کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آبى هاى لندنی، شکست ناپذیران جدید

چلسى در این فصل از رقابت هاى لیگ جزیره مقتدر ظاهر شده و بعد از گذشت یازده هفته به نظر نمى توان قهرمانى دیگر به جزء آبى هاى لندنى را در پایان فصل متصور بود و شاید بتوان چلسى را شکست ناپذیران جدید دانست.  
آرسن ونگر سرمربى تیم آرسنال تیمى که در فصل 2003/04 توانست با اسطوره هایى نظیر تیرى آنرى، دنیس برگ کمپ و ینس لمان لقب شکست ناپذیران را از آن خود نماید و به قهرمانى بدون شکستى دست یابد در خصوص شرایط این فصل چلسى رقیت همشهرى مى گوید:"چلسى در مسیرى قرار گرفته که در انتهاى فصل به امتیاز 105 برسد، با توجه به شرایط ایده آل آنها، بى تردید هیچ تیمى به آنها نزدیک نخواهد شد." اما تیم این فصل ژوزه مورینیو آیا از تیم ده سال پیش آرسنال قوى تر است؟ در هفده بازى چلسى در تمامى رقابت هاى این فصل، ‌این تیم بدون شکست باقى مانده و در رقابت هاى لیگ برتر جزیره بعد از گذشت یازده هفته موفق به کسب 29 امتیاز شده است.

در صورت ادامه چنین روندى چلسى خواهد توانست در پایان فصل با کسب 31 پیروزى و هفت تساوى، بعد از سال 2010 موفق به کسب اولین عنوان قهرمانى خود شود، (آرسنال در فصل 2003/04 با کسب 26 پیروزى و 12 تساوى به قهرمانى رسیده بود.) حال شاگردان مورینیو بعد از پیروزى 2-1 مقابل لیورپول،‌ با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تیم شگفتى ساز ساوتهمپتون و هشت امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتى مهمترین رقیبشان در صدر جدول رده بندى قرار گرفته اند.

ژوزه مورینیو سرمربى چلسى که براى دومین مرتبه هدایت این تیم را عهده دار شده است، اما مایل به وارد شدن به بحث "آبى هاى شکست ناپذیر" نمى باشد:"من فکر مى کنم قهرمانى ما امکان پذیر است، اما در فوتبال مدرن به خصوص در لیگ جزیره من اعتقادى به بدون شکست ماندن در طول یک فصل را ندارم."

اما دلیل اصلى اقتدار تیم آقاى خاص در این فصل چیست؟ ژوزه مورینیو در تابستان خریدهاى منطقى را انجام داده است، دیگو کاستا شاید بهترین خرید چلسى در تابستان گذشته باشد، با وجود مصدومیتى که این مهاجم اسپانیایى درگیر آن بوده، وى در دوازده بازى رسمى موفق به ثمر رساندن ده گل شده است و در لیگ برتر نیز با به ثمر رساندن هفت گل در صدر جدول گل زنان این رقابت ها قرار گرفته است، مى توان ادعا نمود که دیگو کاستا بر خلاف فرناندو تورس و حتى آندره شوچنکو مهاجمین سابق تیم، کاملا شایسته مبلغى است که چلسى براى جذب او پرداخت نموده است.

سسک فابرگاس دومین خرید بزرگ و تعیین کننده این تیم لندنى براى این فصل بوده است، ژوزه مورینیو در ماه سپتامبر در خصوص وى گفته بود که:"باشگاه به بازیکنى با کلاس و به کیفیت او نیاز داشته است." فابرگاس در پانزده بازى این فصل موفق به رسال یازده پاس گل شده است، هماهنگى وى با کاستا، هازارد، اسکار و شورله در فاز تهاجمى بى نظیر بوده به طورى که دیگر نمى توان  چلسى را تیمى تنها متکی بر ساختار دفاعى مستحکم دانست. بازگشت دیدیه دروگبا اسطوره چلسى به استمفورد بریج را نیز نمى توان حرکتى احساسى یا به قول مطبوعات جزیره “Romantic Move” دانست، چون این مهاجم ساحل عاجى هم اکنون از شرایط ایده آلى برخوردار است و به خصوص در بازى حساس مقابل منچستریونایتد نیز موفق به گل زنى براى تیمش شد.

همچنین بازگرداندن تیبوت کورتواى 22 ساله از اتلتیکو مادرید در بهترین زمان  ممکن صورت گرفته است، این دروازه بان بلژیکى با درخشش خود پتر چک سنگربان اصلى چلسى در سال هاى گذشته را نیمکت نشین کرده است، وى از قابلیت هاى بالایى به خصوص در بازى با توپ برخوردار است و بى تردید از بزرگترین سنگربانان حال حاضر فوتبال دنیا به حساب مى آید.

درخشش این روزهاى چلسى سبب شده که بار دیگر انتقاداتى در خصوص اینکه پول هاى آبراموویچ باعث موفقیت لندنى ها شده،‌در مطبوعات مطرح شود، اما چنین موضوعى صادق نیست، چون این تیم هزینه 84 میلیون پوندى خرید بازیکنانى نظیر کاستا و فابرگاس را از فروش بازیکنان فصل پیش خود لوکاکو (اورتون) و داوید لوئیز (پاریس سن ژرمن) به مبلغ 85 میلیون پوند به دست آورده است. شاید هیچ باشگاه بزرگ انگلیسى همانند چلسى در این فصل قوانین فیرپلى مالیاتى را رعایت نکرده باشد که این نیز مدیون برنامه ها و ایده هاى ژوزه مورینیو است، لوئیز فن خال سرمربى منچستریونایتد به تازگى به تمجید از ژوزه مورینیو دستیار سابق خود در بارسلونا پرداخته و گفته "ژوزه شاید از من نیز بهتر باشد."

By Inga Radel / Eurosport Deutschland

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد