کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مورینیو:در آینده اگر پیشنهادی بدهند؛به رئال برمی گردم/تیم های من هرگز دفاعی نیستند/فابرگاس بزرگترین سورپرایز برای من بود

نه الان، که هیچگاه دوست نداشته ام در مورد مسائل و مشکلات در باشگاه های سابقم صحبت کنم.از من نخواهید که در مورد گذشته با شما صحبت کنم. نه در مورد مسائل مثبتش و نه در مورد مسائل منفیش.
ژوزه مورینیو، مربی حال حاضر چلسی، شب گذشته در یک مصاحبه مفصل با شبکه تلویزیونی "TVI" پرتغال شرکت کرد و در مورد مسائل مختلف به صحبت پرداخت.  
شرح کامل این مصاحبه در زیر می آید:

کریستیانو رونالدو
رابطه ای بین من و رونالدو وجود ندارد.او بازیکن رئال مادرید است و من سرمربی چلسی. هیچگاه نمی‌توانید ما را در کنار هم پیدا کنید. رابطه ای وجود ندارد ولی تاثیر بازی های او در ذهن من است.
باید به خودم یادآوری کنم که او ماشین گلزنی ای بود که من را به قهرمانی لالیگا، کوپا دل ری و سوپرکاپ رساند.سعی می‌کنم که بهترین خاطراتم را از رونالدو در ذهنم داشته باشم و برایش آرزوی بهترین ها را مخصوصا در تیم ملی پرتغال و هم در باشگاهش دارم.

رئال مادرید
دوران حضور من در رئال از لحاظ کسب نتیجه موفقیت آمیز بود. من سه جام مهم را با رئال بدست آوردم. لالیگا،کوپا دل ری و سوپرجام اسپانیا. جام هایی که برای باشگاه اهمیت ویژه ای داشتند. از سوی دیگر از من مدام این سوال مطرح می شود که اگر به عقب باز گردم؛ آیا بار دیگر به رئال خواهم رفت؟
باید بگویم که 100 درصد چنین خواهم کرد.رفتن به رئال تجربه گرانبهایی برای من، چه به عنوان یک انسان و چه به عنوان یک مربی بود.نه تنها اگر به گذشته بروم پیشنهاد این تیم را قبول خواهم کرد؛ که در آینده نیز دوست دارم به رئال مادرید برگردم.

اگر به رئال بازگردید؛ همان سیاست های گذشته را تکرار خواهید کرد؟
البته این یک سوال کلی است.به هر جهت من معتقدم اگر یک مربی،به وظایفش به درستی عمل کند و اولین منتقد خودش باشد(همانطور که تیم مربیگری من عمل می کند) می تواند در هر باشگاهی موفق باشد. البته کار در هر باشگاه با دیگر باشگاه ها متفاوت است. نه فقط در رئال که در همه باشگاه ها باید سیاست های خاصی را اعمال کرد.

مشکل با برخی بازیکنان رئال
نه الان، که هیچگاه دوست نداشته ام در مورد مسائل و مشکلات در باشگاه های سابقم صحبت کنم.از من نخواهید که در مورد گذشته با شما صحبت کنم. نه در مورد مسائل مثبتش و نه در مورد مسائل منفیش.
از من نخواهید که وارد جزئیات شوم و در مورد مسائلی که اتفاق افتاده یا نیفتاده اند؛ صحبت کنم. من در شرایطی رئال را ترک کردم که بهترین روابط را با رئیس این باشگاه داشتم.
تصمیمی که گرفتم؛ برای ادامه دوران حرفه ای من، بهترین تصمیم بود.من یک مرد شاد و خوشحال هستم. برای کار کردن و تمرین دادن شاگردانم، بیشترین انگیزه را دارم و مردی نیستم که دوست داشته باشم از گذشته ها صحبت کنم.

لادسیما
من نباید در مورد رئال صحبت کنم.بازیکنان،مدیریت و هواداران رئال باید در این زمینه صحبت کنند.این جامی بود که همه در آنجا منتظرش بودند.

چلسی
این، تنها مقطعی از دوران مربیگری من است که در حال فکر کردن به آینده و اینکه قدم بعدی چه خواهد بود؛ نیستم.در باشگاه های سابق، مدام به آینده فکر می کردم.
به چلسی برگشتم؛ چرا که تیم مورد علاقه ام بود. لندن شهر مورد علاقه من و خانواده ام برای زندگی است.به چلسی برگشتم با این هدف که سال ها اینجا بمانم. باشگاه، اهداف متفاوتی نسبت به گذشته دارد. در مقطع اول حضورم در چلسی(2005) هنوز مساله فیرپلی مالی وجود نداشت.

ایرادات به دفاعی بودن تیم هایتان
آنالیز کردن تیم های من و آمار هایشان، کار ساده ای نیست. برخی مواقع مردم از دیدگاه های نادرستی نسبت به تیم های من قضاوت می کنند.رکورد گلزنی در لالیگا هنوز در اختیار رئال مادرید من است با 120 گل.همچنین، رکورد امتیازگیری در انگلستان هم در اختیار چلسی من است.
شاید بگویید که این قهرمانی با چلسی با نتایج 1-0 یا 2-0 بدست آمده است؛ اما در مورد قهرمانی با رئال در اسپانیا چه می گویید؟ خوب، فکر می کنید هنوز تیم های من دفاعی هستند؟من به این مساله، ابدا معتقد نیستم.

فابرگاس
برای من فابرگاس یک سورپرایز بود. به توانایی های او معتقد بودم؛ اما اعتراف می کنم که هرگز فکر نمی کردم که او بارسا را ترک کرده و به چلسی بیاید.فکر می کردم اگر به انگلستان برگردد؛ راهی آرسنال خواهد شد. آمدن او می تواند به چلسی کمک کند تا بیشتر از گذشته رشد کند. او نقش مهمی در اهداف آینده ما خواهد داشت.

دو فصل بدون جام
دو فصل پیش با رئال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان و فینال کوپا دل ری رسیدم.بدشانس بودم که صاحب هیچ جامی نشدم. فصل گذشته نیز چلسی شرایط ویژه ای داشت؛ با این وجود تا آخرین روز ها شانس قهرمانی لیگ برتر بودیم و نهایتا سوم شدیم. دو سال دراماتیک برای من رقم خورد که فکر می کنم مقصر اصلی در ناکامی ها خود من بودم

ارتباط با مربیانی چون گواردیولا و ونگر در نشست مربیان برتر اروپا در سوئیس
با هم صحبت کردیم. هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد و باهم به تبادل عقیده پرداختیم.این نشست بین مربیان بزرگی برگزار می شد. مربیانی که همواره به دنبال یادگیری و افزایش سطح دانش خود هستند.


منبع:آی اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد