کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پیامدهاى خلع قدرت یک اسطوره

تصمیم خوزه مورینیو براى استفاده از تیبوت کورتوا به عنوان سنگربان اصلى مى تواند پیامدهاى ناخوشایندى براى آبى هاى لندنى در پى داشته باشد.

به نظر در تفکرات خوزه مورینیو براى آینده باشگاه چلسى،‌ پتر چک اسطوره آبى ها لندنى دیگر به عنوان سنگربان شماره یک جایى ندارد و آقاى خاص تصمیم دارد که در آینده از تیبوت کورتواى بلژیکى به عنوان دروازه بان اصلى تیم استفاده نماید.   حال این تصمیم بر اساس گمانه زنى هاى مطبوعاتى مى تواند پیامدهاى ناخوشایندى به همراه داشته باشد، چون ممکن است که پتر چک بعد از ده سال حضور در لندن، این باشگاه را ترک نماید.

البته تمام این گمانه زنى ها بعد از اولین بازى چلسى در لیگ برتر شروع شده و سابقه چندانى ندارد، جایى که آقاى خاص تیبوت کورتوا را در بازى مقابل بارنلى در ترکیب اصلى قرار داده و پتر چک را نیمکت نشین نمود و به نظر مى رسد که خوزه مورینیو در حال حاضر قصدى براى بازگرداندن پتر چک به ترکیب اصلى تیم نداشته باشد.

به گفته خود کورتوا، این دروازه بان جوان تنها 60 دقیقه قبل از شروع دیدار مقابل بارنلى متوجه شده است که او دروازه بان اصلى خواهد بود و مطبوعات انگلیسى چنین عنوان نموده اند که چنین شرایطى علاوه بر اولین دیدار، در سایر بازى هاى فصل نیز برقرار خواهد بود.

از نظر جان کراس تحلیل گر روزنامه Mirror،‌چنین تصمیمى ضربه سختى براى پتر چک خواهد بود و عواقب ناخوشایندى را براى آبى هاى لندنى به همراه خواهد داشت، از جمله اینکه این دروازه بان با تجربه به فکر ترک باشگاه افتاده است. اما کورتوا 22ساله  بر خلاف چک از این تصمیم خوزه مورینیو خوشحال به نظر مى رسد:"اینکه سرمربى به من اعتماد کرده  بسیار عالى است، حال من باید با عملکرد خوب خود، پاسخ مناسبى به اعتماد سرمربى بدهم."

کورتوا همچنین فاش کرده است که خوزه مورینیو در این فصل قصد دارد که جوان گرایى بزرگى را در تیم شروع نماید، چون در غیر این صورت سنگربان جوان بلژیکى هرگز به چلسى بازنمى گشته است:"هنگامى که یک بازیکن بعد از پشت سر گذاشتن یک دوران موفق به صورت بازیکن قرضى، به تیم اصلى خود باز مى گردد، چنین توقعى وجود دارد که به او اعتماد شود، اگر چنین اتفاقى نیفتد و بازیکن بخواهد نیمکت نشین شود، بهتر است که به باشگاهى دیگر نقل مکان کند."

البته خوزه مورینیو ترجیح مى دهد که هر دو دروازه بان را در تیم خود داشته باشد:"این فوق العاده خواهد بود، اگر ما بتوانیم دو دراوزه بان از سه دروازه بان بزرگ دنیا را تیم خود نگه داریم." با بیان چنین جمله اى به نظر مى رسد که آقاى خاص مى تواند ترک باشگاه توسط پتر چک بعد از نیمکت نشین کردن او را، تصور نماید. با این حال خوزه مورینیو همچنان سعى در آرام نمودن شرایط و کم کردن از حاشیه هاى تصمیم جنجالی خود دارد:"پتر در چلسى تاریخ ساز بوده، به اسطوره باشگاه تبدیل شده و سزاوار احترام است. کورتوا نیز خواهان رقابت و چالش است. من امیدوارم که پتر براى به دست آوردن جایگاه خود در تیم بجنگد."

آیا بعد از ده سال درخشش و افتخار، پتر چک حاضر است براى بازپس گیرى پست شماره یک،‌ به نبرد بپردازد؟ پتر چک همواره از کیفیت بالا و ثبات خاصى برخوردار بوده و کمتر لغزش و اشتباهى از وى مشاهده شده است. البته او با 32 سال سن بى تردید همچنان مى تواند در سطح اول فوتبال اروپا حضور داشته باشد.

از این منظر غیر قابل تصور خواهد بود که پتر چک خیلى راحت با این موضوع کنار آمده و بر روى نیمکت ذخیره ها بنشیند و براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى امیدوار به مصدومیت و یا سر زدن اشتباهى از تیبوت کورتوا بماند. پتر چک نیازى به اثبات توانایى هاى خود به هیچ کس حتى خوزه مورینیو ندارد. او مى خواهد همچنان بازى کند و اگر در چلسى چنین اجازه اى به او داده نشود، ترک لندن از سوى پتر چک براى پیوستن به تیمى دیگر، پیامد منطقى تصمیم آقاى خاص خواهد بود.

صحبت هاى ویکتور کولار مدیر برنامه هاى پتر چک نیز تاییدى بر این مدعا است:"تا کنون پتر مایل به ترک چلسى نبوده است، اما حال شرایط تغییر کرده است و اگر باشگاه هاى مطرح علاقه اى به جذب پتر چک داشته باشند،‌ما براى مذاکره اعلام آمادگى مى کنیم." البته با توجه به سطح بازى، دستمزد بالا و همچنین صحبت هاى مدیر برنامه هاى او، چند باشگاه خاص فقط از شرایط جذب وى برخوردار مى باشند. تا انتهاى فرصت نقل و انتقالات کمتر از دو هفته فرصت باقى است، آیا در این مدت پتر چک مى تواند با پیوستن به باشگاهى دیگر همانند برخى دیگر از نقل وانتقالات 2014 جنجال ساز شود؟


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد