کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مروری بر لیگ های فوتبال اروپا؛ چلسی و بایرن در چند قدمی قهرمانی

در حال حاضر بایرن مونیخ در آستانه قهرمانی در بوندس لیگای آلمان قرار دارد در حالیکه آیندهوون برای نخستین بار از سال 2008 به قهرمانی در لیگ هلند رسید و المپیاکو نیز قهرمانی در سوپر لیگ یونان را جشن گرفت.
به گزارش کلوپ هواداران چلسی،  و به نقل از یوفا اما در هفته گذشته افزایش فاصله چلسی در صدر جدول لیگ برتر انگلیس با پیروزی یک بر صفر مقابل منچستریونایتد و نزدیک شدن به قهرمانی در این مسابقات بعد از پنج سال و همچنین رسیدن لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا به رکورد 400 گل در این تیم از مهمترین اتفاقاتی بود که روی داد. 
  
** انگلیس

هم اکنون در لیگ برتر انگلیس تیم چلسی فقط دو برد تا قهرمانی فاصله دارد. چلسی در دیدار قبلی خود مقابل تیم سوم جدولی منچستریونایتد به برتری یک بر سفر رسید و فاصله خود را تا تیم دوم یعنی آرسنال به 10 امتیاز افزایش داد. چلسی در حال حاضر 76 امتیاز از 32 مسابقه کسب کرده است و با شکست آرسنال در هفته آینده و پس از آن برد لیستر سیتی می تواند قهرمانی را کسب کند. 

منچستریونایتد هم که بعد از شش برد متوالی، برابر چلسی متوقف شد، با 65 امتیاز همچنان سوم است و منچسترسیتی با یک امتیاز کمتر در مکان بعدی قرار دارد. 

** اسپانیا 

در اسپانیا لیونل مسی در جریان برد 2 بر صفر بارسلونا مقابل والنسیا به رکورد 400 گل رسید. بارسلونا نیز با این پیروزی در فاصله دو امتیازی رئال مادرید، صدرنشین باقی ماند. رئال مادرید هم با گل های سرخیو راموس، خامس رودریگز و کریستیانو رونالدو برد 3 بر یک این تیم برابر مالاگا را رقم زدند. اگرچه این مسابقه تلفاتی هم داشت و گرت بیل و لوکا مودریچ پس از مصدومیت، احتمالا تا پایان فصل قادر به بازی نخواهند بود. 

اتلتیکو مادرید نیز بعد از شکست 2 بر یک دیپورتیوو لاکرونا در مکان سوم باقی ماند.

** آلمان 

در آلمان با توجه به پنج بازی باقی مانده تا پایان فصل، تیم بایرن مونیخ توانست باخت 3 بر یک برابر پورتو در لیگ قهرمانان اروپا را با شکست 2 بر صفر هافنهام در بوندس لیگا جبران کند و در یک قدمی قهرمانی در این لیگ قرار بگیرد. 

بایرن مونیخ هم اکنون با 73 امتیاز، با تیم دوم جدول یعنی وولفسبورگ 12 امتیاز فاصله دارد و اگر بازی هفته آینده خود را ببرد، قهرمانی اش مسجل می شود. 

علاوه بر این بایر لورکوزن با شکست 4 بر صفر هانوفر هم امتیاز با بوروسیا مونشن گلادباخ 54 امتیازی، در مکان سوم قرار گرفت. ولی بوروسیا دورتموند نایب قهرمان فصل گذشته که با برد 3 بر صفر پادربورن به مکان نهم صعود کرد، امید اندک خود برای صعود به مسابقات اروپایی را زنده نگه داشت. این تیم هم اکنون با کسب سهمیه لیگ اروپا شش امتیاز فاصله دارد. 

** ایتالیا

تیم آاس رم با تساوی یک بر یک مقابل تیم در آستانه سقوط آتالانتا، یک فرصت طلایی برای صعود به رده دوم جدول سری آ را از دست داد. این اتفاق موجب شد ناپولی در فاصله شش امتیازی از رم و تیم دوم جدول یعنی لاتزیو قرار بگیرد که 15 امتیاز با یوونتوس صدرنشین فاصله دارد. 

اینترمیلان و آث میلان نیز به تساوی بدون گل دست یافتند تا ضربه دیگری به امیدهای آنها برای صعود به مسابقات فصل بعد اروپایی وارد شود. 

میلان در حال حاضر نهم است یعنی یک رده و یک امتیاز بالاتر از تیم همسایه خود و شش امتیاز بعد از تیم ششم جدولی فیورنتینا که باید امشب برای کسب آخرین سهمیه حضور در لیگ اروپا با آن بازی کند. 

** فرانسه

المپیک لیون پس زا تساوی 2 بر 2 مقابل سنت اتین صدرنشین لیگ دسته یک لیگ فرانسه شد. این تیم از 33 بازی 65 امتیاز کسب کرده است و به دلیل تفاضل گل، بالاتر از پاری سن ژرمن قرار دارد. پاری سن ژرمن نیز که نیس را 3 بر یک شکست داد با یک بازی کمتر جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. 

موناکو 59 امتیازی سوم است و المپیک مارسی با 57 امتیاز در مکان چهارم قرار دارد. 

** هلند

در هلند تیم آیندهوون 4 بر 1 برابر هرنویین به برتری رسید و برای نخستین بار بعد از هفت سال قهرمان شد. آنها با این پیروزی 79 امتیازی شدند و بالاتر از آژاکسی قرار گرفتند که بعد از چهار فصل متوالی، قهرمانی را از دست داد. 

این بیست و دومین قهرمانی آیندهوون در لیگ هلند بود. در این کشور آژاکس با 33 عنوان، بیشترین آمار قهرمانی را در کارنامه دارد.

** یونان

المپیاکو با توجه به سه بازی باقی مانده، پس از شکست 4 بر صفر لوادیاکو برای چهل و دومین بار قهرمان سوپر لیگ این کشور شد. 

این تیم بعد از شکست بر یک پاناتینایکو برابر پانتراکیکو، برای پنجمین فصل متوالی قهرمانی را به دست آورد. 

پاناتینایکو 59 امتیازی با این نتیجه به رده سوم سقوط کرد و بدین ترتیب فاصله المپیاکو با تیم دوم جدول به 10 امتیاز افزایش یافت.

منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد