کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آینده روشن آرسنال با وجود شکست مقابل چلسى

 توپچى ها بار دیگر مقابل چلسى متحمل شکست شدند، اما همچنان براى آرسن ونگر و شاگردانش جاى امیدوارى وجود دارد.



سفر به استمفوردبریج براى آرسن ونگر سرمربى آرسنال هر چند کوتاه مدت ولى نامطبوع است. او هر بار در قلعه خوزه مورینیو نه تنها متحمل شکست مى شود بلکه مى بایست بعد وحتى حین مسابقه پذیراى تمسخرها و کنایه هاى آقاى خاص فوتبال باشد.


   


بازیکنان آرسنال در روز یکشنبه بر اساس سیستم و چیدمان تهاجمى مورد نظر سرمربى خود به مصاف همشهرى آبى پوش خود رفتند. اما چلسى حریف بسیار سختى براى آرسنال بود به طورى که یکى از روزنامه هاى انگلیسى این رویارویى را به دوئلى در رینگ بوکس بین آرسنال میان وزن و چلسى سنگین وزن تشبیه نموده بود.

از هنگامى که خوزه مورینیو به چلسى بازگشته است،‌تیم او در مقابل آرسنال موفق به ثمر رساندن هشت گل شده است و هیچ گلى نیز دریافت نکرده است و در این میان، سرى بازى هاى بدون برد آرسن ونگر در مقابل خوزه مورینیو به دوازده دیدار افزایش یافته است.

بى تردید آثار منفى باخت روز یکشنبه مقابل چلسى خیلى ساده تر از تحقیر 6:0 مارس سال گذشته در هزارمین تجربه حضور آرسن ونگر در نیمکت مربى گرى توپچى ها قابل برطرف شدن است. در این دیدار شاگردان آرسن ونگر بسیار سازمان یافته و با چیدمانى خوب وارد میدان شدند و آماده ارائه نبردى پایاپاى با شاگردان خوزه مورینیو بودند. میهمانان به خوبى از میزان خطر چلسى در حملات با خبر بودند و به همین دلیل از روبرو شدن در نبردهاى تک به تک با مردان مورینیو هراسى نداشتند.

یک آنالیبز منطقى از این دیدار نشان مى دهد که آرسنال به این دلیل بازنده این دیدار بود چون شاگردان ونگر اشتباهاتى قابل جلوگیرى در برخى صحنه هاى حساس بازى داشته اند و این دیدار هرگز شکستى تاکتیکى همانند سایر شکست هاى آرسنال مقابل چلسى نبوده است.

آلکسیس سانچیز نمى بایست قبل از به ثمر رسیدن گل اول چلسى در هنگام بازى سازى توپ را از دست مى داد،‌ در واقع به دلیل چنین واکنش ها و اشتباهاتى در دو بازى گذشته آرسن ونگر او را نیمکت نشین کرده بوده است، سانتى کازورلا نیز مى بایست مانع از ورود آسان ادن هازارد به محوطه جریمه خودى مى شده است.

براى ونگر و تیمش هنوز هیچ چیز تمام شده نیست. آنها شروعى امیدوار کننده در این فصل داشته اند و در مقابل سه تیم از جمع پنج تیم برتر فصل گذشته به میدان رفته اند و در لیگ قهرمانان اروپا بازى سخت خود مقابل دورتموند را در آلمان پشت سر گذاشته اند. در این دیدار ها در مقاطعى مردان آرسن ونگر فوتبال ترکیبى تاثیرگذارى را از خود به نمایش گذاشته اند، اراده آنها به پیروزى کاملا قابل احساس بوده است و از آمادگى بدنى و شرایط فیزیکى مناسبى نیز برخوردار بوده اند. مشخصه هایى که در فصل گذشته کمتر از توپچى ها دیده شده بود.

در رویارویى مقابل تیم هاى ضعیف تر باز هم آرسنالى ها خواهند توانست اقتدار خود را نشان دهند و به نظر مى رسد در ادامه رقابت هاى لیگ برتر آنها در نبرد با مدعیان اصلى قهرمانى چلسى و منچسترسیتى نسبت به رقبایى نظیر منچستریونایتد، لیورپول،‌تاتنهام و اورتون از شرایط بهترى برخوردار باشند.

کادر این تیم نیز از فصل گذشته قدرتمندتر و کامل تر به نظر مى رسد و به نظر مى رسد وضعیت آسیب دیدگان این تیم نیز به زودى بهبود یابد. چهار نقل و انتقال بزرگ تابستانى آرسنال نیز در حقیقت جهت از بین بردن نقاط ضعف و کمبودهاى آرسنال از سوى ونگر صورت گرفته است. آلکسیس سانچز از پتانسیل تبدیل شدن به ستاره لیگ برتر جزیره برخوردار است، البته اگر او از انجام بازى ریسک پذیر و خطرناک خود صرف نظر نماید.

تثو ولکات شرایط بازى را به دست آورده است و با حضور سانچز،‌ولبک، اوزیل،‌ویلشیر، چمبرلین و کازورلا آرسنال از پتانسیل تهاجمى خوبى براى پر کردن جاى خالى الیور ژیرود و آرون رمزى گل زنان برتر تیم در فصل گذشته برخوردار است. در انتهاى زمین نیز زوج پر مرته ساکر و لورن کوشیلى در مرکز خط دفاعى  مقتدرترین و مطمئن ترین زوج خط دفاعى آرسنال از زمان سول کمپل و کولو توره مى باشد.

در خلال تعطیلى رقابت هاى لیگ جزیره اما آرسن ونگر همچنان از باخت مجدد مقابل خوزه مورینیو عصبانى خواهد بود، اما شاید از خوب ماجرا او تنها یک مرتبه دیگر تا انتهاى فصل و آن هم در استادیوم خانگى، خوزه مورینیوى پرتغالى را ملاقات خواهد نمود.

 


منبع: طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد