کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

گواردیولا:مورینیو روانی است!

اینکه پپ گواردیولا و خوزه مورینیو با هم رابطه خوبی ندارند، بر همگان روشن است. در جلسه شورای مربیان باشگاه‌های بزرگ اروپایی که در نیون سوئیس برگزار شد، بین این دو مربی مجددا مشاجره درگرفت، آن هم بر سر یک و نیم سانتی‌متر چمن!
در این جلسه گواردیولا سرمربی بایرن اصرار داشت که یوفا باید قانونی تصویب کند که بر اساس آن بلندی چمن‌ ورزشگاه‌ها از 3 سانتی‌متر به یک و نیم سانتی‌متر تقلیل یابد و همچنین پیش از هر بازی آبیاری شوند. به این ترتیب بازی سریع‌تر و زیباتر خواهد شد.  
اما مورینیو که با بازی سرعتی و تکنیک فردی میانه‌ای ندارد بلکه تیم‌هایش را همیشه با استراتژی دفاعی هوشمندانه به زمین مسابقه می‌فرستد با نظر پپ مخالف بود و گفت: "هر مربی به یک سبک بازی اعتقاد دارد که باید به آن احترام گذاشته شود. برای جذاب‌تر کردن فوتبال راه‌های زیادی وجود دارد." او با تغییر اندازه چمن مخالفت کرد و در مورد آبیاری نیز معتقد بود اختیار این مسئله باید به میزبان واگذار شود."
گواردیولا از این سخن آزرده شد و اینگونه واکنش نشان داد: "زیبایی فوتبال دست مربیان است و به تصمیمات آنها بستگی دارد. به نظرم می‌رسد مورینیو نتیجه بازی فوتبال را به جذابیت آن ترجیح می‌دهد."
در زمانی که گواردیولا مربیگری بارسلونا و مورینیو مربیگری رئال مادرید را بر عهده داشت هم این دو بر سر همین موضوع اختلاف داشتند. قبل از فینال جام حذفی سال 2011 که در شهر والنسیا برگزار شد، چندین روز در رسانه‌های اسپانیا در مورد بلندی چمن‌ها بحث می‌شد. در پایان نظر گواردیولا به کرسی نشست و چمن‌‌ها کوتاه و آبیاری شدند، گرچه آن دیدار با پیروزی 1-0 رئال به پایان رسید.
اکنون مشاجره فعلی، فصل جدیدی در داستان اختلاف دیرینه این دو مربی رقیب گشوده است.
بین سال‌های 2010 تا 2012 در اسپانیا بین این دو مدام دعوا بود و هر بار مورینیو بحث را شروع می‌کرد.
وقتی که خبر قرارداد بستن پپ با باشگاه بایرن مونیخ منتشر شد، مورینیو گفت: "او عمدا لیگی را انتخاب کرده است که من با آن لیگ هیچ سر و کاری ندارم!"
در این مدت تنها یک بار در آوریل 2011 در سانتایگو برنابئو ورزشگاه اختصاصی رئال مادرید، گواردیولا بالاخره کنترل خودش را از دست داد و با عصبانیت گفت: "او اینجا مربی منفوری است، مرد منفوری است. شخصی است که فکر می‌کند همه چیز را می‌داند. و این برای من قابل قبول نیست. من با او هیچ حرفی ندارم. او متخصص جنگ روانی است."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد