کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

گفتگوی گری نویل با مورینیو (2): هازارد بازیکن فوق العاده ای است

در قسمت قبل بخش اول مصاحبه مورینیو با نویل را خواندید و در این قسمت با نظرات او در مورد بازیکنان و به خصوص ادن هازارد رو به رو خواهید شد.
با این رشد چلسی با اختلاف پنج امتیاز در صدر جدول بود و منچسترسیتی به دنبال آن ها بود؛ مورینیو در ادامه صحبت های خود گفت:"پنج امتیاز اختلاف چیزی نیست. اما من فکر می کنم سیتی همه چیز دارد.   من فکر می کنم آن ها استعدادهای زیادی را دارند و از قابلیت های فیزیکی زیادی بهره مند هستند. آن ها گزینه های بیشتری را از همه تیم ها دارند. زمانی که شما در مورد جانشنین صحبت می کنید، آن ها در همه پست ها بازیکن جانشین دارند و آن ها می توانند با مصدومیت ها، محرومیت ها و هر گونه غیبت بازیکنی کننار بیایند. از زمان مانچینی، زمانی که بازیکنان سه سال را در یک تیم  و  با یک مربی می گذرانند در بهترین شرایط قرار می گیرند. آن ها دیگر لازم نیست بازیکنان جدید را پرورش دهند، دیگر لازم نیست فصل بعد بهتر از فصل جاری باشند. آن ها هنوز بازیکنی را ندارند که فصل بعد آن را از دست بدهند - به جز لمپارد که قرضی در سیتی است- نهایت سن بازیکنان آن ها 27 سال تا 31 سال است  و این موضوع نگران کننده نیست. شما به من بگویید. اگر ما تیم را حفظ می کردیم و آن ها هم همان تیم را حفظ می کردندن در پنج سال آینده کدام یک بهتر بود؟ من خیلی واضح  وسریع می گویم، ما بهتر بودیم به علت اینکه در پنج سال آینده ما هازارد، اسکار، ویلیان، آزپیلیکوئتا و زوما را داریم که در بهترین دوران فوتبالی خود هستند و این فوق العاده است. من هم اکنون حدوداَ 29 بازیکن فوق العاده را دارم."

در وهله دوم در چلسی، مورینیو به شکل کامل مشخصی دوران خوبی را در چلسی می گذراند. او مردی است که به خوبی می تواند تیم را کنترل کند. او در ادامه صحبت هایش افزود:"من نمی دانم آیا شما با من موافق هستید ها خیر، اما شاخصه های بهترین بازیکن فوتبال بودن در 15 سال گذشته تغییرات بسیاری را کرده است. بازیکنان فعلی هم اکنون بازینکان متفاوت تری هستند. من فکر می کنم ادن در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی قراردارد، چرا؟ به خاطر اینکه او پسر فوق العاده ای است. او بسیار متواضع و فروتن است؛ بازیکن فوق العاده خوبی است و درصد خودخواهی در او صفر است. من با پدر او گفت و گوی کوتاهی داشتم. پدر او به من چیزی را گفت که من عاشق آن هستم. من فکر نمی کنم گفتن آن به شما مشکلی باشد. او گفت - من پسر فوق العاده ای را دارم. او پدر فوق العاده ای است، همسر فوق العاده ای است و من از او می خواهم تغییر کند چرا که می خواهم او بازیکن فوق العاده ای شود. البته من نمی خواهم او خیلی تغییر کند، نمی خواهم به فرد دیگری تبدیل شود. - و او نام چند نفر را آورد. من نیز با تمامی این شرایط فقط دوست دارم ادن کمی سرسختی و روحیه جنگندگی خود را بالا ببرد.  ما نمی توانیم این بازیکنان فوق العاده را مانند حیوان با یکدیگر مقایسه کنیم و به صورت ماشین وار آن ها را بسنجیم. حتی پدر او نیز این را نمی خواست. ما تنها می خواهیم سطح او را عوض کنیم و با سخت کار کردن در تمرینات، کاری که او نیز هم اکنون انجام می دهد، به این موفقیت دست پیدا خواهیم کرد."

مورینیو هم چنین به پاسخ این سوال که آیا هازارد به این پیام پاسخ داد نیز افزود:"بله، بله. او هیچگاه از پاسخ دادن نمی ترسد. اما او باید بیشتر تاثیر گذار باشد؛ زمانی که او در کنفرانس های خبری می گوید که حتی جزو پنج بازیکن برتر نیست این موضوع برای من قابل درک نیست. او حتماً باید بیشتر از این ها تاثیر گذار و با اعتماد به نفس باشد. یک هفته قبل از بازی با آرسنال من هر روز با او کار می کردم و به او صریحاً گوشزد می کردم که تاثیر گذار باش، نه خوشحال در زمین و او به خوبی در بازی کاری را که من از او می خواستم انجام داد و برای ما با استعداد فوق العاده خود که همگان دیدند سه امتیاز را فراهم کرد. من مدت هاست که با بازیکنان تاپ کار می کنم و یک بازیکن فوق العاده را می شناسم."

نکته دیگر که در مورد مورینیو وجود دارد این است که می گویند او رعایت حال بازیکنان را نمی کند، اما او در توضیح به این موضوع اظهار داشت:"من بازیکنانی را در طول دوران کاری ام داشته ام که نمی خواستند دفاع کنند. شما سعی می کنید چیزی را برای محافظت کردن بسازید. مشکل هازارد اما این نیست. او در دفاع هم به ما کمک می کنم. تنها مشکلی که ما با او داریم این است که نمی تواند در طول 90 دقیقه تمرکز کند و بفهمد که چه زمانی باید چه کار کند و چه زمانی نباید کار ی را انجام دهد. من همیشه به او می گویم که به شرایط نگاه کن. چیزی که تو نیاز نداری رفت و آمد در زمین است و تو باید یاد بگیری که بازی را بخوانی. برای مثال اگر ماتیچ به سمت چپ نزدیک است لازم نیست تو به سمت او بروی بلکه این وظیفه ماتیچ است که به سمت تو بیاید. من عاشق کار کردن با او هستم. من بچه ها را دوست دارم و او همیشه من را حمایت می کند. او رفتارهای ذاتی من را می شناسد و رابطه بین ما فوق العاده است." 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد