کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

رویارویى دردناک هواداران آرسنال با سسک فابرگاس

 در سال هاى اخیر توپچى ها دوئل هاى فراوانى را با ستارگان سابق خود تجربه نموده اند.



بازى روز یکشنبه آرسنال مقابل چلسى نیز رویارویى طرفداران آرسنالى با سسک فابرگاس ستاره سابق تیم خود و یادآور روزهاى خوش توپچى ها با این ستاره اسپانیایى بوده و شاید به همین دلیل نسبت به سایر رویارویى هاى مشابه کمى دردناک تر بوده است.



 

شکست مقابل چلسى در دربى لندن براى هواداران آرسنال به دلیل حضور یکى از ستارگان سابق توپچى ها در جمع آبى هاى لندنى بسیار سخت تر و غیر قابل تحمل تر از معمول بوده است، حتى تصور موفقیت بیشتر تیم خوزه مورینیو با حضور سسک فابرگاس مى تواند براى هواداران توپچى ها تلخ و نامطبوع باشد و سبب ایجاد پرسش هایى در زمینه فلسفه باشگاه و سران آن در ذهن این هواداران شود.

امانوئل آدبایور، سمیر نصرى و روبین فن پرسى از جمله  ستارگانى بوده که در فصل هاى اخیر از جمع توپچى ها جدا شده و از گل زنى و کسب عناوین متعدد خود به عنوان توجیهى براى جدایى خود از جمع آرسنالى ها استفاده نموده اند. البته هواداران آرسنال هرگز نحوه جدایى فابرگاس از تیم محبوبشان و رفتن او به بارسا را فراموش نکرده اند و بى تردید او نیز دلیلى مشابه با هم تیمى هاى خود داشته است.

با وجود ریشه و اصلیت اسپانیایى فابرگاس که بازگشت او به بارسلونا را تسریع نمود، وى هنوز براى هواداران توپچى ها یک بازیکن با ارزش آرسنالى به حساب مى آید که در تیم غیر قابل شکست آرسنال در سال هاى گذشته نقشى کلیدى را در مرکز زمین بر عهده داشته است.

احساس و برخورد طرفداران آرسنال با فابرگاس در قیاس با فن پرسى و سایر ستارگان سابق آرسنال بیشتر از جنس یاس و افسوس است تا تنفر، چون فن پرسى هنگام جدا شدن از آرسنال و خداحافظى با هواداران این تیم، در نامه اى به نوعى اعتراض خود را به آرسن ونگر نشان داده بود.

آدبایور و نصرى نیز در رویارویى با تیم سابق خود در هنگام گل زنى واکنش هاى خصمانه اى را به نمایش گذاشتتند که عصبانیت هواداران آرسنالى را فراهم نموده است، اما پیوستن فابرگاس به چلسى تا حدودى تصادفى بوده و هنگامى که تلاش آرسنال براى بازگرداندن فابرگاس متوقف ماند، انتقال او به جمع آبى هاى لندن محقق شده است چون بنا بر گفته خود فابرگاس در سال هاى گذشته، به فکر او هرگز پیوستن به چلسى خطور نکرده بوده است.

فابرگاس در این زمینه گفته است:"ترانسفر جزئى از فوتبال است و آرسنال هیچ تلاشى براى بازگرداندن من نداشته است و این موضوع مى بایست براى هواداران این تیم روشن شود. من چه کار مى توانستم انجام دهم؟ باید از فوتبال کناره گیرى مى کردم؟  باید به فوتبال خود ادامه مى دادم و از آن لذت مى بردم. من احساس کردم که چلسى براى من بهترین انتخاب مى تواند باشد. به هر حال به هر تیمى که مى پیوستم چنین عصبانیت و نارضایتى اجتناب ناپذیر بوده است."

اینکه آرسن ونگر مخالف حضور مجدد سسک فابرگاس در تیم خود بوده است قابل هضم است، با وجود برخى از مصدومان این سرمربى فرانسوى از تعدد بازیکنان و هافبک هاى خلاقى در تیم خود برخوردار بوده است و بازگشت کاپیتان سابق مى توانست تعادل درون تیمى را به خصوص در خط میانى برهم بزند.

هم اکنون هفت هفته از رقابت هاى لیگ برتر جزیره سپرى شده و با وجود برخى از کمبودها درجمع توپچى ها مشخص شده است که سسک فابرگاس مى توانسته مکمل خوبى براى آرسنال باشد. آرون رمزى تا اواسط ماه نوامبر به دور از میادین خواهد بود، جک ویلشیر هنوز از آمادگى لازم برخوردار نیست و مسوت اوزیل نیز درخششى دائمى در این فصل نداشته است. با وجود اینکه سانتى کارزولا و آلکس چمبرلین در کناره هاى زمین عملکرد خوبى دارند، اما ارسنال در حال حاضر فاقد اثربخشى لازم در میانه میدان است.

سسک فابرگاس بلافاصله پس از پیوستن به چلسى خود را به عنوان رئیس خلاق تیم در میانه میدان معرفى نموده و با عملکرد خود در خوفناک تر شدن تیم خوزه مورینیو بسیار تعیین کننده بوده است. جشن گرفتن قهرمانى و عنوانى توسط فابرگاس با چلسى مى تواند براى هواداران آرسنال بسیار دردناک باشد،‌موضوعى که او در آرسنال نیز با آن که سزاوار آن بود ولى هرگز به آن نرسید. حال دقیقا خوزه مورینیو رقیب و دشمن اصلى آرسن ونگر از استعداد فابرگاس اسپانیایى براى رسیدن به قهرمانى در انگلیس و اروپا بهره خواهد برد.


منبع: طرفداری

نظرات 2 + ارسال نظر
hadi دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 23:06

کاش یه گل میزد خیلی حال میکردیم

یه پاس گل داد دیگه . بازم نیشش رو زد

Saeed m.h دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 23:00

حس هوادارای ارسنال رو درک میکنم . وقتی لمپارد به ما گل زد منم همین حس رو داشتم . حس تنفر نبود حس افسوس بود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد