کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

چلسی و بالوتلی در صدر فهرست تصاویر ترول

بر اساس یک تحقیق مشخص شد که تیم چلسی بیش از هر تیمی و شخص بالوتلی بیش از هر کسی در شبکه های اجتماعی به سُخره گرفته می شوند.

به گزارش کلوپ هواداران چلسی، وبه نقل از BBC، با رشد شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن استفاده از آن در بین مردم جهان، تصاویری با عنوان "ترول" در صفحات مختلف منتشر می شوند که از نگاهی طنز مسائل مربوط به دنیای فوتبال را بیان می کنند. 

  

 این تصاویر ابتدا با عنوان "ترول" که شکلک هایی شاد و بامزه بودند در فضای مجازی پرطرفدار شدند ولی رفته رفته، شوخی ها بعضاً ساده و جالب این صفحات جای خود را به مطالب نژادپرستانه و یا توهین آمیز داد که اگرچه با عنوان "ترول" شناخته می شوند ولی از معیارهای اصلی آن خارج شده اند. 


حال گروهی از محققان ضد تبعیض نژادی به نام  Kick it Out در تحقیقی که پیرامون تیم ها و بازیکنان لیگ برتر انگلیس انجام شد، مشخص کردند که تیم فوتبال چلسی بیشتر از هر تیم دیگری و همچنین ماریو بالوتلی مهاجم لیورپول بیشتر از هر شخص دیگری از این ترول ها رنج می کشند. بر اساس این تحقیق هر فصل حدود 130 هزار تصویر "ترول" تنها از تیم ها و بازیکنان مختلف لیگ جزیره درشبکه های اجتماعی منتشر می شود که رقم بسیار بالایی به شمار می آید. 


بر طبق مطالاعات این گروه آمار ترول ها در طی ماه اینگونه است:


16800 در طی ماه

551 در طی روز

هر 2.6 دقیقه 1 توهین

همچنین در بین 95 هزار پُست که مستقیما مربوط به تیم های حاضر در لیگ جزیره می شوند، چلسی با 20 هزار پست و پس از آن لیورپول با 19 هزار پست در بازه زمانی آگوست 2014 تا مارس 2015، در جایگاه های اول و دوم قرار دارند و بیشترین اهانت ها را متحمل می شوند. در بین 39 هزار تصویری که از بازیکنان منتشر می شود و به آن ها از لحاظ نژادی، جنسیتی و حتی زبانی توهین  می شود آمار اینگونه می باشد:


نام بازیکن تعداد تصاویر ترول بیشتری نوع توهین

ماریو بالوتلی 8000+ 52% نژاد پرستانه

دنی ولبک 1700 50% نژاد پرستانه

دنیل استوریج 1600 60% توهین های جنسیتی

نقش شبکه های اجتماعی در انتشار این تصاویر بسیار پر رنگ است به طوری که توویتر با انتشار 88% این ترول ها پیشتاز است و پس از آن فیسبوک با 8%، فروم های هوادارای با 3% و بلاگ ها با 1% قرار دارند. 


گروه Kick it Out ضمن محکوم کردن این حرکت نگرانی جدی خود را از توهین های نژادی و یا قومیتی نسبت به افراد در بین مردم ابراز کرد و با رساندن این تحقیقات به مراجع مربوطه از آن ها خواستار شد تا شکایت های بیشمار مردم را پیگیری کنند و در تلاش برای بهبود فضای ورزشی این کشور به خصوص در فوتبال شوند. رویسین وود مدیر این تحقیق می گوید:


آمار این توهین ها به شدت بالا است. باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از اشخاص حقیقی یا حقوقی که این توهین ها را متحمل می شوند انجام دهیم. تا به اینجای فصل بیش از 140هزار شکایت مربوط به ابراز تنفر و توهین در شبکه های اجتماعی به دست ما رسیده که در این بین 134 هزار شکایت مربوط به لیگ برتر بوده است. جامعه آماری که باید آن را مطالعه می کردیم بسیار وسیع بود ولی چیزی که واضح است این است که این مشکل در جامعه ما وجود دارد.

شایان ذکر است این آمار تنها مربوط به تصاویر نمی باشد و شامل توویت ها و جملات کاربران شبکه های اجتماعی نیز می شود.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد