کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

برنده ها و بازنده های قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تکلیف برنده برخی از دیدارها به نظر کاملا مشخص است و تیم هایی نظیر دورتموند و آرسنال با قرعه ای مناسب روبرو شده اند، 

اما نمایندگان فرانسه برای صعود به جمع هشت تیم نهایی این رقابت ها وظیفه ای دشوارتر پیش روی خود خواهند داشت. 

 

کارل هاینتس ریدله مهاجم سابق باشگاه دورتموند روز دوشنبه در شهر نیون سوئیس وظیفه قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را بر عهده داشت. او برای تیم سایقش دورتموند با برداشتن قرعه یوونتوس به نوعی فینال لیگ قهرمانان سال 1997 را که خود نیز در آن شرکت داشته است، تکرار نمود و برای رئال مادرید رقیبی همانند فصل قبل در همین مرحله انتخاب نمود، اما برندگان و بازندگان این قرعه کشی چه تیم ها و یا اشخاصی می توانند باشند.

برنده ها:

آرسن ونگر:

آرسنال در چهار فصل متوالی با شکست در این مرحله از صعود به مرحله یک چهارم نهایى بازمانده است و آرسن ونگر سرمربی این تیم به همین دلیل همواره انتقادات سخت و فراوانی را متحمل شده است، این بار اما با توجه به قرعه مناسب آرسنال، به نظر جای هیچ گونه توجیهی برای شکست احتمالی توپچی ها وجود ندارد.

حال آرسن ونگر از فرصت خوبی برای پاسخ گویی به مرددین و منتقدین عملکرد تیم خود برخوردار است. البته در دو سال گذشته آرسنال با رویارویی با بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم نهایی، با سدی محکم روبرو بوده است، چون بایرن مونیخ یکی از قدرت های اصلی قوتبال باشگاهی در اروپا در سال های اخیر محسوب می شود.

طرفداران آرسنال قبل از قرعه کشی این مرحله در شبکه های اجتماعی برای تیم محبوب خود قرعه پورتو یا موناکو را آرزو کرده بودند. چون از نظر آنها شانس آرسنال برای صعود به دور بعد در صورت قرار گرفتن در مقابل این دو تیم در مقایسه با سایر سرگروه ها افزایش می یافت که البته با قرار گرفتن آرسنال مقابل موناکو، این هواداران به آرزوی خود رسیدند.

موناکو در مرحله گروهی این رقابت ها در یکی از ضعیف ترین گروه ها بالاتر از نمایندگان روسیه و پرتغال و بایرلورکوزن و تنها با چهار گل زده به عنوان سرگروه به جمع شانزده تیم برتر راه یافته است. شاید برای آرسن ونگر نیز رویارویی با حریفی آسان نظیر موناکو در این مرحله غیر قابل تصور بوده است، چون با جدایی مهاجمینی نظیر رادمل فالکائو و رودریگز از این تیم فرانسوی، این تیم دیگر هرگز از اقتدار فصل گذشته خود برخوردار نیست.

رئال مادرید:

سال گذشته نیز شالکه به عنوان حریف رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایى از رقابت هاى لیگ قهرمانان انتخاب شده بود. پیش از دیدار رفت در فصل گذشته همه کارشناسان از شالکه به عنوان حریفى ناخوشایند براى مادریدى ها نام مى بردند، اما این تیم با درخشش کریس رونالدو، گرت بیل و کریم بنزما در استادیوم ولتنیس آره ناى شهر گلزن کرشن با نتیجه عجیب 6:1 موفق به شکست حریف آلمانى خود شد.

البته از یک سال  گذشته تغییرات زیادى در تیم شالکه اتفاق افتاده است که از مهمترین آنها به جایگزینى روبرتو دى ماتئو به جاى ینس کلر در سمت سرمربى گرى این تیم مى توان اشاره نمود، با این وجود آبى هاى پادشاهى همچنان از ثبات لازم برخوردار نیستند. براى نمونه در مرحله گروهى رقابت هاى این فصل این تیم موفق به متوقف کردن چلسى در لندن نیز شده، اما در بازى برگشت با نتیجه 5:0 شکست مفتضحانه اى را مقابل شاگردان ژوزه مورینیو تجربه نموده است. شالکه از بازیکنان مستعد زیادى برخوردار است، با این وجود اما نقاط ضعف فراوانى در تیم به چشم مى خورد که شانس پیروزى مقابل رئال مادرید مدافع قهرمانى این رقابت ها را براى این تیم بسیار کاهش مى دهد.

بازل:

قرعه اى مناسب براى قهرمان سوئیس در مرحله یک هشتم، در حقیقت پاداشى براى حذف لیورپول از رقابت هاى لیگ قهرمانان بوده است. در حقیقت در میان هشت تیم مدعى و سرگروه لیگ قهرمانان، پورتو مناسب ترین قرعه براى بازل مى توانست باشد. این تیم سوئیسى با هدایت پائولو سوسا به ثبات بسیار خوبى در این فصل رسیده است و اگر بتواند در مدت نقل و انتقالات زمستانى پیش رو ستارگان خود نظیر فابین فراى، فابین شر و براهیمى را حفظ نماید، مى تواند رقابتى نزدیک با نماینده پرتغال براى صعود به مرحله بعد داشته باشد.

سوئیسى ها فوتبال روانى به نمایش مى گذارند، از آکادمى جوانان خوبى برخوردار هستند و در صورتى که بتوانند از پتانسیل خود به خوبى استفاده نمایند از شانس خوبى براى قرارگیرى در جمع هشتم برتر اروپا برخوردار هستند.

بازنده ها:

لوئیز انریکه:

در روزهاى اخیر بحث هاى شدیدى در خصوص لوئیز انریکه سرمربى بارسلونا وجود داشته است، به خصوص تساوى اخیر این تیم مقابل ختافه تردیدهایى را در زمینه تاکتیک هاى مورد نظر این سرمربى به همراه داشته است. علاوه بر این کاتالان ها در طول این فصل دیدارهاى خود مقابل سلتاویگو و رئال مادرید را نیز از دست داده اند و به نظر تیم چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان از اقتدار سابق برخوردار نیست.

با این نگاه به نظر منچسترسیتى سخت ترین حریف ممکن براى بارسلونا در مرحله یک هشتم از لیگ قهرمانان است، تیم مانوئل پیگرینى در حال پیشرفت است و در لیگ برتر جزیره نیز از شرایط خوبى برخوردار است. برد اعجاب انگیز مقابل بایرن مونیخ تغییرى در روند این تیم ایجاد نموده که به نوعى پیروزى در رم را نیز به همراه داشته است.

در پایتخت ایتالیا این تیم بدون حضور ستارگانى نظیر ویسنته کمپانى، یحیى توره، سرخیو آگوئرو و داوید سیلوا جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایى لیگ قهرمانان را به دست آورد و با حضور مجدد این چهار بازیکن در ماه فوریه، منشچسترسیتى مى تواند به حریفى دشوار براى کاتالان ها تبدیل گردد.

درست بعد از بازى برگشت مقابل منچسترسیتى، رئال مادرید در نیوکمپ از رقابت هاى لالیگا میهمان بارسا خواهد بود. روزهاى بسیار حساس و مهمى در انتظار لوئیز انریکه هستند و عدم موفقیت احتمالى در ماه هاى فوریه و مارس سال آینده میلادى مى تواند سبب افزایش فشار بر روى این سرمربى جوان شود.

لیگ 1 فرانسه

دو نماینده فرانسه در این مرحله از رقابت ها با قرعه آسانى مواجه نشده اند، پاریس سن ژرمن با وجود در اختیار داشتن ستارگان بزرگ تحت هدایت لورن بلان هنوز نتوانسته است اثبات نماید که از توانایى حذف تیمى بزرگ در لیگ قهرمانان برخوردار است. در مرحله گروهى این تیم در پاریس موفق به شکست بارسلونا شد، اما در بازى برگشت شکست سنگینى را از مسى و یارانش متحمل گشت که به قیمت از دست رفتن سرگروهى این تیم پاریسى تمام شد.

حال در مرحله یک هشتم نهایى شاگردان لورن بلان مى بایست به مصاف چلسى روند و ابراهیموویچ و یارانش براى رقابت با شاگردان خوزه مورینیو بى تردید نیاز به بهبود عملکرد خود دارند.

موناکو دیگر نماینده باقى مانده فرانسه در این رقابت ها است که توانست در گروهى نسبتا آسان و تنها با چهار گل زده  به عنوان تیم نخست جواز راهیابى به مرحله یک هشتم نهایى را کسب نماید. اما در این مرحله این تیم مى بایست به مصاف آرسنال روند، هر چند که توپچى ها در سال هاى اخیر همواره در این مرحله با مشکل مواجه بوده اند.

موناکو پس از ده سال موفق به حضور در مرحله حذفى رقابت هاى لیگ قهرمانان شده است و حال در این مرحله آرسنالى را پیش رو دارد که در بازى هاى اخیر دچار تحولى مثبت شده و از تجربه اى زیاد در لیگ قهرمانان برخوردار است.

یوونتوس

عملکرد یوونتوس در مرحله گروهى چندان راضى کننده نبود است، به طورى که اکثر کارشناسان براى بانوى پیر ایتالیا شانسى براى قهرمانى قائل نیستند. قرار گرفتن مقابل دورتموند در مرحله یک هشتم نهایى هر چند که این تیم آلمانى از شرایط خوبى برخوردار نیست مى تواند چالشى بزرگ براى شاگردان آلگرى باشد.

شاگردان یورگن کلوپ در رقابت هاى بوندسلیگاى این فصل شرایطى بحرانى را تجربه مى کنند، اما در رقابت هاى اروپایى عملکردى درخشان داشته و توانسته اند به عنوان سرگروه، در گروهى نسبتا دشوار به مرحله یک هشتم نهایى صعود نمایند.

با شروع این مرحله از مسابقات در ماه فوریه سال بعد میلادى، مصدومان دورتموند نظیر گوندوعان، هوملس، میکیتاریان و رویس به مرز آمادگى کامل خواهند رسید و بار دیگر دست یورگن کلوپ براى پیاده کردن سیستمى کاملا تهاجمى در تیم باز خواهد بود.

یوونتوس اما تنها نماینده ایتالیا در جمع شانزده تیم برتر اروپا است، با درآمدهایى که به همین خاطر نصیب بیانکونرى ها خواهد شد، این تیم خواهد توانست فاصله خود را با سایر رقباى داخلى افزایش دهد، با این وجود به نظر مى رسد که این تیم همچنان راهى طولانى براى کم کردن فاصله خود با رقباى بزرگ اروپایى، پیش رو داشته باشد.

به قلم پیتر استاونتون از وب سایت گل


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد