کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

سسک فابرگاس: باسکی ها و کاتالان ها خود را نماینده کشور اسپانیا می دانند؛ دخالت بحث های سیاسی در فوتبال ناخوشایند است

ستاره خط میانی باشگاه چلسی به حواشی اخیر تیم ملی اسپانیا و حضور بازیکنان کاتالانی در آستانه برگزاری رفراندوم این ایالت واکنش نشان داد.
به گزارش AS  ستاره خط میانی باشگاه چلسی در واکنش به صحبت های اخیر پیرامون حضور احتمالی جرارد پیکه در تیم ملی کاتالونیا و عدم حضور در تیم ملی اسپانیا پس از استقلال احتمالی این ایالت در همه پرسی سال آینده، اذعان کرد این مدافع باشگاه بارسلونا از تعهد بالایی به پیراهن لاروخا برخوردار است.  

"همه چیز واضح است و پیکه نیز به روشنی ایده های خود را بیان کرده است. حضور جرارد در مراسم روز ملی کاتالونیا برای من هیچ معنی و مفهوم ویژه ای ندارد. من برای شما از ژاوی هرناندز مثال می زنم. او نیز در این مراسم حضور داشت، اما در عین حال یکی از متعهد ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی اسپانیا است که در سراسر این کشور فوق العاده محبوب است."

"من یک کاتالان هستم، اما اگر نمی خواستم برای تیم ملی بازی کنم، هیچ گاه در اینجا ( کمپ تمرینی تیم ملی اسپانیا ) حضور نداشتم. از بازی در تیم ملی اسپانیا و  در کنار بازیکنانی فوق العاده و قهرمانی های چند سال اخیر مان بی اندازه خوشحال و راضی ام. من خود را یک اسپانیایی نیز می دانم و به خوبی از شرایط حاکم بر این کشور اطلاع دارم. در تیم ملی بازیکنانی با احساس تعلق به باسک یا کاتالونیا وجود دارد، اما همه آن ها به عنوان نماینده کشور اسپانیا هستند و از حضور در تیم ملی این کشور رضایت دارند و باید بگویم که از نظر من دخالت دادن بحث های سیاسی در فوتبال  و ورزش یک اتفاق بی اندازه ناخوشایند است."

وی در نهایت پیرامون روز 9 ماه نوامبر و رفراندوم استقلال کاتالونیا از کشور اسپانیا نیز گفت: "همه چیز در نهایت به رای مردم ختم خواهد شد و آن ها هستند که تصمیم می گیرند که می خواهند مستقل باشند یا به دولت مرکزی وابسته بمانند و از نظر من این همه پرسی شبیه اتفاقی است که بین کشور اسکاتلند و بریتانیا در هفته های اخیر رخ داده است."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد