کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

رمزگشایی از دلایل موفقیت فابرگاس در چلسی

انتقال هافبک اسپانیایی از بارسلونا به چلسی با مبلغ 30 میلیون یورو در تابستان سال جاری میلادی به یکی از بهترین خریدهای تابستان امسال در فوتبال اروپا تبدیل شده است.

پایگاه خبری بلیچرریپورت در گزارش خود در این زمینه آورده است: سسک فابرگاس در 15 بازی که در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر انگلیس و رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب چلسی به میدان رفته است، دو گل به ثمر رسانده و یازده پاس گل نیز داده است و تاکنون و با وجود بروز مصدومیت در برهه‌ای از این فصلة هرگز دچار افت نشده است.

  

بر اساس این گزارش، فابرگاس پس از سه فصل حضور در بارسلونا بار دیگر به لیگ برتر انگلیس بازگشته و در شرایط کنونی به گونه‌ای عمل می‌کند که می‌توان گفت در حال سپری کردن بهترین فصل فوتبال خود است، به طوری که در تمامی بازی‌های این فصل در ترکیب اصلی به میدان رفته و جایگاه خود را در تیم تثبیت کرده است.


اما یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت فابرگاس در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، هماهنگی و همکاری وی با نمانیا ماتیچ، ستاره کروات تیم چلسی در خط میانی این تیم است. در فصل گذشته ماتیچ به ندرت در بازی به طول کامل حضور پیدا می‌کرد و در اکثر بازی‌ها در نیمه دوم به میدان می‌آمد. اما این فصل او با خلاقیت‌های فابرگاس همراه شده و توانسته بازی‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارد.


فابرگاس و ماتیچ به طور متوسط در هر بازی در این فصل 145 پاس میان یکدیگر رد و بدل کرده‌اند و معمولا در زمان ارسال توپ‌های بلند در میان بازیکنان چلسی، این دو اولین و دومین نفراتی هستند که توپ را در اختیار خود می‌گیرند و از نظر تعداد پاس صحیح نیز در میان بازیکنان لیگ برتر انگلیس در جایگاه‌های چهارم و ششم قرار دارند. در واقع همکاری آنان باعث شده حرکت این دو در زمین بازی غیرقابل مهار باشد.


البته این دو تنها بازیکنان خوب چلسی در فصل جاری لیگ برتر انگلیس که همکاری خوبی با یکدیگر دارند، نیستند. دیه‌گو کاستای اسپانیایی نیز دیگر بازیکن موفق آبی‌های شهر لندن است که تاکنون برای این تیم 10 گل به ثمر رسانده و این در شرایطی است که کاستا چهار گل از این 10 گل را با پاس فابرگاس به تور دروازه حریفان چسبانده است.


در بخش دیگری این گزارش آمده است: در واقع بازی خوب فابرگاس باعث شده است بسیاری از بازیکنان و مربیان در انگلیس از او تمجید کنند، از جمله آرسن ونگر، مربی سابق وی در تیم آرسنال: مهم‌ترین بعد قدرت فابرگاس قدرت بینایی وی است. بازیکنی که توانایی دید عالی دارد، می‌تواند بیش از دیگران به پیروزی تیم کمک کند. در واقع ارائه یک نقش مفید در پست تخصصی به فابرگاس مهم‌ترین عامل موفقیت و درخشش وی بوده است. در حالی که در ترکیب بارسا نامشخص بودن پست و نقش در تیم باعث عدم درخشش وی شده بود.


بلیچرریپورت در پایان گزارش خود آورده است: فابرگاس با توجه به حرفه‌ای بودن خود و سن و سالی که دارد(27 سال) می‌تواند به نقش خود در موفقیت‌های چلسی در فصل جاری ادامه دهد.


منبع:شفقنا

نظرات 1 + ارسال نظر
hadi یکشنبه 25 آبان 1393 ساعت 22:31

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد