کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

ژوزه مورینیو و چالش بزرگش در برآورده کردن توقعات از چلسی ورژن 2014

ژوزه مورینیو بعد از برد خفیف چلسی در یکی از دربی های لندن مقابل کوئینز پارک رنجرز، چندان راضی نبود و با اشاره به انتظارات بالای موجود از تیم، خواستار عملکردی بی نقص از شاگردانش شد.




چلسی شنبه گذشته موفق شد تیم کوئینزپارک رنجرز را با نتیجه 2_1 شکست دهد.


  

 

 


همه چیز در باغ چلسی، خوش رنگ و بو به نظر می رسد. آنها در حالی که بیش از یک چهارم لیگ تمام شده، چهار امتیاز بیشتر از ساوتهمپتون رده دومی دارند و در رقابت های حذفی و اروپایی هم به خوبی جلو آمده اند. علاوه بر این، فوتبال ارائه شده از سوی چلسی در این فصل، بهترین نوع آن طی دو دوره حضور مرد پرتغالی در استمفورد بریج محسوب می شود.

با این حال، پیام ارسال شده از سوی آقای خاص بعد از برد 2 بر یک مقابل QPR سخت کوش و زحمت کش، نشان از آن داشت که چلسی هنوز هم جا برای پیشرفت دارد و البته مورینیو انتظار دارد این پیشرفت سطح گسترده ای داشته باشد: "نمایش خوبی نداشتیم. در لحظاتی از بازی خوب بودیم و در لحظاتی از بازی نمایشی منفی داشتیم."

چنین نگرشی یکی از ویژگی های مورینیوی این فصل بوده است. او در فصل اول دوره دوم حضورش در چلسی، جاپای خود را محکم کرد، اما با غیرمدعی خواندن تیم و پایین آوردن انتظارات از آن، چندان قانع کننده عمل نکرد.

آنها اکنون اما شانس اول قهرمانی هر کسی در لیگ هستند و تمام تیم ها برای شکست شان تلاش می کنند. در شرایطی که سیتی و لیورپول شروع نه چندان قدرتمندانه ای داشته اند، منچستریونایتد افت و خیزهای خود را دارد و آرسنال آنقدرها که باید خوب نبوده، به نظر می رسد چلسی آماده فتح چهارمین لیگ برتر دوران رومن آبراموویچ باشد.

دیگو کوستای تازه از مصدومیت برگشته بعد از نمایشی غیرقابل قبول طی 76 دقیقه حضورش در زمین در دیدار مقابل QPR، اخطار خود را از مو دریافت کرد: "او هم مثل بقیه اعضای تیم، عملکرد خوبی نداشت. بعد از مصدومیت، مشکل فقط بدن تان نیست، بلکه ذهن هم باید آماده باشد. بازی بعد برایش بهتر خواهد بود."

اسکار، زننده گل فوق العاده دیدنی اول چلسی، مورد تمجید قرار گرفت که البته آن هم پیام خاص خود را داشت: "او امروز بهترین بازیکن ما بود."

مورینیو به خوبی آگاه است که یکی از مهم ترین جنبه های شغل او، انگیزه دادن به مولتی میلیونرهایش و پیش بردن آن ها است. برای همین هم هست که او تیم های 2005 و 2006 خود را بیش از بقیه دوست دارد. آن ها شاید جذاب ترین تیم های سال های اخیر نبوده اند، اما زیبایی شان را از نمایش های موثر و مستمرشان می گرفتند. اکنون و بعد از آنکه مو تیمی تحویل گرفت که لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و اف ای کاپ را فتح کرده بود، تلاش کرده آن را در چارچوب خواسته های خود تغییر دهد.

فصل جاری با خرید ستارگان تاثیرگذاری چون دیگو کوستا، سسک فابرگاس و نمانیا ماتیچ همراه بوده است. تاثیر ابتدایی آن ها در تیم آنچنان بوده است که جان هالینز، کاپیتان و سرمربی سابق آبی ها، آن ها را در کنار جان تری، در تیم منتخب تاریخ چلسی اش قرار داده است. این مساله نسبت به داشته های فعلی مورینیو، توفیق بزرگی محسوب می شود. او مسلما بیش از هر کسی از انتظارات موجود نسبت به تیم آگاه است. طرفداران، رومن و تمام دنیای فوتبال، توقعات بسیاری از چلسی ورژن 2014 دارند.

هر عنوانی غیر از قهرمانی در لیگ برتر یک شکست برای آنها محسوب خواهد شد. مورینیو هم به خودی خود تا کسب موفقیت و به زانو درآوردن تمام حریفان، راضی نخواهد بود و فقط آن زمان است که غنچه های آبی به واقع شکوفا می شوند. 


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد