کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

بوسه ای بر ذهن؛ چگونه ژوزه حلقه گمشده تیمش را پیدا کرد؟

در پشت گلزنی های پیاپی دیگو کاستا و پیروزی های دلچسب چلسی در فصل جاری بازیکنی وجود دارد که کمتر کسی تصور می کرد این چنین بتواند کیفیت چلسی را تحت تاثیر خود قرار دهد.



مورینیو در این فصل باز هم خریدهای فوق العاده خود را نشان داد.


 

ژوزه مورینیو همواره «سورپرایز هایی» در ذهن دارد که همه را شگفت زده می کند. سورپرایز او در فصل جاری رو کردن مهره ای بود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فوتبال انگلیس حلقه گمشده چلسی محسوب می شود. کمتر کسی تصور می کرد بازیکن دیپورت شده باشگاه بارسلونا که تا همین 2 ماه پیش آن بیانیه معروف در راستای «ترور فنی اش»  صادر شده بود، این چنین کیفیت فنی چلسی را از این رو به آن رو کند. اما شما وقتی ژوه مورینیو باشید تنها بر اساس فلسفه و تفکراتتان تصمیم می گیرید و می توانید از بازیکنی دیپورت شده، بهترین پاسور لیگ برتر انگلیس را بیرون بیاورید.



پشت همه گلزنی های دیگو کاستا، دریبل های استثنایی آزارد یا توانایی های منحصر به فرد دفاعی ماتیچ، بازیکنی به نام سسک فابرگاس حضور دارد. این فابرگاس است که می تواند توانایی های دفاعی ماتیچ را با توانایی های هجومی آزارد یا کاستا مخلوط کند. صحنه گل دوم چلسی در برابر آرسنال به خوبی نمایی واضح از تاثیر حضور فابرگاس را در استمفوردبریج نشان می دهد. زمانی که میکل توپ را در فاز تدافعی دریافت می کند و به فابرگاس می رساند و این بازیکن با پاسی «مخصوص به خود» دیگو کاستا را با دروازه بان حریف تک به تک می کند تا این مهاجم نوک توانایی های خارق العاده خودش را نشان دهد. این گل یک نمای ساده و ابتدایی از تاثیرگذاری غیر قابل انکار فابرگاس در پازل تاکتیکی ژوزه مورینیو است.



فابرگاس در مجموع 9 دیداری که در ترکیب چلسی قرار گرفته توانسته 1 گل بزند و آمار خیره کننده 8 پاس گل را نیز از خود به ثبت برساند و این مساله برای بازیکنی که در لاین آپ ابتدایی در پست هافبک تدافعی قرار می گیرد، خیره کننده است. زنجیره ای که ژوزه مورینیو برای مرکز زمین تیمش در نظر گرفته، زنجیره استادانه ای است. ماتیچ در فاز تدافعی جلوی 4 مدافع چلسی قرار می گیرد و با استفاده از توانایی های خارق العاده اش می تواند فابرگاس را در حرکت رو به جلو آزادتر قرار دهد. اسکار گرچه پشت مهاجم قرار می گیرد اما وظیفه ای متفاوت به عهده دارد. ایجاد فشار و پرس روی بازیکنان تدافعی حریف مهم ترین وطیفه اسکار است که این مساله نیز مجددا فضا را برای فابرگاس مهیا می کند تا با آزادی عمل بیشتری در زمین حرکت کند. همین می شود که این بازیکن اسپانیایی می تواند چنین آمار خیره کننده ای در ارسال پاس گل از خود ثبت کند. زنجیره 3 نفره مورینیو در خط میانی بازیکنی همچون فابرگاس را کم داشت.



چلسی این روزها راحت بازی می کند و اتفاقا راحت هم می برد.حلقه های تاکتیکی مورینیو به بهترین شکل در کنار یکدیگر قرار گرفته است و همه چیز این روزها در لندن آبی آبی به نظر می رسد. بسیاری از خرید فابرگاس در تابستان به ژوزه مورینیو ایراد گرفتند اما بار دیگر مربی پرتغالی «ذهن برتر» خودش را نشان داد. بازی گرفتن از هافبک دیپورت شده بارسلونا شاید تنها از ذهن برتر فردی همچون او بر می آمد.


منبع: طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد