کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

بدشانس ها و خوش شانس های قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

 قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شهر نیون سوئیس برگزار شد و 16 تیم راه‌ یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند.

   

به نقل از بلیچرریپورت، البته بازی های حساس در این مرحله کم نیست و جدال من سیتی – بارسا، دورتموند – یوونتوس، پی اس جی – چلسی می توانند دیدنی ترین رقابت ها باشند اما بقیه بازی ها هم می توانند بسیار جذاب و نزدیک باشند.

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به شرح زیر است:

آتلتیکو مادرید - لورکوزن

رئال مادرید - شالکه

چلسی - پاری‌ سن ژرمن

آرسنال - موناکو

منچسترسیتی - بارسلونا

یوونتوس - دورتموند

پورتو - بازل

شاختار - بایرن مونیخ

در ادامه نگاه انداخته ایم به تیم هایی که این قرعه کشی به ضرر یا به سودشان تمام شده است و در واقع وضعیت بدشانس ها و خوش شانس های مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان را مرور کرده ایم:

بدشانس: شالکه

Losers: Schalke

فصل قبل درست در همین مرحلۀ یک هشتم، شالکه به رئال مادرید خورد و با شکست مفتضحانه 9-2 در مجموع دو دیدار، از لیگ قهرمانان حذف شد.

رئال مادرید با ستاره های فوق العاده اش در خط حمله، راهی برای تیم آلمانی جز شکستی سنگین نگذاشته بود و در بازی رفت با پیروزی 6-1 که به دست آورد، در همان بازی اول کار را یکسره کرد تا شالکه ای ها تنها در یک بازی متوجه شوند که شانسی برای صعود به مراحل بالاتر ندارند.

اکنون هم همان کابوس وحشتناک فصل قبل برای شالکه تکرار شده ست. البته یک تفاوت کلیدی در این فصل وجود دارد: رئال این فصل به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در رقابت ها حضور یافته و با افزایش قدرت در این فصل امید زیادی دارد که به اولین تیمی تبدیل شود که دو فصل پیاپی فاتح لیگ قهرمانان می شود. رئالی ها تاکنون که بسیار خوب کار کرده اند. آنها در لالیگا اولند و هر شش بازیشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را هم با برد پشت سر گذاشته اند. شاگردان کارلتو با رکورد 20 پیروزی متوالی، اکنون در وضعیت ایده آلی قرار دارند و شالکه ای اگر دوباره انتظار شکست برابر رئال داشته باشند، خیلی نباید به آنها خرده گرفت.

خوش شانس : بایرن مونیخ

Winners: Bayern Munich

هر چه شالکه بدشانس بود در مقابل دیگر تیم آلمانی یعنی بایرن مونیخ در قرعه کشی با خوش شانسی روبرو شده است. بایرن مونیخ باید در مرحله یک هشتم با شاختار دونتسک روبرو شود. البته باورایایی ها در بازی رفت باید یک سفر طولانی به اوکراین داشته باشند اما شاختار دونتسک حتی نسبت به فصل های قبل حضورش در لیگ قهرمانان هم بسیار ضعیفتر شده است و حریف خطرناکی برای بایرنی ها محسوب نمی شود. گذشته از این، بازی های فعلی این باشگاه اوکراینی در حال حاضر در ورزشگاه خود این باشگاه انجام نمی شود و آنها مجبورند در ورزشگاه های دیگر بازی های خود در لیگ قهرمانان را انجام دهند.

طرفدران بایرن مونیخ می توانند امید خیلی زیاد به صعود تیمشان به مرحله یک چهارم داشته باشند. بازی برگشت در آلیانتز آرینا برای بایرنی ها حکم یک سوپاپ اطمینان را دارد که در صورت عدم نتیجه گیری در بازی رفت، در بازی خانگی برگشت، شرایط سعودشان را مهیا کنند.

بدشانس ها: منچسترسیتی و پاری سن ژرمن

Losers: PSG and Manchester City

دو نبرد فوق العاده سنگین در مرحله یک هشتم نهایی این فصل برگزار خواهد شد؛ جدال پی اس جی مقابل چلسی و منچسترسیتی مقابل بارسلونا.

این باشگاه ها در فصل قبل رقابت ها هم با یکدیگر برخورد داشته اند. پاری سن ژرمن و چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل 2014-2013 با هم روبرو شدند و من سیتی هم در همین مرحله مقابل بارسلونا قرار گرفت. سال 2014 چلسی و بارسلونا توانستند با پیروزی بازی ها را پشت سر بگذارند  و شرایط حذف پی اس جی و من سیتی را مهیا کنند اکنون در سال 2015 هم من سیتی و پی اس جی برای صعود باید مقابل این دو غول اروپایی قرار بگیرند و این بار برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی، تقلا کنند.

تیم ژوزه مورینیو این فصل به مراتب قدرتمندتر از فصل قبل شده است. این در حالی است که وضعیت تیم پاری سن ژرمن خیلی نسبت به فصل قبل بهتر نشده است.

منچسترسیتی هم تقریبا شرایط مشابهی دارد و نسبت به فصل قبل چندان بهتر نشده است. شاگردان پیگرینی چند هفته قبل یک بحران را پشت سر گذاشتند و اکنون باید به مصاف بارسلونایی برود که انگیزه بسیار زیادی برای درخشش در لیگ قهرمانان را دارد و ستاره های این تیم قصد اثبات خود در این تورنومنت را دارند.

شاید اگر منچسترسیتی و پاری سن ژرمن به قرعه راحت تری می خوردند اکنون امید زیادی برای حداقل تکرار رکورد فصل قبل خود در لیگ قهرمانان یعنی صعود تا مرحله یک چهارم نهایی را داشتند. اما اکنون آنها برای صعود دو سد محکم پیش رو دارند که به هیچ قیمتی نمی خواهند در مرحله یک هشتم نهایی از لیگ قهرمانان حذف شوند و حتی به عنوان دو مدعی اصلی فتح جام به شمار می روند.

خوش شانس ها؛ دو کم طرفدار در مصاف با هم

Winners: The Unfancied Duo

اگرچه انتظار می رود که مصاف های غول های اروپایی در مرحله یک هشتم توجه فوتبالدوستان را به خود جلب کند اما یک رقابت هست که  خیلی مورد توجه قرار نگرفته است اما برای خود این باشگاه ها فرصت بسیار خوبی فراهم کرده است.

بازل و پورتو در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که تقریبا این قرعه برای هر دو تیم، بهترین قرعه ممکن می توانست باشد. اکنون هر دو امیدهای خود برای صعود را می توانند حفظ کنند و به سدی که گذشتن از آن غیرممکن باشد، برنخورده اند.

این دو تیم برای صعود باید تمرکز خود را بر بازی خانگیشان بگذارند و هر کدام بتواند هوشمندانه عمل کند و در خانه نتیجه مناسبش را بگیرد، می تواند در مجموع دو بازی صعود کند. انتظار می رود یک رقابت نزدیک بین دو تیم برای صعود شکل بگیرد.

البته همانطور که گفتیم این دو تیم طرفدران چندان زیادی در اروپا ندارند و به عنوان مدعی هم در تورنومنت به حساب نمی آیند. با این همه، رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی می تواند به هر دو تیم انگیزه زیادی بدهد و هر دو تلاش خواهند کرد که از فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرند.

بازنده: بوروسیا دورتموند؟

Losers: Borussia Dortmund?

خیلی سخت است که پیش بینی کنیم که در مصاف دورتموند و یونتوس کدام تیم به عنوان برنده زمین را ترک خواهد کرد. با این حال، شاید امسال پس از مدت ها زمان آن رسیده باشد که یک تیم ایتالیایی دوباره در لیگ قهرمانان خود نمایی کند و یوونتوس به نظر پتانسیل محقق کردن این امر را هم دارد.

بورسیا دورتموند در حال حاضر وضعیتی تقریبا بحرانی را پشت سر می گذارد و در لیگ آلمان وضعیت بسیار بدی دارد. دورتموندی که از چند فصل قبل همواره به عنوان یک مدعی و رقیب جدی بایرن در رقابت ها حاضر می شد اکنون حتی در خطر سقوط از بوندس لیگا هم قرار گرفته اند.

با این حال، در لیگ قهرمانان دورتموندی ها با انگیزه تر ظاهر شده اند و در گروهی که آرسنال، اندرلخت و گالاتاسرای در آن حضور داشتند به عنوان سرگروه صعود کردند.

در مقابل، یوونتوس به عنوان صدرنشین سری آ در بازی آخر صعود خود به مرحله یک هشتم را با یک تساوی 0-0 مقابل اتلتیکو قطعی کرد.

در طول توقف بازی ها در نیم فصل زمستانی و بعد از نیم فصل نقل و انتقالات، اتفاقات زیادی می تواند به وقوع بپیوندد اما شاید انتظار بیشتری داشته باشیم که حتی بعد از این وقفه هم بر قدرت یووه افزوده شود و دورتموند حتی ممکن است ضعیفتر هم شود. نایب قهرمان دوفصل قبل لیگ قهرمانان که امیدوار بود با سرگروهی به قرعه خوبی بربخورد در شرایطی اکنون به مصاف یوونتوس می رود که تیم دومش گروهش یعنی آرسنال در مقابل موناکو قرار گرفته است. شاید باید دورتموند را هم باید جز بدشانس های قرعه کشی مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان به حساب آوریم.


منبع:شفقنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد