کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پیش بازی آرژانتین- هلند

آی اسپورت- هلندی ها 20 سال بعد از شکست مقابل آرژانتین در فینال جام جهانی 1978، در فرانسه با ضربه جادویی دنیس برگ کمپ یک پیروزی شیرین مقابل آرژانتین به دست آوردند
 اما همان طور که پیروزی 5-1 مقابل اسپانیا، نمی توانست تلخی شکست در فینال جام جهانی گذشته را از یاد ببرد، آن پیروزی هم، نتوانست حس انتقام نارنجی ها را خاموش کند. 
  
اما عبور از آرژانتین و مسی و رفتن به فینال رقابت هایی که در آمریکای جنوبی برگزار می شود، می تواند بعد از 4 دهه، هلندی ها را راضی کند. هرچند شاگردان سابه یا مطمئنا شب سختی برای حریف رقم خواهند زد. از آخرین حضور آرژانتین در جام جهانی 24 سال سپری شده و حالا که آنها با درخشش مسی تا اینجا رسیده اند، نمی خواهند این فرصت طلایی را برای رسیدن به فینال و قهرمانی در خانه دشمن همیشگی شان از دست بدهند. هر دو تیم انگیزه زیادی برای پیروزی دارند و اگر این را در کنار آمادگی ستاره های شان بگذاریم، می توان با خیال راحت در انتظار یک نیمه نهایی جذاب بود.
 آرژانتین؛ حالا یا 24 سال بعد
با خداحافظی دیه گو مارادونا از دنیای فوتبال، آرژانتینی ها باید در انتظار ظهور یک فوق ستاره دیگر مانند لیونل مسی می ماندند که آنها را به نیمه نهایی جام جهانی برساند. اما ماموریت مسی هنوز تمام نشده که در واقع تازه شروع شده است. بعد از زدن 4 گل در مرحله گروهی و یک پاس عالی در دیدار مقابل سوئیس، مسی حالا باید آرژانتین را تا قهرمانی پیش ببرد.
این مسئولیت با مصدومیت دی ماریا و سرخیو آگوئرو بیشتر هم شده است. دو ستاره دیگر آلبی سلسته در دیدارهای قبلی دچار آسیب دیدگی شدند و اگرچه احتمالا آگوئرو در دیدار امشب حضور خواهد داشت اما غیبت دی ماریا و ناآمادگی احتمالی آگوئرو، فشارها بر روی مسی را افزایش خواهد داد. جای خالی دی ماریا در این دیدار را انزو پرز پر خواهد کرد که البته نمی توان مانند ستاره رئال، به درخشش او امید داشت.
 البته مسی یک انگیزه شخصی هم می تواند در این دیدار داشته باشد. او با چهار گل زده، دو گل با جیمز رودریگز، بهترین گلزن جام تا اینجا، فاصله دارد و می تواند با گلزنی در دیدار امشب، این فاصله را کاهش بدهد.
 هلند؛ طلسم را بشکن
تنها تیم نیمه نهایی که رسیدن به فینال برایش چندان خوشحال کننده هم نمی تواند باشد، هلندی ها هستند. آنها تا به حال سه بار به فینال جام جهانی رسیدند و البته هر بار دست خالی به خانه برگشتند. پس اینکه در دیدار امشب مقابل آرژانتین پیروز شوند، نمی تواند برای هواداران این تیم خیلی هم خوشحال کننده باشد اما به هر حال آنها برای شکستن این طلسم، ابتدا باید بار دیگر مجوز حضور در فینال را به دست بیاورند.
هلند در دیدار نیمه نهایی مقابل کاستاریکا حسابی به دردسر افتاد و در نهایت در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. 120 دقیقه بازی پرفشار، شاید ستاره های نارنجی را در دیدار امشب از نظر بدنی دچار مشکل کند. به ویژه اینکه تیم حریف با شرایط آب و هوایی هم آشنایی بیشتری دارد. اما نکته مثبت در اردوی هلند، آماده بودن همه ستاره های تیم است. به جز دی یونگ که در دیدار مقابل مکزیک، ادامه رقابت ها را از دست داد، فن خال همه ستاره های اصلی اش را برای دیدار امشب در اختیار دارد. از جمله آرین روبن که در دیدار مقابل کاستاریکا بارها با نفوذ از سمت راست، می توانست دروازه حریف را باز کند اما نمایش خوب کیلور ناواس، مانع از باز شدن دروازه کاستاریکا شد.
اگر سابه یا در دیدار امشب برنامه ویژه ای برای مهار روبن نداشته باشد، او می تواند به کابوس مدافعان آرژانتین تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد