کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مورینیو: پاداش؟ کدام پاداش؟!

زرگ‌ترین مربی کنونی جهان به اعطای پاداش به بازیکنان و همچنین خودش اعتقادی ندارد..

 

خوزه مورینیو طی مصاحبه‌ای در پاریس انگاره‌هایش درباره‌ی پاداش ویژه با بازیکنان حرفه‌ای را زیر سوال برد و از مسیر پیش روی چلسی حرف زد. او گفت: «... این خبر را خوانده‌ام که مالکان پاری سن ژرمن در صورت صعود تیم‌شان به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی پاداش سنگینی به هر یک از بازیکنان خواهند داد،

  

 ولی اگر از من بپرسید٬ خواهم گفت مدت بسیار طولانی است پاداشی نگرفته‌ام. پاداش من جام‌هایی است که برده‌ام. آخرین باری که پاداش گرفتم٬ در پورتو به‌سر می‌بردم. آن زمان برای هر بردی پاداش می‌گرفتیم٬ ولی حالا بیش از یک دهه از آن دوران سپری شده».


مورینیو در این زمینه افزود: «... اعتقادی به پاداش ندارم. باشگاه دستمزد بسیار خوبی به ما می پردازد تا وظیفه‌مان را به بهترین وجه انجام دهیم. اگر تیم را راهی مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی یا فینال کنیم٬ برای باشگاه از نظر مالی بسیار خوب خواهد بود٬ ولی تصور نمی‌کنم برای آن‌چه انجام می‌دهیم باید پول اضافه‌ای دریافت کنیم. دستمزد بازیکنان در بالاترین سطح قرار دارد و حرف زدن از پاداش مسخره است. ما در هر دیدار برای کسب پیروزی به میدان می‌رویم. هر دیدار... این که کسی جلو بیاید و 250 هزار پوند برای این که ببریم روی میز بگذارد٬ فوق‌العاده است٬ ولی تصور می‌کنم حرفه‌ای بودن ورای این قبیل چیزها می‌رود».


مربی پرتغالی چلسی در جمع‌بندی سخنانش در این زمینه گفت: «... من به غرور جاری در کسب پیروزی و شادی جمعی‌اش بیشتر از پول اهمیت داده‌ام. فوتبال یعنی شور مبارزه. یعنی شادی ناشی از غرور کسب برد و این چیزها قیمتی ندارند».


او در این زمینه که شاید چلسی با حذف شدن منچستر سیتی و آرسنال یگانه نماینده‌ی انگلیس در لیگ قهرمانان شود٬ گفت: «... می‌دانیم منچستر سیتی و آرسنال در اروپا نتایج خوبی کسب نکرده‌اند. ولی تصور این که فوتبال انگلیس در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی فقط یک تیم داشته باشند یا اصلا نداشته باشد٬ سخت است. اعتقاد دارم لیگ انگلیس بهترین لیگ جهان است؛ حتی اگر هر سه تیم انگلیسی در این مرحله حذف شوند».


مورینیو دلایل حذف باشگاه‌های انگلیسی را فشرده بودن برنامه‌ی رقابت‌های لیگ‌شان خواند و گفت: «...به بایرن مونیخ نگاه کنید که حتی تیم دومش بدون بازیکنان اصلی هم در بوندس‌لیگا با آمادگی بازی کرده و نتایج خوبی کسب می‌کند. آن‌ها تعطیلات زمستانی مناسبی دارند که فرصت تجدید قوا برای بازیکنان را مهیا می‌سازد. درحالی که ما این‌جا در بریتانیا در کریسمس و ژانویه بیش از هر دوره‌ای به میدان می‌رویم. بازیکنان من شنبه به میدان رفته‌اند و یک‌شنبه هم تمرین جدی‌ای را سپری کرده‌اند. برنامه‌ی رقابت‌های لیگ ما بسیار سنگین است. خیلی زیاد. ما با دشواری برابر سایر حریفان‌مان در اروپا به میدان می‌رویم. ما این فصل در جام اتحادیه و حذفی بازی کرده‌ایم. در لیگ برتر با منچستر سیتی و منچستر یونایتد و آرسنال رقابت می‌کنیم و در لیگ قهرمانان هم به جایی ورای نیمه‌نهایی می‌اندیشیم».


منبع: گاردین / ترجمه: گروه مترجمان 1Varzesh

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد