کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

10 بازیکن بخشنده تاریخ لیگ جزیره

فوتبال همیشه رشته ای پر در آمد بوده است و مخصوصا فوتبالیست هایی که در تیم های بزرگ بازی میکنند درآمدهایی بیش از نیازشان به دست می آورند.



برخی از این فوتبالیست ها پول های خود را به خیریه ها می دهند و برخی نیز خود یک خیریه درست کرده اند.


 

 


حال می خواهیم با 10 بازیکن بخشنده تاریخ لیگ جزیره آشنا شویم.


دیدیه دروگبا


ستاره ساحل عاجی تیم فوتبال چلسی پس از جنگ های داخلی کشورش در سال 2006 کمک مالی بسیار زیادی کرد تا بتواند کشور خود را از بحران در آورد. وی هم چنین در سال 2010 در بین 100 خیر بزرگ جهان جای گرفت.



کرک بلیمی



بازیکن سابق تیم های منچستر سیتی و لیورپول که در حال حاضر در تیم کاردیف سیتی بازی می کند در یکی از کشورهای آفریقایی جنگ زده یک مؤسسه خیریه بر پا کرد که 10 سال از ساختش می گذرد.




درک کویت



هافبک سخت کوش سابق تیم لیورپول در بذل و بخشش نیز بسیار سخت کوش می باشد. این بازیکن به کودکان کشورهای در حال توسعه کمک های تحصیلی می کند و در جایگاه هشتم لیست ما قرار دارد.



مایکل اسین



همانند بسیاری از آفریقایی های شبیه خود به ساخت و توسعه کشورش کمک می کند و این بازیکن سابق چلسی نقشی کلیدی در توسعه کشور غنا داشته است. یکی از پروژه های این بازیکن که نقشی کلیدی داشته است برگزاری بازی دوستانه میان تیم منتخب آفریقا با تیم منتخب جهان در سال پیش بوده است.



رایان گیگز



او همانند هم تیمی خود یعنی دیوید بکهام به شدت با یونیسف همکاری دارد. بازیکن سابق تیم منچستر یونایتد که در حال حاضر دستیار مربی این تیم می باشد سفیر کشور انگلستان برای سازمان های خصوصی خیریه است.

این بازیکن هم چنین 100 هزار پوند به به بیمارستان کودکان شهر منچستر کمک کرده است.



نوانکو کانو



پس از آن که در سن 20 سالگی مشکل قلبی پیدا کرد، این افسانه نیجریه ای 15 سال پیش مرکز بیماری های قلبی را به نام "بنیاد قلب نوانکو کانو" را راه اندازی کرد.

بازیکن سابق تیم های آرسنال و وست برومویچ هم چنین سفیر یونیسف نیز می باشد.



دیوید بکهام



ثروتمندترین بازیکن دنیا به طور مداوم کارهای خیر انجام می دهد و به مؤسسات مختلف کمک های هنگفتی می کند. بازیکن سابق منچستر یونایتد علاوه بر آن که سفیر یونیسف می باشد هم چنین در صلیب سرخ و سازمان مبارزه با بیماری ایدز نیز فعالیت خیرخواهانه دارد.



ماریو بالوتلی



شاید تعجب کنید اما ستاره پر حاشیه تیم لیورپول بسیار در کارهای خیر شراکت دارد و گفته می شود او حتی قبل از آن که به شهرت برسد کارهای خیرخواهانه زیادی را انجام می داده است.

زمانی که او در منچستر سیتی بود مردم می گفتند که او به خیابان ها می رفته است و به افراد نیازمند مبالغ زیادی را کمک می کرده است و هم چنین بازیکن تیم ملی ایتالیا بامؤسسات خیریه نیز به خوبی همکاری دارد.



ارون مکونا



بازیکن سابق تیم های بلکبرن و پورتسموث یکی از محبوب ترین شخصیت های حال حاضر در آفریقای جنوبی می باشد. این بازیکن سیاه پوست بیشتر به کمک جوانانی می رود که زندگیشان تحت خطر می باشد و کاپیتان سابق تیم ملی آفریقای جنوبی افراد زیادی را در کشور فقیر خود نجات داده است.



مسعوت اوزیل



مرد 42 میلیون پوندی تیم آرسنال در صدر لیست بخشنده ترین بازیکن تاریخ لیگ جزیره قرار دارد. پس از جام جهانی 2014 این بازیکن مسلمان 1/4 از یک میلیون پوندی که از طرف فدراسیون فوتبال آلمان به او داده اند را صرف خرج کودکان بیمار در بیمارستان های محروم برزیل قرار داد.

این بازیکن هم چنین هر سال بخشی زیادی از در آمد خود را به مؤسسات خیریه می دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد