کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

فن خال : مورینیو انسان متواضع و احساسی است

لوئیز فن خال می گوید پیشبینی اینکه مورینیو روزی یکی از بهترین مربیان دنیا بشود را نمی کرده است .
سرمربی یونایتد خوزه مورینیو را فردی متواضع و احساسی می داند .
  
فن خال در کنفرانس خبری خودش گفت :" ایا مورینیو آقای خاص است ؟ هر انسان خاص است چون کاراکتر مربوط به خودش را دارد . من همیشه گفتم که یکی از اصول فلسفه ام این است که شما باید به افراد احترام بگذارید . او آدم بسیار خاصی است و همچنین برای من هم خاص است چون با من کار کرده و ما به رابطه مان ادامه دادیم و این در دنیای فوتبال خیلی عادی نیست .

 

چلسی در کنار سیتی از تیم های تاپ انگلیس در حال حاضر هستند . مورینیو بیشتر از یک سال است که با چلسی کار کرده و البته هنوز جامی نبرده است . شما باید تیم را بسازید . آن ها دارند مثل یک تیم بازی می کنند و ما هم باید این کار را در طی ۹۰ دقیقه بکنیم . در مقابل وست بروم مثل یک تیم بازی کردیم ولی اشتباهات فردی داشتیم .

من فکر می کنم که خوزه اگر بتواند به کاستا بازی می دهد چون می خواهد که ببرد . البته که کاستا می تواند بازی کند چون شنیدم و خواندم که بطور جداگانه تمرین کرده است و البته من همچنین چشمانم را هم باز نگه می دارم ! در هفت بازی نه گل زده و این فوق العاده است و البته بدین معنی می باشد که در وضعیت خوبی قرار دارد ولی در عین حال در این هفته مریض بوده برای همین شما نمی دانید .

بله مورینیو گفته که از من در بارسا چیزهایی یاد گرفته و این قابل توجه است چون خیلی ها در این مورد صحبت نمی کنند . او این را نه تنها درباره فن خال بلکه بابی رابسون هم می گوید . بابت این حرفش قدردانم ولی شما همیشه خودتان عامل اصلی رسیدن به موفقیت هستید . همیشه گفتم که از اینکه دستیار لئو بینهاکر بودم قدردان هستم و خوب بود که چشم هایم را در آن موقع باز نگه داشتم و خوب است که مورینیو هم چشم هایش را باز نگه داشت .

من آن موقع استعداد خوزه را  شناختم و بهش اجازه دادم که در چند بازی به جای بقیه دستیارانم تیم را هدایت کند . دیدن اینکه مربی عالی شده که در کشورهای مختلف به قهرمانی رسیده فوق العاده است . فکر می کنم که آدم بسیار متواضع و احساسی است و من از این خوشم می اید . از اینکه به یکی از بهترین مربیان دنیا تبدیل شده تعجب کردم . این را پیشبینی نمی کردم . نمی توانید تصور کنید که چقدر آدم متواضع و احساسی است .

آندر موقع بازی قبلی هم مشکلی نداشت و در مورد دی ماریا هم من بعد بازی گفتم که نباید مشکلش جدی باشد و همینطور هم است .

تمرین کردن والدز با ما چیز عجیبی نیست چون من قبلا این کار را با خیلی از بازیکن ها انجام دادم . من با بازیکنان زیادی رابطه دارم . من در شرایط مشابه ای به رونالد دی بوئر و داویدز فرصت تمرین کردن دادم . فن پرسی پارسال که مصدوم بود من بهش اجازه دادم که به مجموعه تمرینی فدراسیون هلند بیاید و تمرین کند .آن موقع مربی یونایتد نبودم . این کار را نه فقط با بازیکنان مطرح بلکه با کسانی که شما اسم شان را هم نشنیدید هم انجام دادم .

ایا ما با والدز قرارداد می بندیم ؟ منچستریونایتد همیشه چشم هایش را باز نگه می دارد ."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد