کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مشکلات پررنگ چلسی در نبود ماتیچ

در دقیقه 70 بازی چلسی برنلی بود که تکل اشلی بارنز روی پای نماینیا ماتیچ، این بازیکن را به حدی از عصبانیت رساند که واکنش وی منجر به کارت قرمز مستقیم شد. 
ژوزه مورینیو تکل بدون جریمه بارنز را جنایت کارانه نامید. به هر کیفیت آن ها در سه بازی آینده نمی توانند از هافبک دفاعی خود استفاده کنند.
  
سوالات زیادی در خصوص کیفیت مارتین اتکینسون  در خصوص عدم برخورد مناسب با بارنز در آن صحنه پرسیده شده است، اما اشتباه داور چیزی را در خصوص برخورد زننده ماتیچ تغییر نمی دهد و این بازیکن صرب قطعا مستحق کارت قرمز مستقیم بود. پس از این اخراج چلسی از شکل افتاد و ابتکار عمل را از دست داد. آن ها نتوانستند به موقعیت برنده در نبردهای این بازی ادامه دهند و گل مساوی را دریافت کردند و این به آن معنی بود که دو امتیاز حساس را در راه قهرمانی از کف دادند.  

اتحادیه فوتبال انگلستان تصمیمی در خصوص بارنز نخواهد گرفت و محرومیت ماتیچ بخشیده نخواهد شد. چلسی برای سه بازی یکی از مهم ترین بازیکنان خود را از دست داد. برخی بیرون از باشگاه چلسی، نقش مورینیو؛ تفکرات، سبک بازی و حمایت هایش را بی اثر در محرومیت ماتیچ و پیش از آن دیگو کوستا نمی دانند. 

اخراج ماتیچ دو امتیاز را از چلسی ربود. بلافاصله پس از اخراج، مورینیو رامیرز را جانشین اسکار کرد تا فضای خالی به وجود آمده را ترمیم کند. رامیرز بازیکن خوبی است اما ماتیچ بازیکن فوق العاده ای است. رامیرز تفکرات هجومی دارد و ماتیچ سپر دفاعی تیم است. معادله ساده ای است. ماتیچ به مشابه یک چسب، به خط دفاعی چلسی استحکام می دهد و آن ها را به خط میانی و بازیکنان هجومی متصل می کند. بدون او چلسی مجموعه ای به مراتب بی استحکام تر است. نبود او باعث می شود تیمی مانند برنلی بتواند در لندن از شکست بگریزد. 

شاید بهتر باشد برای اثبات بیشتر کیفیت حضور او، بازی هایی که او در آن ها حضور نداشته است را بررسی کنیم.  

بیست و یک بازی بدون شکست آبی ها در این فصل در ماه دسامبر و سنت جیمز پارک به پایان رسید. کلاغ ها در زمین خودی شایسته برد بودند. در آن بازی ماتیچ به دلیل دریافت کارت زرد پنجم در بازی قبل مقابل تاتنهام و خطایی که روی هری کین مرتکب شده بود، محروم بود. پیش از بازی وقتی از مورینیو در خصوص عدم حضور ماتیچ سوال شده بود، مربی پرتغالی گفت: مشکلی وجود ندارد. مورینیو جای ماتیچ را با جان اوبی میکل پر کرد. با این وجود یک هافبک همه کاره در میان میدان برای نیوکاسل، به نام موسی سیسوکو تمام برنامه های چلسی را بر باد داد. 

ماه گذشته، چلسی در بازی مقابل تیم بردفورد در جام حذفی اگر چه به نظر می رسید بازی آسانی را در پیش داشته باشد و حتی 2-0 جلو افتاد؛ در خانه شاهد یکی از برگترین شوک های تاریخ جام حذفی بود و بازی برده را با نتیجه عجیب 4-2 شکست خورد. سه روز بعد، آن ها با لیورپول در نیمه نهایی جام اتحادیه بازی داشتند و مورینیو به ماتیچ و چند بازیکن کلیدی دیگر استراحت داد. رامیرز و میکل زوج خط میانی در این بازی بودند. پس از گل دوم، کار تمام شده به نظر می رسید اما نبود ماتیچ همان دلیلی بود که خروس جنگی ها در میانه زمین تاخت و تاز کنند و جوابی برای چهار گلی که در طی پنجاه دقیقه به ثمر رساندند، دریافت نکنند.  

آن ها با سه چالش دیگر در سه هفته آینده بر خواهند خورد تا بتوانند شیوه بدون ماتیچ بازی کردن را فرا بگیرند و اگر از تجربه ها درس نگیرند چه بسا چیزهای زیادی را از دست دهند. این بازیکن صرب بازی مقابل تاتنهام در فینال جام اتحادیه، بازی مقابل وستهام و ساوتهمپتون در لیگ برتر را از دست خواهد داد. 

مورینیو تا یکشنبه زمانی خوبی برای اندیشیدن پیرامون چگونگی برقراری استحکام در نبود ماتیچ دارد. اما اگر بخواهد  باز هم به همان کیفیت قبل از بازی با نیوکاسل پر کردن جای ماتیچ را بدون مشکل بداند، به احتمال زیاد کارش به مشکل بر می خورد. به هر حال او حالا شناخت بهترین از شرایط بدون ماتیچ -با توجه به سه بازی ای که به آن ها اشاره شد- دارد و حتی با وجود پیروزی پر گل 5-0 سیتی مقابل نیوکاسل، آبی ها فاصله 5 امتیازی خوبی نسبت به سیتی زن ها دارند. 

نوشته فوق به قلم MARK WORRALL در سایت ESPN منتشر شده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد