کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

از چلسى تا بنفیکا، تیم هایی که رونالدو به آنها سخت گل می زند

کریس رونالدو دارنده عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان، در سطح باشگاهى آمار خیره کننده اى در امر گل زنى از خود بر جاى گذاشته است، با این وجود باشگاه هایى وجود دارند که وى براى گل زنى مقابل آنها به چالش کشیده شده است



چلسی یکی از باشگاه هایی است که کریس در مقابل ان امارش خیلی ضعیف بوده.



 

 


کریستیانو رونالدو در حال حاضر در ایده آل ترین شرایط خود قرار دارد، وى در سیزده بازى رئال مادرید در این فصل موفق به ثمر رساندن بیست گل شده است و در حال حاضر هیچ تیمى نمى تواند مانع از گل زنى او شود. با این وجود حریفانى وجود دارند که این ابر ستاره پرتغالى دنیاى فوتبال، آمار چندان خوبى در امر گل زنى به آنها ندارد، یکى از این تیم ها لیورپول است که البته در دیدار چهارشنبه شب مقابل این تیم در ورزشگاه آنفیلد، کریس رونالدو موفق به گل زنى مقابل آن شد.

از سال 2009 که کریس رونالدو از منچستریونایتد به رئال مادرید پیوسته است، وى توانسته آمار خیره کننده، شگفت آور و فرازمینى 272 گل زده در 259 بازى را از خود بر جاى گذارد. البته در مجموع وى در دوران حرفه اى خود در 582 بازى باشگاهى، موفق به ثمر رساندن 395 گل شده است.

با این حال لیورپول همواره یکى از حریفانى بوده که کریس رونالدو براى گل زنى به آن با مشکل مواجه بوده است. وى تا قبل از دیدار چهارشنبه شب، در شش فصل حضور خود در لیگ برتر جزیره نه مرتبه درلباس شیاطین سرخ با لیورپول روبرو شده بود که تنها دو مرتبه موفق به باز کردن دروازه این تیم شده بود و هر دو گل خود را نیز در استادیوم اولدترافورد به ثمر رسانده بود. در واقع گل رونالدو به لیورپول در بازى چهارشنبه شب، سومین گل این ابرستاره فوتبال دنیا به این تیم بوده است.

بى تردید چلسى یکى از سخت ترین حریفانى بوده که کریس رونالدو در نبرد با خط دفاعى آن به چالش کشیده شده است، وى تا کنون تنها یک مرتبه در دیدار مقابل آبى هاى لندن، موفق به گل زنى شده است. البته این گل او بسیار ارزشمند بوده چون در فینال لیگ قهرمانان اروپاى سال 2008 در شهر مسکو و در بازى بین دو تیم منتچستریونایتد و چلسى، وى موفق به زدن آن وکسب عنوان ارزشمند قهرمانى این رقابت ها شده است.

سایر تیم هاى انگلیسى که مى توانند به عملکرد خود در مقابل کریس رونالدو افتخار کننده عبارتند از: بلکبرن (3 گل در دوازده بازى)، ساندرلند (یک گل در پنج بازى)، چارلتون (یک گل در پنج بازى) و بیرمنگام (دو گل در هشت بازى).


در خارج از جزیره اسپانیول یکى از نامطبوع ترین رقبا براى کریس رونالدو بوده است، با این حال در ده دیدار مقابل این تیم، وى موفق به ثمر رساندن چهار گل شده است. اما شاید یکى از بهترین و مطبوع ترین رقباى اسپانیایى براى رونالدو، بارسلونا باشد،‌ چون وى در بیست و چهار الکلاسیکو موفق به ثمر رساندن سیزده گل شده است و شاید در هفته آیند بتواند این آمار خود را نیز بهبود بخشد.

تنها تیم انگلیسى که کریس رونالدو آمار یک گل زده در هر بازى و یا بهتر را مقابل آن دارد، منچستریونایتداست و این آمار هنگامى به ثبت رسید که وى در لیگ قهرمانان 2012/13 دو گل برابر تیم سابق خود به ثمر رساند.

در سه فصل ابتدایى حضور در جمع شیاطین سرخ، کریس رونالدو هرگز موفق به زدن بیش از یازده گل در هر فصل نشد،‌اما در سه فصل بعدى آمار او در امر گل زنى صعود قابل توجهى داشت، به طورى که در 290 بازى زیر نظر سر آلکس فرگوسن، وى موفق به زدن 117 گل شد. با این وجود حتى آمار گل زنى او در منچستر با آمار فوق العاده او در مادرید قابل مقایسه نیست.

درگذشته رونالدو بیشتر در بال سمت راست به بازى گرفته مى شد و سر آلکس فرگوسن انتظار بالایى از او در امر گل زنى نداشت و به همین دلیل در اوایل حضورش در اولدترافورد او به ستاره اى شهرت یافته بود که در بازى هاى حساس توانایى گل زدن ندارد.

در زمان حضورش در اسپورتینگ لیسبون شرایط او در امر گل زنى به خصوص در لیگ قهرمانان به هیچ وجه امیدوار کننده نبود، چون در بیست وشش  بازى از این رقابت ها با پیراهن این تیم پرتغالى، وى  هرگز گلى به ثمر نرساند. اما هم اکنون کریس رونالدو با گل زنى مقابل لیورپول آمار گل هاى زده خود در این رقابت ها را به عدد هفناد رسانده و تنها یک گل با رکورد رائول گونزالس دیگر ستاره مادریدى در این زمینه فاصله دارد.



منبع: طرفداری


حریفان نامطبوع براى رونالدو در امر گل زنی

نام باشگاه تعداد بازی تعداد گل زده
چلسی 15 1
بلکبرن 3 1
اسپانیول 10 4
بنفیکا 4 0
لیورپول 10 3

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد