کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

چلسى،‌ مدعى شماره یک قهرمانى در لیگ جزیره؟

آبى هاى لندنى با خریدهاى بسیار زیادى که خوزه مورینیو براى جذب بازیکنان مورد نظرش انجام داده است، از نظر بیشتر دوستداران فوتبال مدعى اصلى قهرمانى در لیگ جزیره به حساب مى آیند.

خوزه مورینیو سرمربى چلسى در اکثر مواقع فصل گذشته به دلیل نداشتن بازیکن و به خصوص مهاجمى تاثیرگذار بسیار شاکى به نظر مى رسید،‌ او همواره از فصل گذشته به عنوان دورانى گذرا و موقت نام مى برد،‌ حال فصل 2013/14 به تاریخ پیوسته است و در ابتداى فصل جدید انتظارات از این تیم لندنى بسیار بالا به نظر مى رسد. 

 

خوزه مورینیو نزدیک به نود میلیون یورو در بازار نقل وانتقالات این فصل سرمایه گذارى نموده و موفق به جذب بازیکنانى نظیرسسک فابرگاس، ‌فلیپه لوئیز، دیگو کاستا شده است . از طرفى دیدیه دروگبا نیز به تیم سابق خود بازگشته است. بر طبق نظر سنجى این روزهاى مطبوعات انگلیسى این تیم لندنى با اختلاف زیادى نسبت به سایر رقباى خود، ‌به عنوان شانس اول قهرمانى پیش بینى شده است.

به بازیکنان پا به سن گذاشته تیم از جمله فرانک لمپارد قدیسه باشگاه، پیشنهادى براى تمدید قرارداد ارائه نشده و به جاى او فابرگاس فرمانده میانه میدان آبى ها خواهد بود. اشلى کول نیز همانند لمپارد چلسى را ترک نموده و داوید لوئیز برزیلى نیز به خاطر عدم علاقه آقاى خاص به او، به پاریس سن ژرمن فروخته شده، علاوخ بر این لوکاکوى جوان نیز به تیم دیگرى واگذار شده است. حال مورینیو راضى به نظر مى رسد:"ما هم اکنون تیمى داریم  که در آرزوى آن بودیم ،‌تیمى براى آینده، براى فصل بعد، با پتانسیلى بزرگ حتى براى پنج یا ده سال دیگر. البته اگر بتوانیم همه استعدادهاى باشگاه را در ذهن داشته باشیم."

منظور مورینیو از استعدادهاى باشگاه بازیکنانى جوانى است که این سرمربى پرتغالى براى افزایش تجربه بازى به دیگر تیم هاى اروپایى به صورت قرضى واگذار مى کند تا چلسى را از لحاظ پتانسیل بازیکن، به تیمى بى رقیب در انگلیس تبدیل نماید. جرج استوبارت از کارشناسان فوتبال انگلیس در توصیف چلسى این فصل مى گوید:"این بهترین تیمى است که تا کنون چلسى در اختیار داشته است. این تیم چلسى بهتر از تیمى است که مورینیو در دوران اول حضورش در لندن موفق به کسب دو عنوان قهرمانى با آن شده بود. این تیم چلسى هیجان انگیزتر از اینترمیلانى است که مورنیو درسال 2010 موفق به کسب یک سه گانه با آن شد و این تیم کامل تر از رئال مادردیدى است که مورینیو در سال 2012 با آن لالیگا را فتح نمود."

تیم چلسى این فصل درهر پستى از بازیکنان بسیار با کیفیت و تاثیرگذارى برخوردار است و وجود مربى بزرگى همچون خوزه مورینیو که بارها ثابت نموده است که مى تواند از ترکیب بازیکنانى بزرگ، تیمى برنده را شکل دهد، ضمانتى براى موفقیت این تیم مى تواند باشد، البته اگر بازیکنان به فرامین آقاى خاص توجه کنند و در طول فصل فلسفه بازى او را به خوبى دنبال نمایند.

خط دفاعى چلسى در فصل گذشته تنها با دریافت 27 گل با بهترین عملکرد در لیگ جزیره، از نقاط قوت تیم به حساب مى آمد. این فصل نیز با اضافه شدن فلیپه لوئیز به عنوان جایگزین اشلى کول در دفاع چپ و کورتوا به عنوان سنگربانى با کیفیت، ‌قدرت این خط دفاعى بى تردید افزایش پیدا خواهد نمود. وجود بازیکنى نظیر ایوانویچ،‌سمت راست دفاعى را بیمه نموده است،‌ضمن اینکه وى توانایى بازى در عمق خط دفاعى را نیز دارا است. البته حضور کورت زوماى جوان نیز باعث افزایش ضریب اطمینان مورینیو از خط دفاعى تیمش خواهد شد.

در خط میانى سسک فابرگاس رئیس جدید خواهد بود و او همه تلاش خود را خواهد نمود تا بار دیگر در لیگ جزیره درخشش فراوانى داشته باشد. در خط حمله نیز دیگو کاستایى حضور خواهد داشت که قابلیت هاى خود را در امر گل زنى پیش از این به اثبات رسانده است. در اطراف این ماشین گل زنى علاوه بر فابرگاس بازیکنان خلاق و پا به توپى نظیر، شورله، اسکار، هازارد و ویلیان حضور خواهند داشت که وظیفه تغذیه این مهاجم اسپانیایى را بر عهده خواهند داشت. تعدد بازیکنان با کیفیت هجومى در تیم چلسى به حدى است که مورینیو مى تواند دو تیم با قواى تهاجمى بسیار با کیفیت تشکیل دهد.

دیگو کاستا البته در دیدارهاى دوستانه چلسى نیز در امر گل زنى موفق بوده است و در بازى مقابل رئال سوسیه داد موفق به زدن دو گل شد، البته در اولین بازى فصل نیز، کاستا  موفق به ثمر رساندن اولین گل رسمى خود شد و در پیروزى3:1 برابر بارنلى بسیار تاثیرگذار بود. فابرگاس نیز نشان داد که مى تواند به خوبى جاى خالى لمپارد را در میانه زمین در اختیار خود گیرد، چون وى توانایى بازى در دو پست شش و هشت را دارا است. در قسمت دفاعى خط میانى نیز مورینیو از انتخاب هاى خوبى نظیر ماتیچ، رامیرز، میکل و حتى فن گینکل 21 ساله برخوردار است.

چلسى در فصل هاى گذشته نیز بدون تقویت فوق العاده کادر خود، از مدعیان اصلى قهرمانى در لیگ جزیره بود و با اختلاف کمى قهرمانى را به رقباى خود واگذار نمود. اما به نظر در این فصل چلسى از همه شرایط براى قهرمانى برخوردار است.  مورینیو علاوه بر لیگ جزیره بى تردید به دنبال درخشش در لیگ قهرمانان و عبور از مانع نیمه نهایى این رقابت ها نیز مى باشد. البته دیگو کاستا بازیکنى که در فصل گذشته با گل زنى خود به چلسى مانع از رسیدن این تیم به بازى پایانى و فینال لیسبون شد،‌ هم اینک در اختیار آقاى خاص مى باشد.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد