کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

یادداشت روز: فابرگاس و اوج گیری دوباره در استمفوردبریج

هافبک اسپانیایی که بهترین بازیکن آبی های لندنی در دیدار مقابل برنلی بود، می تواند نقشی کلیدی در پست مورد علاقه خود داشته باشد  

پل مک دونالد

پاشنه آشیل چلسی در اولین فصل دومین مقطع حضور ژوزه مورینیو در استمفوردبریج، از دست دادن امتیاز در دیدارهایی بود که واقعا نمی بایست امتیاز از دست می رفت اما در حال حاضر به نظر می رسد  سسک فابرگاس اسپانیایی این مشکلات را 


نیوکاسل، استوک سیتی، استون ویلا، کریستال پالاس همه رقبایی بودند  که چلسی در فصل 14-2013 به علت عدم خلاقیت و حملات بی روح در مقابل آین تیمها دچار لغزش شد. بازی شناور برنلی  و همچنین حمایت تماشاگران خودی  و به ثمر رساندن گل زیبای اسکات آرفیلد در دقایق ابتدایی بازی، همه می توانستند چلسی را به دردسر بیاندازند.

اما نمایش رو به جلوی سسک مانع این اتفاق شد. نمایش او در واقع نشان دهنده مقیاس کوچکی از همه آن چیزهایی بود که چلسی در فصل گذشته فاقد آن بود؛ این ستاره اسپانیایی نمایش متوازنی داشت و توانست بازی منظم تیم میزبان را تحت تاثیر قرار دهد؛ بازی او کمک  کرد تا وضعیت چلسی به سمت 30 دقیقه نمایش سطح بالا تغییر کند، این نمایشی زیبا از سبکی بود که او وچلسی قادر به انجام آن هستند.

پاس پشت پای او به برانیسلاو  ایوانوویچ، به مدافع صرب اجازه داد تا دروازه حریف را هدف قرار بدهد و فرصت های گلزنی مناسبی هم برای دیه گو کاستا ایجاد کرد و کاستا  توانست با یکی از همین پاسها بازی را به تساوی بکشاند. او در نهایت با یک پاس تک ضرب فوق العاده، این شانس را به آندره  شورله داد تا شکست تیم میزبان قطعی کند. این سطح از خلاقیت در تضاد کامل با آن چیزی است که ما فصل گذشته در چلسی می دیدیم. با حضور سسک، دیدن این چلسی می تواند  بسیار هیجان انگیز و  همین طور شکست ناپذیر باشد.

سسک در تمامی گلها نقش داشت، ضربه کرنر ارسالی او بر روی دروازه با ضربه سر ایوانوویچ چلسی را به نتیجه تساوی در نیمه اول رساند. در کنار دیه گو کاستا - که بسیار آماده  به نظر می رسد- برای این تیم یک شروع خوب رقم خورده است. تحمل فشار که مانع پیشرفت این تیم بود به نظر می رسد که حل شده است.

این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که برنلی در اولین بازگشت خود به لیگ برتر از سال 2010، تا حدودی بی تجربه به نظر می رسید. تیم میهمان در این دیدار زمان و فضای کافی در خط دفاعی حریف، در اختیار داشت، خط دفاعی که بسیار شکننده به نظر می رسید و اگر آنها همچنان این گونه  سخاوتمندانه به مهاجمان حریف در داخل و اطراف محوطه جریمه فضا دهند، این تیم بی تجربه در پایان فصل  می تواند مجددا به لیگ یک سقوط کند.






هرچند برنلی در سطح مطلوب نبود اما باز هم نیاز بود که چلسی آنها را شکست دهد و فابرگاس  یک بعد کاملا جدید برای چلسی تیم ایجاد کرده است. نه تنها او در یک کلاس بالاتر در توپ پخش کردن و زمان بندی پاسها بود بلکه در بخش حمله نیز او باعث می شد که دیگران در اطراف او بهتر بازی کنند. مورینیو بعد از بازی به این واقعیت اعتراف کرد که: "او دقیقا همان چیزی است که ما نیاز داریم - ثبات، شدت، تصمیم گیری های درست و اینکه او سایر بازیکنان را به مسیر صحیح می آورد. من واقعا خوشحال هستم."

به نظر می رسد نمانیا ماتیچ هم از بازی در کنار سسک بسیار راضی است، در حالی که جلوتر از آنها ادن آزارد و شورله گزینه های بسیار مناسبی برای ارسال پاس از طرف بازیکن اسپانیایی هستند.

از سوی دیگر، این سوال مطرح است که چرا آرسنال تلاش نکرد تا مجددا او را به استادیوم امارات برگرداند و یا چرا بارسلونا به راحتی تصمیم گرفت تا به او اجازه دهد که برود. طرفداران در نیوکمپ تلاش کردند تا او را به خاطر مشکلات زیادی که باشگاه داشت قربانی کنند و به شکلی تحقیرآمیز او را از باشگاه بیرون کردند. اما این خطای او نبود که  در پست های زیادی که هیچ کدام هم برای او مطلوب نبود، به بازی گرفته شد. در واقع او یک بازیکن شگفت انگیز است که آرزو داشت به درستی مورد استفاده قرار بگیرد و مورینیو می خواهد که این فرصت را به او بدهد.

مورینیو در این مورد افزود:" فابرگاس اولین انتخاب ما برای آن پست بود. من این بازیکن را به خوبی میشناسم به خاطر اینکه سالهای زیادی را با هم در یک لیگ سپری کردیم. در بارسلونا او در سراسر زمین بازی می کرد. او در بسیاری از پست ها به بازی گرفته شد. اما خود او هم می داند که بهترین پست برای او کجاست."

و بهترین پست برای او بدون شک، طراحی کردن بازی از میانه زمین است که او با کلاس بالایی در روز دوشنبه از خود نشان داد که این نمایش همه را متحیر می کند که چرا بارسلونا میانه میدان خود را بر اساس او شکل نداد. بازیکنی را که بارسا و آرسنال از دست دادند، مطمئنا بزرگترین جذب چلسی بوده است و اگر او این سطح از عملکرد را حفظ کند احتمالا بهترین خرید تابستانی خواهد بود.


ترجمه: امین نیک بخش


منبع:ای اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد