کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

ادن هازارد؛ بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس با اختلاف

بعد از حذف تیم چلسی از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ادن هازارد می گوید که شاید این یک تقدیر مناسب برای آن ها بوده تا با خیال راحت قهرمان لیگ برتر انگلیس شوند.
به گزارش کلوپ هواداران چلسی، حال که از ماجرای لیگ قهرمانان چندی می گذرد، زمان آن کم کم فرا می رسد که جوایز به کسانی که لیاقتش را دارند برسد و چلسی که جام اتحادیه امسال را برده، در حال تعقیب لیگ برتر انگلیس است و به نظر جام لیگ برتر به غرب لندن خواهد رفت.
  
 جوایز دیگری نیز در پیش است و آن ها جوایز شخصی است که به بهترین بازیکنان این فصل خواهد رسید. جای تعجب نخواهد بود که جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر به بازیکنی برسد که در تیم پیشتاز چلسی خوش درخشیده است. در واقع این یک دزدی در روز روشن است اگر اتحادیه فوتبال حرفه ای و اتحادیه نویسندگان فوتبال انگلستان کسی را جز ادن هازارد بهترین بازیکن لیگ برتر انگلستان بنامند. 

در این فصل عملکردهای خیره کننده ای از بازیکنان در سطح لیگ برتر دیده شده است. الکسیس سانچز و دیگو کوستا به فوتبال انگلیسی مانند اردک به آب عادت پیدا کرده اند و سسک فابرگاس طوری بازی می کند که انگار هرگز انگلیس را ترک نکرده است. آنخل دی ماریا شروعی در حد یک بازی کن 60 میلیون پوندی داشته و داوید دخیا معجزه ای بود برای لوئیز فن خال که از فشارها روی مربی هلندی در فصل اول کم شود.

ولی به هر حال فصل یک ماراتن است و نه یک دوی سرعت. رد شدن سریع از سدهای بزرگ کار مهمی است ولی حفظ کردن ثبات در سراسر فصل کاری اساسی است. بین تمام افراد ذکر شده ادن هازارد تنها بازیکنی بوده که در طول فصل عملکرد فوق العاده ای داشته. در باران و روشنایی و در بهار و پاییز یار بلژیکی آبی های لندن بازیکن قابل اتکا آن ها بوده است. 

سانچز و فابرگاس با روزهای خوب خود در ابتدای فصل پس از شروع نیم فصل دوم فاصله زیادی گرفته اند. کوستا به مانند اول فصل یک سردرد برای مدافعین حریف به حساب می آید ولی نمی تواند در چند بازی متوالی گلزنی کند. آنخل دی ماریا نیز از فرم خوب خود فاصله گرفته و برای پیدا کردن جایی در ترکیب اصلی یونایتد با مشکلات دست و پنجه نرم می کند. دخیا هنوز عملکرد فوق العاده ای دارد و با وجود اینکه تیمش فقط تلاش می کند به لیگ قهرمانان اروپا صعود کند به نظر می رسد که بتواند جایزه بهترین دروازه بان سال را کسب کند. 

در نقطه مقابل، هازارد هم از وضعیت فردی و هم از وضعیت تیمی خوبی برخوردار است که بتواند بهترین بازیکن لیگ انگلیس نام بگیرد. او در دو باکس خالی را با تیک موفقیت پر کرده. اولی ثبات او در طول فصل است و دومی شناخت او به عنوان عنصر کلیدی برای موفقیت تیمی است. 

نام هری کین اخیرا به خاطر فرم خوبش در تاتنهام به عنوان گزینه ای دیگر به گوش می رسد ولی او تنها یک نیم فصل موفق را داشته و نمی توان گفت که او در طول فصل موفق بوده است. اگر او به عنوان بهترین بازیکن لیگ جزیره انتخاب شود می توان گفت که فقط یک انگلیسی را انتخاب کرده اند نه کسی که بهترین عملکرد را درون زمین فوتبال داشته است.

با وجود اینکه چلسی هازارد را با قیمتی زیاد در سال 2012 خریده او ثابت کرده که لیاقت این پرداخت را داشته است. نکته جذاب در مورد او این است که در هر فصل پیشرفت بیشتری را در فوتبال انگلیس داشته است. ژوزه مورینیو بدون گرفتن خاصیت های هجومی او به وی کمک کرده در عملکرد دفاعی نیز پیشرفت کند. او به سختی متوقف می شود و با اختلاف زیاد بازیکنی است که بیشترین خطا روی او صورت گرفته است. لوئیز سوارز توانست سال گذشته این جایزه را ببرد که نشان داد بازی خودمختارانه مانعی برای پیروزی این مقام نیست.

یکی از دغدغه های چلسی این بود که فصل گذشته خیلی به جادوگر بلژیکی خود وابسته بود ولی این فصل با اضافه شدن کوستا و فابرگاس کمی از مسئولیت های وی کم شد. با این وجود هنوز هم می توان گفت از لحاظ فکری و فیزیکی بهترین بازیکن چلسی، ادن هازارد است. او مرد قابل اتکا چلسی است و توانسته در مراحل سخت و دشوار تیمش را پیش ببرد. هازارد، جان تری و برانیسلاو ایوانوویچ تنها 3 بازیکنی بودند که در هر 29 بازی لیگ برای چلسی بازی کردند. 

هازارد یک بازیکن محبوب است و هیچگاه مقابل داوران قرار نمی گیرد. رقبا ممکن است از او بترسند ولی در عین حال به او احترام می گذارند. آن ها می دانند که جادوی او ممکن است هر ثانیه از بازی به نمایش درآید و این دلیل توقف غیر قانونی بیش از اندازه او است قبل از اینکه کاری را به جریان بگذارد. به هر حال با وجود تلاش مدافعان برای متوقف کردن او از راه های فوتبالی و غیر فوتبالی، لحظاتی در بازی است که او نور فوتبال را در ورزشگاه می درخشاند و تیمش را به سوی موفقیت هدایت می کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد