کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پنج نکته‌ای که از پیروزی چلسی برابر داربی در جام اتحادیه آموختیم

یک: مک لارن برابر چلسی نمی‌تواند برنده شود
داربی کانتی تیم خوب و جنگنده‌ای است برای رسیدن به این مرحله راه دشوارتری را در مقایسه با چلسی طی کرده بودند. آن‌ها در این مسیر کارلایل، چارلتون، ریدینگ و فولام را از سر راه برداشته بودند که پیروزی 5-2 برابر فولام لیگ برتری، آن هم در کریون کاتج، درخشان بشمار می‌رفت. با این وصف استیو مک لارن به نوعی «عقده شکست از چلسی» دچار شده.   ژانویه قبل بود که تیم جوان او در جام حذفی در پراید پارک 2-0 با دو گل نیمه دوم جان اوبی میکل و اسکار برابر چلسی زانو زد. مورینیو پیش از دیدار سه‌شنبه شب از مک لارن و تیمش ستایش کرده بود، با این وصف آبی‌پوش‌های استمفورد بریج با ضربه‌های ادن هازارد و فلیپه لوییز و سپس شورله راهی مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه شدند. داربی فاصله را به یک گل تقلیل داده بود که جیک باکستان برای خطا برابر رمی اخراج شد تا امیدهای استیو مک لارن برای جبران شکست بر باد رود و سپس آندره شورله گل سوم چلسی را در دقیقه 82 زد در حالی که بازیکنان داربی موقعیتش را آفساید خواندند.

 

دو: شاید قیمت این پیروزی گران تمام شود

صعود چلسی بدون پرداخت هزینه نبود. کورت زوما که پس از مدت‌ها فرصت بازی یافته بود در همان نیمه نخست در صحنه‌ای روی هوا پرید و با پتر چک برخورد کرد. ضربه مشت چک به سر او چنان مهلک بود که وقتی زوما روی زمین افتاد بی حرکت باقی ماند و بازی قطع شد و همه به تکاپو افتادند. سسک فابرگاس بود که برانکارد را حرکت داد تا به او برسد. برانیسلاو ایوانویچ جای او را گرفت و کنار جان تری ترکیب دو مدافع میانی را شکل داد. مورینیو پس از بازی گفت: «... حال زوما خوب است و فکر نمی‌کنیم مصدومیتش خیلی جدی باشد. دهانش پر از خون بود و گیج شده بود». ولی سپس دیدیه دروگبا لنگ لنگان میدان را ترک کرد. این‌ها یعنی دیگو کاستا و گری کاهیل در دیدارهای پرشمار روزهای پیش رو باید از میدانی به میدان دیگر روند و جان بکنند.

 

سه: طرفداران چلسی، جرارد را فراموش نمی‌کنند

ریچارد کیاگ کاپیتان داربی اشتباهی را که پیشتر برابر کویینز پارک رنجرز انجام داده بود را تکرار کرد تا هازارد دروازه را باز کند. تا طرفداران چلسی شعار: «... تو همون جرارد لیورپول نیستی؟» را سر دهند. تا تاکید کنند لیز خوردن کاپیتان لیورپول و آن فرار لالانا را فراموش نکرده‌اند.

 

چهار: فلیپه لوییز فرصت ارائه توانایی‌هایش را یافته

این مدافع برجسته فصل پیش آتلتیکو مادرید نیمکت‌نشین شده بود و تا دو هفته قبل فرصت بازی پیدا نمی‌کرد. رقیب او آزپیلیکوئتا بشمار می‌رود که مدافع بسیار برجسته‌ای است. لوییز در دیدار با نیوکاسل پس از بیرون آمدن آزپیلیکوئتا جایش را در میدان گرفت و برابر اسپورتینگ لیسبون و هال سیتی هم در دفاع چپ قرار گرفت. این دو برابر داربی توامان به میدان رفتند و لوییز یکی از سه گل چلسی را زد.

 

پنج: مورینیو می‌خواهد همان جام ده سال پیش را فتح کند

ده سال پیش بود که مورینیو برای نخستین بار روی نیمکت چلسی نشست. ده سال پیش بود که نخستین جام در انگلیس را در فینال جام اتحادیه با پیروزی 3-2 برابر لیورپول فتح کرد. او اکنون در آستانه همان فینال قرار گرفته و چلسی میان تیم‌های حاضر در نیمه نهایی بیشترین شانس را دارا است.

منبع: ایندیپندنت / ترجمه: گروه مترجمان 1Varzesh
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد