کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

حق پخش تلویزیونی لیگ برتر به شکل افسانه‌ای افزایش پیدا کرد

پس از رقابت‌ها بین دو شبکه تلویزیونی معتبر اسکای اسپورتز و BT اسپورت، باشگاه‌های لیگ برتر شکم خود را با عقد قرارداد جدید حق پخش حسابی‌ صابون زدند.

 طرفداری- به گزارش گاردین، حق پخش تلویزیونی لیگ برتر تا سال 2019 با مبلغ 5 میلیارد و 100 میلیون پوند به فروش رسید. برنده این قرارداد اسکای اسپورتز بود.

  

قرارداد حق پخش جدید از فصل 2016 /2017شروع خواهد شد که به معنی آن است که این دو شبکه تلویزیونی برای هر بازی حداقل 10 میلیون پوند پول پرداخته اند. این مبلغ 70% نسبت به معامله قبلی‌ افزایش قیمت داشته است.

 

طبق قرارداد فعلی این دو شبکه تلویزیونی تنها 6.53 میلیون پوند برای هر بازی پول پرداخته اند. BT اسپورت 960 میلیون پوند در سه‌ فصل پول خواهد داد که نسبت به دوره قبلی‌ که 738 میلیون پوند بود، افزایش داشته است. اسکای اسپورتز هم تقریبا 4 میلیارد و 200 میلیون پوند بقیه را خواهد داد. این رقم نسبت به قرارداد قبلی‌ برای اسکای اسپورتز دو برابر شده است. مجموعه پول پرداختی این دو شبکه معتبر مبلغ افسانه‌ای 5 میلیارد و 140 میلیون پوند است.


شبکه کابلی اسکای که از سال 1992 به پخش مسابقات پرداخته است، دوباره قسمت اعظم بازی‌های لیگ برتر انگلستان را در انحصار خود خواهد داشت. آنها 126 بازی فصل را پخش خواهند کرد که این تعداد بازی حداکثر تعداد بازی‌های است که یک شبکه تلویزیونی می‌‌تواند در انحصار خود داشته باشد. آنها بازی‌های یکشنبه شب و دوشنبه شب‌ها را هم مال خود کردند. آنها همچنین برای اولین بار ۱۰ بازی جمعه شب را هم مال خود کردند.


اما BT اسپورت، رقیبی که باعث شد در دور قبل با پرداخت 738 میلیون پوند، رقم کلی‌ حق پخش لیگ برتر 70% افزایش داشته باشد، در قرارداد جدید خود 42 بازی را در انحصار خود دارد که نسبت به 38 بازی قرارداد قبلی‌، 4 بازی افزایش داشته است. در حالیکه اسکای نسبت به قرارداد قبلی‌ 70% پول بیشتری پرداخت می‌‌کند، BT اسپورت تنها 18% افزایش پرداخت خواهد داشت. کارشناسان می‌‌گویند به خاطر حضور BT اسپورت در رقابت حق پخش، اسکای اسپورت مجبور شد که به سیم آخر بزند و این مبلغ را پرداخت کند. با این حال اسکای به سلطه خود در حق پخش ادامه می‌‌دهد.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد