83- تنها یک دقیقه از گل ما گذشته بود که بوسنی به سادگی گل سوم را هم به ثمر رساند. فرار و ضربه تمام کننده ورشایوییچ، وداع ایران با جام را رسمی کرد. 

دقیقه 85- خب، حالا همه چیز تمام شده است و بازیکنان به جز خطا کار چندانی از پیش نمی برند. امروز، روز ایران نبود اما این چیزی را در مورد این تیم شایسته تغییر نمی دهد؟ 

خط پایان - آندو تیموریان به شدت اشک می ریزد اما هنوز می شود برای این تیم دست زد. هنوز می شود به این بازیکنان جنگجو لبخند بزنیم. تنها نکته روشن این مسابقه، گل زدن تیم ملی ایران بود. حالا همه 32 تیم حاضر در مرحله گروهی گلزنی کرده اند.   


مترجم خبر:ای اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد