کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

هفت نکته کلیدی نبرد چلسی-منچستر یونایتد

یک: دیدار مورینیو و فان‌خال
آن دو بار دیگر با هم روبرو می‌شوند. مورینیو طی نشستن لویی فان‌خال روی نیمکت بارسلونا دستیارش بود و کنار او طعم ربودن دو قهرمانی لالیگا را به صورت متوالی چشید. عملکرد مورینیو در آن زمان چنان مورد توجه فان‌خال قرار گرفت که اجازه داد او در جام حذفی کاتالونیا 2000 روی نیمکت قرار بگیرد.
  
 اکنون آن‌ها رهبری دو باشگاه بزرگ انگلیسی را بر عهده دارند و نبرد نخست‌شان در نیم فصل اول با تساوی 1-1 پایان یافته. چلسی با 7 امتیاز برتری نسبت به آرسنال صدرنشین لیگ بشمار می‌رود و منچستر یونایتد هم طی هفته‌های اخیر تاتنهام، لیورپول و منچستر سیتی را با نمایش بازی‌های خوب پشت سر گذاشته. یونایتد در 6 دیدار لیگ 15 گل به ثمر رسانده و فقط 4 گل دریافت کرده و ترکیبی گرفته که کاملا متعلق به فان‌خال است. آیا فان‌خال می‌خواهد نوار 8 بازی بی‌شکست چلسی برابر یونایتد را پاره کند؟ آن هم برابر تیمی که در لیگ فقط دو بار شکست را پذیرفته.

 

دو: حمله‌های جناح چپ یونایتد‌‌
جناح چپ یونایتد جادویی شده. ترکیب دیلی بلیند، اشلی یانگ و فلینی جناح چپ سرخپوش‌های منچستر را رویایی کرده. نزدیک به 57 درصد حملات یونایتد برابر سیتی از این جناح انجام شدند، در حالی که فقط نزدیک به 30 درصد حمله‌ها از جناح راست پی‌ریزی شدند. طرفداران حاضر در اولدترافورد در دیدار یونایتد-سیتی پس از سوت پایان به پا ایستادند و برای فلینی دست زدند. نمایش این بازیکن بلژیکی برابر یحیی توره معرکه بود. او توره را به بند کشید و قلب طپنده سیتی را با اختلال مواجه کرد. جایی که نشانی از نفوذهای توره و پاس‌های بلند و کوتاهش برجای نماند. شاید موریینو برای رویارویی با فلینی از کورت زوما استفاده کند. چرا که نمانیا ماتیچ چپ پا است و او نمی‌خواهد از او در جناح راست میدانش بهره ببرد. نمانیا ماتیچ و سسک فابرگاس دو هافبک برابر مدافعان چلسی خواهند بود. ماتیچ احتمالا به همین دلیل متمایل به چپ بازی خواهد کرد و باید دید فابرگاس برابر فلینی چه انجام خواهد داد.

 

سه: ادن هازارد بهترین است
او در آستانه دریافت عنوان مرد سال فوتبال انگلیس به انتخاب بازیکنان حرفه‌ای قرار گرفته. اگر جناح چپ یونایتد فوق‌العاده است ادن هازارد بلژیکی هم به جناح چپ چلسی غنایی معرکه بخشیده. او تاکنون در این فصل 12 گل در لیگ زده (که یعنی فقط شش بازیکن بیشتر از او گل زده‌اند) و 8 پاس گل داده (و فقط سه بازیکن بیشتر از او پاس گل ارسال کرده‌اند). دریبل‌های هازارد کارسازتر از گذشته شده‌اند. او در این فصل در لیگ 148 بار اقدام به دریبل کرده که یعنی 48 بار بیشتر از هر بازیکنی در جزیره. او تاکنون 88 موقعبت خطرناک روی دروازه حریفان خلق کرده که باز هم رکوردی متعلق به خودش محسوب می‌شود. اکنون هازارد را کابوس مدافعان راست می‌خوانند. یعنی آنتونیو والنسیا بعد از ظهر پر تب و تابی را پیش رو خواهد داشت. والنسیا راست پا است و نفوذهای مورب هازارد به سوی محوطه جریمه او را به دردسر خواهد انداخت. به همین دلیل شاید فان‌خال از خوان ماتا جلوی والنسیا برای مهار هازارد بهره ببرد.

 

چهار: آیا کریک بازی خواهد کرد؟
او کمی پیش از پایان دیدار یونایتد-سیتی با پای دردآلود و لنگ زده زمین را ترک کرد، در حالی که سه تعویض یونایتد انجام شده بودند. ولی فان‌خال ترجیح داد زمان باقیمانده را ده نفره سپری کند تا مصدومیت مایکل کریک جدی‌تر نشود. این مرد میانی 33 ساله در نیم فصل دوم یکی از مردان کلیدی شکوفایی تیم فان‌خال شده. آرامش، تجربه، اشراف به میدان، جاگیری‌های خوب و پاس‌های دقیقش او را هافبک برجسته یونایتد برابر مدافعان تیم کرده. او برابر سیتی 71 بار توپ را لمس کرد که بیش از هر مرد میانی در آن دیدار بود. با رفتن پل اسکولز و رایان گیگز اکنون او مرد پخته و آبدیده یونایتد در میانه میدان بشمار می‌رود. غیبت او برابر چلسی یا ناآماده بودنش همان چیزی است که مورینیو آرزویش را می‌کند.

 

پنج: چالش در خط حمله چلسی
تیمی که 64 گل زده با بحران در خط حمله‌اش روبرو شده. دیگو کاستا مصدوم است و رمی هم از درد پایش رهایی پیدا نکرده. بنابراین شاید دیدیه دروگبا 37 ساله که در نیم فصل اول دروازه یونایتد را گشود بار دیگر در خط حمله قرار بگیرد. هفته پیش هم او برابر کویینز پارک رنجرز در نوک حمله بازی کرد. در حالی که مورینیو برابر استوک سیتی از رمی و سپس کوادرادو در نوک حمله بهره برده بود.

 

شش: دیدار نیم فصل مساوی شد
همه آن دیدار نیم فصل اول در استمفورد بریج را به یاد دارند. نیمه اول بدون گل سپری شد و دیدیه دروگبا در دقیقه 53 آبی پوش‌های لندنی را جلو انداخت. به نظر می‌رسید چلسی پیروز شده ولی کاپیتان رابین فان‌پرسی در واپسین لحظات - دقیقه 94 - دروازه کورتوا را گشود تا بازی 1-1 پایان یابد. کمی پیش از آن برانیسلاو ایوانوویچ اخراج شده بود. آنخل دی‌ماریا ضربه آزاد را نواخته بود. کورتوا توپ را پس از ضربه سر فلینی برگردانده بود و فان‌پرسی آن را بلافاصله وارد دروازه کرده بود.

 

هفت: مایک دین سوت خواهد زد
این داور 46 ساله در آوریل 2010 دیدار جنجالی منچستر یونایتد-چلسی را قضاوت کرد که نبرد سرنوشت ساز برای کسب عنوان قهرمانی بشمار می‌رفت. چلسی 2-1 پیروز شد و مایک دین و دستیارانش برای نادیده گرفتن چهار ضربه پنالتی، سه تا برای یونایتد و یکی برای چلسی، از سوی مربیان هر دو تیم مورد حمله قرار گرفتند. پس از دیدار روشن شد دروگبا که گل دوم چلسی را زد و نتیجه را 2-۰ کرد در موقعیت آفساید قرار داشته و گل یونایتد هم پس از اصابت توپ با دست فدریکو ماچدا به ثمر رسیده... نایجل پیرسون مربی لستر سیتی از مایک دین به عنوان «یکی از متکبرترین آدم‌هایی که دیده‌ام» یاد کرده.

منبع:یک ورزش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد