کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

فرگوسن دیکتاتور و مورینیوى ننگین؛ در نیمه دوم روى کین

 روى کین همواره به عنوان پسر بد و مرد جنجالى فوتبال جزیره شناخته مى شده که این روزها دومین کتاب و زندگى نامه او منتشر شده است، در این کتاب او به سر آلکس فرگوسن و خوزه مورینیو توهین ها و اتهاماتى را وارد نموده است.

جنجالى بودن روى کین در فوتبال انگلیس بسیار دست کم گرفته شده است، چنین ادعایى را بیشتر هم تیمى ها، بازیکنان هم دوران، داوران و حتى سرمربیان او به خوبى احساس و حتى تایید مى کنند.   هر کجا که روى کین باشد، احتمال بروز جنجال و اختلاف نیز وجود دارد.


در اواخر ماه آگوست گذشته، روى کین که در لیگ جزیره به عنوان کمک مربى آستون ویلا مشغول به فعالیت مى باشد، به دلیل یکى از تصمیمات مشکوک داورى به شدت عصبانى و براى اعتراض نیمکت ذخیره هاى تیم را ترک نمود و با شتاب به سمت زمین روانه شد. روى کین در این  زمان کنترل خود را به طور کامل از دست داده بود و از روى عصبانیت بطرى آب در دست خود را به شدت هر چه تمام تر بر زمین کوبید و بطرى در برگشت به پل لامبرت سرمربى آستون ویلا برخورد نمود. اما پیامد این حرکت چه بود؟ هیچ، چون روى کین گاهى مواقع کنترل خود را از دست مى دهد.


در این روزها جلد دوم از زندگى نامه روى کین به انتشار رسیده که در آن بیش از همه به سر آلکس فرگوسن سرمربى اسطوره اى شیاطین سرخ انتقاداتى وارد شده و حتى روى کین از او به عنوان دیکتاتورى یاد کرده است که براى رسیدن به مقاصد خود همه را مى ترسانده و اعتماد به نفس آنها را سلب مى کرده است. البته روى کین ادعا نموده که این روش سر آلکس فرگوسن تنها بر او اثرى نداشته است و فرگوسن هرگز نتوانسته با این شیوه اعتماد به نفس و شجاعت کین را خدشه دار نماید.


فرگوسن و کین دوران بسیار درخشانى را به عنوان سرمربى و کاپیتان در منچستریونایتد داشته و توانسته اند شیاطین سرخ را به یک قهرمانى در لیگ قهرمانان اروپا، هفت قهرمانى در لیگ برتر و چهار قهرمانى در جام حذفى انگلستان برسانند.


البته روى کین در کادر آن زمان منچستریونایتد به عنوان تنها بازیکن جنجالى اولدترافورد شناخته نمى شد، بلکه پیتر اشمایکل سنگربان تیم نیز یکى دیگر از بازیکنان جنجالى و حاشیه ساز منچستریونایتد بوده است که روى کین با او نیز بر طبق کتاب خود، اختلافات شخصى فراوان و طولانى مدتى داشته است. براى مثال در یکى از تورهاى آسیایى منچستریونایتد در سال 1998 دعواى بین این دو به اوج خود رسید به طورى که در لابى هتلى این دو بازیکن با هم گلاویز شدند و روى کین در این خصوص در کتاب تازه انتشار یافته خود مى گوید که"ما با هم نبردى ابدى داشتیم".


البته در کتاب جدید او صحبت هاى دلگرم کننده نیز یافت مى شود و این تعریف و تمجیدها تنها نصیب کریستیانو رونالدو پرتغالى شده که دوران اوج فوتبال خود را در منچستریونایند آغاز نموده است. "رونالدو هنگامى که به منچستریونایتد آمد تنها 17 سال سن داشت و یکى از بازیکنانى بود که به سختى کار مى کرد. او از ظاهر بسیار خوبى نیز برخوردار بود به طورى که اگر من به جاى او بودم با نگاهى به آینه بیشتر به ظاهر دیگران فکر مى کردم و حتى مى خندیدم. اما رونالدو بسیار مهربان تر و معصوم تر از اینها بود."


در بخش هایى از کتاب خود، روى کین همچنین اشاره اى به خطاى وحشتناک و بسیار خشن خود بر روى آلف اینگه هارلند نروژى در سال 2001 داشته که در آن زمان در تیم منچسترسیتى بازى مى کرده است. این خطا که تا مدت ها بحث مطبوعات انگلیسى بود سرانجام باعث خداحاظى هارلند از دنیاى فوتبال شد که روى کین در خصوص آن نوشته است:"من هرگز پشیمان نیستم." البته روى کین اشاره نموده که دلیل اصلى او براى انجام چنین خطاى خشنى، خطایى بوده است که این بازیکن نروژى در سال 1997 بر روى او انجام داده است و کین هرگزحاضر به بخشش هارلند نروژى نشده و به نوعى در چهار سال بعد انتقام  آن خطا را به سخت ترین شکل ممکن گرفته است.


این که روى کین تا حدودى کینه افراد را به دل مى گیرد، سرمربى پرتغالى چلسى نیز در کتاب جدید روى کین تجربه کرده، چون وى در کتاب خود از خوزه مورینیو آقاى خاص فوتبال نیز یاد نموده است:"مورینیو خود افتضاحى است به نحوى که انسان معمولا مى خواهد او را بزند." مورینیو دو هفته قبل و پیش از اتمام بازى تیم هاى چلسى و آستون ویلا در حالى که تیمش با نتیجه 3:0 از حریف جلو بود، ترجیح داد بازى را دنبال ننماید و به رختکن برود،‌ خوزه مورینیو پیش از ترک زمین به سمت لامبرت و کین رفته و با آنها دست داده است، که این موضوع به نظر چندان به مذاق روى کین خوش نیامده است.


روى کین در کتاب خود گفته است که اگر همچنان بازیکن بود حاضر به بازى براى تیم هاى مورینیو نبود و به جاى آن وى بسیار مایل بوده که براى پپ گواردیولا بازى کند، چون استیل و نحوه برخورد این سرمربى اسپانیایى از نظر روى کین بسیار فوق العاده و خاص است.


 رویارویى بعدى دو تیم چلسى و آستون ویلا مى تواند بسیار هیجان انگیز باشد، مورینیو مى بایست در تونل ورودى به زمین بسیار مراقب باشد، چون روى کین معمولا در این مکان جلوى رقباى خود را براى صحبت کردن با آنها مى گیرد. اینکه چه اتفاقاتى ممکن است روى دهد، بهتر است خوزه مورینیو خود با مطالعه کتاب روى کین آن را تجربه نماید.


"نیمه دوم" نام جلد دوم از کتاب خاطرات روى کین مى باشد که در مقایسه با کتاب اول او که در سال 2002 به چاپ رسیده، بخش هاى بیشترى از زندگى فوتبالى روى کین را پوشش مى دهد و بسیار هیجانى تر و جنجال برانگیزتر مى باشد.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد